Технологічні режими електростанцій

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.01.E.050
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент Покровський К.Б.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна викладається студентам з метою вивчення технологічної схеми та режимів роботи обладнання електростанцій та підстанцій, вимог до них ПТЕ та ПУЕ, критичний аналіз існуючих технічних рішень та ознайомлення з перспективними напрямами щодо їх вдосконалення.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: 1. мати дослідницькі навички у питаннях аналізу технологічних режимів обладнання ЕС та ПС ; 2. здатність до аналізу та синтезу у питаннях підтримання технологічних режимів обладнання ЕС та ПС; 3. потенціал до подальшого навчання; фахові компетентності: 1. базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації електроенергетичного, електротехнічного і електромеханічного устаткування та обладнання у питаннях технологічних режимів ЕС та ПС; 2. знання сучасних технологічних процесів ЕС та ПС та їх систем технологічної підготовки виробництва; 3. здатність використовувати та впроваджувати нові технології ЕС та ПС, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності; 4. здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації електроенергетичних, електротехнічних та електромеханічних систем ЕС та ПС та їх устаткування.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання. 1. здатність продемонструвати знання і розуміння наукових і практичних принципів, необхідних для розв’язування інженерних задач по забезпеченню допустимих показників технологічних режимів обладнання електростанцій та підстанцій (ЕС та ПС); 2. розуміння сучасного стану, структури, тенденцій розвитку, найбільш важливих розробок та новітніх технологій у питаннях дослідження технологічних режимів ЕС та ПС; 3. знати та розуміти характеристики окремих елементів технологічної схеми ЕС та ПС; 4. уміння самостійно розробляти засоби аналізу параметрів технологічних режимів ЕС та ПС. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: Результати навчання Методи навчання і викладання Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання РН1. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач забезпечення технологічних режимів ЕС та ПС, використовуючи відомі методи. Лекції, лабораторні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль. РН2. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області електричних кіл постійного та змінного струму, теорії електромагнітного поля, теорії електричних машин, теорії електроприводу, теорії автоматичного керування, методів аналізу електричних мереж, процесів виробництва, перетворення і транспортування енергії, основ релейного захисту та автоматизації, схемотехніки, інформаційних технологій аналізу систем, ефективного енерговикористання. Лекції, лабораторні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль. РН3. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу технологічних схем та їх складових. Лекції, лабораторні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль. РН4. застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач спеціальності Лекції, лабораторні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Електрична частина елекетростанцій, • Експлуатація електричних станцій, • Електричні машини.
Короткий зміст навчальної програми: Сучасний стан обладнання, структура технологічної частини, структура та оперативне керування основним та допоміхним обладнанням електростанцій та підстанцій. Робочі та резервні системи збудження та режими їх роботи. Режими роботи власних потреб електростанцій та підстанцій та оперативне керування їх режимами.
Опис: Електроенергетична система являє собою сукупність паралельно працюючих електростанцій, електричних мереж і приймачів електричної енергії, об'єднаних загальним технологічним режимом з єдиним централізованим оперативно-диспетчерським керуванням. Метою викладання дисципліни є вивчення технологічних режимів роботи основного обладнання електростанцій та оперативних дій чергового персоналу електростанцій та підстанцій з керування ними через інтегрування знань, отриманих в курсах “Електрична частина станцій та підстанцій”, “Високовольтні електричні апарати”, “Експлуатація електричних станцій”, критичний аналіз існуючих технічних рішень та ознайомлення з перспективними напрямками щодо їх вдосконалення,.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну 1. Виконання лабораторних робіт-16. 2. Виконання КР/РГР-14. Разом за ПК письмова компонента усна компонента 30 50 20 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій з курсу «Технологічні режими роботи електростанцій та підстанцій», ВНС НУ «ЛП»,2018р 2. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з курсу «Технологічні режими електростанцій та підстанцій», ВНС НУ «ЛП»,2018р 3. Автоматизация электроэнергетических систем: Учебное пособие для вузов/ О.П. Алексеев,В.Л. Козис, В.В. Кривенков и др.; Под ред. В.П. Морозкина и Д. Энлаге.-М.: Энергоатомиздат, 1994.-448с. 4. Технічна експлуатація електричних станцій і мереж. Правила.(ГКД 34.20.507-2003). Затверджено наказом Мінпаливенерго України від 13 червня 2013 року № 296.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).