Конкурентоспроможнісь національного виробника

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.075
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Данилович-Кропивницька М.Л.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: вільно орієнтуватися в теоретичних та практичних проблемах підвищення конкурентоспроможності різних об’єктів; - прогнозувати ситуацію на ринку щодо забезпечення належної конкурентоспроможності підприємства; - формулювати конкурентну стратегію організації; - оцінити рівень, переваги та недоліки КСП національної економіки; - дослідити проблему забезпечення конкурентоспроможності національної економіки як чинника, що сприяє виходу з економічної кризи; - обґрунтувати механізм підвищення КСП України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: макроекономіка, державне регулювання економіки; -кореквізит: конкурентна політика, теорія конкуренції
Короткий зміст навчальної програми: - теоретичні основи конкурентоспроможності; - аналіз конкурентоспроможності підприємства за методом Ж.-Ж. Ламбена та за методом дослідження реакції конкурентів; - „національний ромб” М. Портера; - методи оцінювання конкурентоспроможності товару, підприємства, галузі, країни; - оцінка конкурентоспроможності України; - заходи щодо підвищення конкурентоспроможності України як основа виходу економічної кризи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (усне опитування, індивідуальні роботи, тестові завдання, кейси та ситуаційні вправи) (50%); • Підсумковий контроль (50 %, іспит): письмово-усна форма (50%)
Рекомендована література: 1.Данилович–Кропивницька М.Л. Електронне навчальне видання: електронний навчально–методичний комплекс з дисципліни "Конкурентоспроможність національного виробника" № Е41–823–111\2018 від 19.10.2018 р. 2. Конкурентоспроможність економіки України: стан і перспективи підвищення / За ред. д-ра екон. наук І. В. Крючкової. – К. : Основи, 2007. - 488 с. 3. Концепція Державної програми підвищення конкурентоспроможності національної економіки на 2015 – 2020 роки. – К. : НАН України, 2015 – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Конкурентоспроможнісь національного виробника (курсовий проєкт)

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.076
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Доцент Данилович-Кропивницька М.Л.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою написання курсового проекту з дисципліни „Конкурентоспроможність національного виробника” є формування у студентів практичних навичок щодо формування та оцінювання конкурентних переваг та конкурентоспроможності вітчизняних товарів, послуг, за допомогою аналітичних методів та моделей, для підвищення рівня конкурентоспроможності вітчизняної економіки загалом.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності: - здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування; - здатність застосовувати практичні засади реалізації конкурентних стратегій у публічному управлінні, виявляти потенціал економічного розвитку і його застосовувати для забезпечення конкурентоспроможності національного виробника.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - уміння використовувати практичні засади реалізації конкурентних стратегій у публічному управлінні, виявляти потенціал економічного розвитку і його застосовувати для забезпечення конкурентоспроможності національного виробника.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Політична економія Регіональна політика та розвиток територій Макроекономіка Антимонопольне регулювання Мікроекономіка Соціальні аспекти підприємницької діяльності Публічне адміністрування Теорія конкуренції
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект виконується при вивченні дисципліни «Конкурентоспроможність національного виробника» і входить до циклу обов’язкових дисциплін із блоку, який формує фахові компетенції студентів і є складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти галузь знань 28 “Управління та адміністрування” спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування» спеціалізації 281.2 «Управління в сфері економічної конкуренції». Предметом вивчення начальної дисципліни «Конкурентоспроможність національного виробника» є становлення та розвиток конкуренції на сучасному етапі розвитку економіки України, вивчення історії розвитку конкуренції як процесу, ознайомлення з основними методами оцінки конкуренції та конкурентоспроможності різних економічних об’єктів. У процесі написання курсового проекту студенту необхідно здійснити ґрунтовний аналіз ситуації на ринку та всередині даного підприємства для визначення всіх факторів, що мають вплив на формування системи підвищення конкурентоспроможності національного виробника, обґрунтувати ефективність запропонованої ним системи підвищення конкурентоспроможності обраного підприємства.
Опис: Видача завдань, ознайомлення студентів з вимогами до написання КП, термінами виконання, вибір підприємства для аналізу
Методи та критерії оцінювання: Основними видами контролю результатів навчання студентів є: поточний та семестровий контроль. Поточний контроль (ПК) здійснюють під час індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня виконання курсового проекту студентом. Поточний контроль здійснюється методом проведення усного експрес-контролю. Семестровий контроль здійснюється у формі проведення заліку. Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка».
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) Розділи 1, 5 По 5 балів=10 Розділ 2-4, 6-9 По 10 балів=70 Усний захист 10 Загальна оцінка ступеня відповідності роботи поставленим вимогам 10 Разом за дисципліну100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Данилович–Кропивницька М.Л. Електронне навчальне видання: електронний навчально–методичний комплекс з дисципліни «Конкуренція та конкурентоспроможність національного виробника». 2. Данилович-Кропивницька М.Л. Конкуренція та конкурентоспроможність національного виробника: Курс лекцій для студентів для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 28 Управління та адміністрування, спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування, спеціалізації 281.2 Управління в сфері економічної конкуренції. Львів: Видавництво Національного Університету „Львівська політехніка”, 2018. 126 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).