Сучасні елекроприводи змінного струму

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.05.E.090
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: проф Куцик Андрій Степанович, доц. Місюренко Валерій Олексійович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Сучасні електроприводи змінного струму" є набуття студентами знань та практичних навиків роботи в галузі сучасного електроприводу змінного струму, зокрема способів регулювання асинхронних та синхронних електроприводів, схем частотного та векторного керування машинами змінного струму, особливостями реалізації цифрових систем керування, побудови сучасних комплектних електроприводів змінного струму.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: 1) Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 2) Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. 3) Здатність працювати в команді. фахові компетентності: 1) Здатність вирішувати практичні задачі із залученням методів математики, фізики та електротехніки. 2) Здатність вирішувати комплексні спеціалізовані задачі і практичні проблеми, пов’язані з роботою електричних машин, апаратів та автоматизованого електроприводу.
Результати навчання: - здатність використовувати та впроваджувати нові технології в галузі електроприводів змінного струму, брати участь в модернізації та реконструкції систем електроприводів змінного струму, зокрема з метою підвищення їх енергоефективності; - здатність використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування електроприводів змінного струм - здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач в галузі електроприводів змінного струму.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Промислова електроніка і перетворювальна техніка - Теорія електроприводу - Системи керування електроприводів
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні вивчається основи теорії керування сучасними електроприводами змінного струму, зокрема промисловими синхронними та асинхронними електроприводами. Значна увага приділяється вивченню сучасних алгоритмів частотного та векторного керування електродвигунами змінного струму. Крім цього, розглядається будова, принцип роботи, особливості налаштування сучасних промислових перетворювачів частоти.
Опис: Машина змінного струму як об’єкт керування. Системи частотного регулювання швидкості асинхронних двигунів. Системи електроприводу з синхронним двигуном (СД). Частотне регулювання швидкості СД. Перетворення координат машин змінного струму. Векторне керування асинхронним електроприводом. Сучасний стан та тенденції розвитку промислових електроприводів змінного струму. Особливості структур силового кола та кіл керування перетворювача частоти. Пристрої плавного пуску. Проблеми застосування сучасних комплектних електроприводів змінного струму.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях, який проводиться у формі захисту звітів з лабораторних робіт та розрахунково-графічної роботи Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: - лабораторні роботи, розрахунково-графічна робота 30%) - підсумковий контроль: екзамен, письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електромеханічні системи автоматичного керування та електроприводи. Навчальний посібник, за редакцією М.Г.Поповича та О.Ю. Лозинського - Київ: Либідь, 2005. 2. Плахтина О.Г. Частотно-керовані асинхронні та синхронні електроприводи. Навч. посібник / О.Г.Плахтина, С.С.Мазепа, А.С. Куцик – Львів: видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).