Промислова електроніка та мікросхемотехніка

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.00.O.016
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Теоретична та загальна електротехніка
Лектор: к.т.н., доц. Гамола Орест Євгенович к.т.н. доц. Семенюк М.Б.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення фізичних основ, принципу дії, будови та параметрів електронних напівпровідникових приладів, будови та роботи пристроїв промислової електроніки та особливостей їх використання в електротехнічних системах.
Завдання: загальні компетентності: • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; • здатність працювати в команді; фахові компетентності: • здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки. • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг; • усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці.
Результати навчання: • Уміти оцінювати енергоефективність та надійність роботи електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем. • Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність. • Розуміти та демонструвати добру професійну, соціальну та емоційну поведінку, дотримуватись здорового способу життя.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика • Теоретичні основи електротехніки, ч.1. • Промислова електроніка і перетворювальна техніка • Мікропроцесорна техніка
Короткий зміст навчальної програми: Фізичні основи електронно-діркового p-n переходу. Біполярні транзистори. Уніполярні транзистори. Перемикаючі напівпровідникові прилади Інтегральні мікросхеми (ІМС): гібридні ІМС, напівпровідникові ІМС. Перетворювальні пристрої. Підсилювачі електричних сигналів. Імпульсні пристрої. Логічні елементи. Тригери. Цифрові мікроелектронні пристрої.
Опис: • Фізичні основи роботи напівпровідникових приладів • Напівпровідникові прилади та їх характеристики • Перетворювальні пристрої • Підсилювачі електричних сигналів • Імпульсні пристрої • Логічні елементи • Тригери • Цифрові мікроелектронні пристрої • Трифазні некеровані випростувачі. Основні схеми. Часові діаграми напруг та струмів • Керовані випростувачі.Тиристорні перетворювачі. Активні випростувачі. • Аналіз роботи трансформаторів в схемах випростувачі. • Енергетика роботи випрямлячів. • Широтно-імпульсні перетворювачі • Пристрої плавного пуску асинхронних двигунів
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, захист РГР (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах (100 балів) Лабораторні заняття - 30 балів РГР - 10 балів письмова компонента - 45 балів усна компонента -15 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована Положенням про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів Національного університету «Львівська політехніка». Критерії виставляння балів та оцінок відображають фактичну кількість балів (екзаменаційна оцінка ПК+ЕК або Залікова оцінка), які отримані здобувачем освіти, переводиться в державну оцінку за встановленими критеріями, які показують результати навчання, здобуті уміння тощо.
Рекомендована література: 1. Колонтаєвський Ю.П., Сосков А.Г. Електроніка і мікросхемотехніка: Підручник 2-е вид. /За ред.. А.Г.Соскова. – К.: Каравела, 2009 – 416 с. 2. Щерба А. А. Електроніка та мікросхемотехніка [Електронний ресурс] : навчальний посібник для студентів напряму підготовки 6.050702 «Електромеханіка» / А. А. Щерба, К. К. Побєдаш, В. А. Святненко; НТУУ «КПІ». – Київ : НТУУ «КПІ», 2013. – 360 с. 3. Сенько В.І., Панасенко М.В., Сенько Є.В. та ін. Електроніка і мікросхемотехніка: Підручник. – Т.1. Елементна база електронних пристроїв. – К.: Обереги , 2000. – 300 с. 4. Сенько В.І., Панасенко М.В., Сенько Є.В. та ін. Електроніка і мікросхемотехніка: Підручник. – Т.2. Аналогові та імпульсні пристрої. – Х.: Фоліо, 2002. – 510 с. 5. Стахів П.Г., Коруд В.І., Гамола О.Є., Чернівчан В.Я., Мусихіна Н.П. Основи електроніки: функціональні елементи та їх застосування. Підручник. – Львів.: «Магнолія 2006». – 2013. – 225c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності формується на основі застосування «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка»», розглянутого та затвердженого на засіданні Вченої ради Національного університету «Львівська політехніка» (Протокол №35 від 20.06.2017р.).

Промислова електроніка та мікросхемотехніка

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.00.O.015
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: Доцент, к.т.н., Семенюк Микола Борисович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є вивчення фізичних основ, принципу дії, будови та параметрів електронних напівпровідникових приладів, будови та роботи пристроїв промислової електроніки та особливостей їх використання в електротехнічних системах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; • здатність працювати в команді; фахові компетентності: • здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки. • здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних систем та мереж, електричної частини станцій і підстанцій та техніки високих напруг; • усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці.
Результати навчання: • знати технічні характеристики, конструктивні особливості, призначення приладів та пристроїв перетворювальної техніки; • вміти розраховувати, проектувати, вибирати та досліджувати напівпровідникові прилади та пристрої; • вміти ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу приладів та пристроїв промислової електроніки та мікросхемотехніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретичні основи електротехніки.
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні викладено фізичні основи електронних приладів, їх будова, характеристики та особливості функціонування. Розглянуто принципи роботи та використання напівпровідникових приладів в різноманітних електронних пристроях, а саме, підсилювачах, випростувачах, генераторах, імпульсних пристроях, логічних елементах, тригерах. Подано основні схемотехнічні рішення, характеристики цих пристроїв і приклади їх застосування в промислових установках, системах керування й автоматики. Особливу увагу приділено розрахунку, проектуванню напівпровідникових пристроїв перетворювальної техніки, аналізу їх енергетичних показників.
Опис: Напівпровідникові прилади в перетворювальній техніці. Тиристорні перетворювачі в режимі випрямлення та режимі інвертора. Реверсивні тиристорні перетворювачі. Широтно-імпульсні перетворювачі. Тиристорні регулятори змінної напруги. Перетворювачі частоти з проміжною ланкою. Перетворювач частоти з автономним інвертором напруги. Основні логічні елементи мікросхемотехніки. Тригери. Лічильники.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях, який проводиться у формі фронтального усного опитування перед початком занять, призначений для діагностики засвоєння лекційного матеріалу, готовності студентів до лабораторних занять та набуття комунікаційних навичок. Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, розрахунково-графічна робота (30%) • підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Промислова електроніка та мікросхемотехніка: теорія і практикум: Навч. посіб. / Колонтаєвський Ю. П., Сосков А. Г. За ред. А. Г. Соскова. -К.: Каравела, 2015. -536 с 2. Попов О.З. Основы преобразовательной техники: Уч. Пособие. – М.: Изд. дом МЭИ, 2007. – 200 с 3. Зиновьев Г. С. Основы силовой электроники: Учебник. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 1999. Ч.1. – 199 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).