Електропостачальна система промислового (цивільного) об'єкту (курсовий проєкт)

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.03.E.081
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: к.т.н., доцент Гоголюк Петро Федорович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни “Електропостачальна система промислового (цивільного) об'єкту” є формування у студентів необхідних компетентностей, засвоєння та поглиблення знань з проектування електропостачальних систем промислових і цивільних обєктів і їхніх елементів, вибір основного електроустаткування; формування теоретичних знань і оволодіння методами проектування електропостачальних систем промислових і цивільних об'єктів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: • здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; • уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; фахові компетентності: • Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з проблемами виробництва, пересилання та розподілу електричної енергії; • Здатність оперативно вживати ефективні заходи в умовах надзвичайних (аварійних) ситуацій в електроенергетичних і електропостачальних системах;
Результати навчання: знання основного модуля "Проектування електропостачальних систем" й інших обов'язкових модулів щодо проектування електропостачальних систем загального призначення; зовнішнє та внутрішнє електропостачання електротехнічної системи електроспоживання промислового чи цивільного об'єкту; користування нормативною та довідковою літературою та обґрунтування оптимальних проектних вирішення, вибір елементів електропостачальної системи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: електрична частина станцій і підстанцій; електротехнічні системи електроспоживання; проектування електропостачальних систем.
Короткий зміст навчальної програми: пояснювальна записка: аналіз вхідних даних для проектування електропостачальної системи. Розрахунок електричних навантажень. Вибір схем внутрішнього та зовнішнього електропостачання. Розрахунок струмів короткого замикання та вибір електричних апаратів. Аналіз усталених режимів і забезпечення допустимих значень відхилень напруги на затискачах електроприймачів. Графічна частина: генеральний план підприємства та головна схема електричних сполучень електропостачальної системи.
Опис: пояснювальна записка: аналіз вхідних даних для проектування електропостачальної системи. Розрахунок електричних навантажень. Вибір схем внутрішнього та зовнішнього електропостачання. Розрахунок струмів короткого замикання та вибір електричних апаратів. Аналіз усталених режимів і забезпечення допустимих значень відхилень напруги на затискачах електроприймачів. Графічна частина: генеральний план підприємства та головна схема електричних сполучень електропостачальної системи.
Методи та критерії оцінювання: пояснювальна записка та графічна частин курсового проекту, усне опитування (30%); підсумковий контроль - диференційований залік: захист курсового проекту в усній формі (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмовий звіт (записка) з курсового проєкту (70%); • підсумковий контроль – залік: усне опитування (30%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Проектування електропостачальних систем загального призначення / П.Ф. Гоголюк, Т.М. Гречин, А.А. Маліновський, О.М. Сівакова, Є.І. Федів, Б.К. Хохулін. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 436 с. 2. Гоголюк П.Ф., Гречин Т.М. Проектування електропостачальних систем загального призначення. – Львів, Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2010. – 60 с. 3. Рудницький В.Г. Внутрішньозаводське електропостачання. – К.: Освіта України, 2013.–288 с. 4. Бондарчук А.С., Рудницький В.Г. Внутрішньоквартальне електропостачання. – К.: Освіта України, 2012. –372 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).