Електричні мережі

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.00.O.023
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: професор, д.т.н. Сегеда Михайло Станкович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття теоретичних знань та уявлень про електричні мережі, як частину електроенергетичної системи та основу всього господарчого комплексу країни. Оволодіння фізикою процесів передавання електричної енергії в електричних мережах. Знання основ в області теорії розрахунків та аналізу усталених режимів, достатніх для успішного виконання відповідних професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу (ЗК1); здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК2); здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК5); здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК6); здатність працювати в команді (ЗК7); здатність працювати автономно (ЗК8); фахові компетентності: • Здатність вирішувати практичні задачі із застосуванням систем автоматизованого проектування і розрахунків (ФК1);. • Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки (ФК2); • Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних систем та мереж (ФК3); • Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, передачі та розподілення електричної енергії(ФК6); • Усвідомлення необхідності постійно розширювати власні знання про нові технології в електроенергетиці, електротехніці та електромеханіці (ФК10);
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1) Знати і розуміти принципи роботи електричних систем та мереж та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності (Зн1). 2) Знати методи розрахунку електричних кіл та уміти використовувати їх для вирішення практичних проблем у професійній діяльності (Зн5) 3) Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення практичних проблем у професійній діяльності (Ум1). 4) Здійснювати аналіз процесів в електроенергетичному обладнанні, відповідних комплексах і системах (Ум2). 5) Обирати і застосовувати придатні методи для аналізу і синтезу електромеханічних та електроенергетичних систем із заданими показниками (Ум3). 6) Знаходити необхідну інформацію в науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність (Ум5). 7) Вміти самостійно вчитися, опановувати нові знання і вдосконалювати навички роботи з сучасним обладнанням, вимірювальною технікою та прикладним програмним забезпеченням (Ум13). 8) Застосовувати придатні емпіричні і теоретичні методи для зменшення втрат електричної енергії при її виробництві, транспортуванні, розподіленні та використанні (Ум14). 9) Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях (Ком2). 10) здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань(АіВ2). 11) здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики (АіВ3)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теоретичні основи електротехніки • Вища математика
Короткий зміст навчальної програми: Викладено загальні відомості про електричні мережі, їх основні елементи та принципи виконання. Розглянуто методи розрахунків параметрів основних елементів електричних мереж та координат усталених режимів електричних мереж різних конфігурацій. Розглядаються основи аналізу та управління електричними мережами. Викладено засади вирішення задач проектування та експлуатації електричних мереж
Опис: Загальні положення. Схеми заміщення, параметри та режими елементів електричних мереж, розрахунок їх параметрів. Складання розрахункових схем електричних мереж. Традиційні методи розрахунку потокорозподілу в електричної мережі. Розрахункові навантаження вузлів електричної мережі. Розрахунок втрат потужності в електричній мережі. Аналіз усталених режимів електричної мережі.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних і розрахункової роботи, усне опитування (30%) • підсумковий контроль - екзамен: письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали та відповідні до них оцінки фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання формуються за результатами поточного та семестрового контролів шляхом урахування оцінювання повноти та якості виконання обов’язкових індивідуальних робіт, результатів тестування, що проводиться за допомогою електронного навчально-методичного комплексу, розміщеного у віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка», та усного опитування. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок проводиться згідно «Стандарт вищої освіти СВО ЛП 03.10., Наказ № 27-1-10 від 23 січня 2019 р.»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Г.А. Кігель, Г.Г. Півняк. Електричні мережі систем електропостачання: навч. посібник – 2-ге від., перероб. і доп. – Д.: Національний гірничий университет, 2011. – 318 с. 2. Романюк Ю.Ф. Електричні системи та мережі: навчальний посібник. К. : Знання, 2007. - 293 с. 3. Сегеда М.С. Електричні мережі та системи: підручник. – 3-тє вид., доп. та перероб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 540 с. 4. Зорин В.В., Штогрін Є.А., Буйний Р.О. Електричні мережі та системи (окремі розділи): навчальний посібник для студентів вищ. техн. закл. – Ніжин: ТОВ «Видавництво «Аспект – Поліграф», 2011. – 248 с.: іл. 5. Кирик В.В. Електричні мережі і системи Режими роботи розімкнених мереж. Навчальний посібник з дисципліни для всіх форм навчання та студентів іноземців напряму підготовки «Електротехніка та електротехнології»-К. НТУУ!КПІ», 2014.- 130 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).