Автоматизовані системи контролю і обліку енерговикористання

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.03.E.071
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електроенергетика та системи управління
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Шелех Юрій Леонідович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів необхідних компетентностей, набуття ними теоретичних знань і практичних умінь і навичок у межах цієї дисципліни, достатніх у поєднанні з іншими для успішного виконання професійних обов’язків за даною спеціальністю та підготовка до подальшого навчання за обраною спеціалізацією.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ? здатність до аналізу та синтезу (КЗ4); ? здатність до застосування знань на практиці (КЗ5); ? здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел (КЗ6); ? уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення (КЗ9); ? потенціал до подальшого навчання (КЗ15); спеціальних (фахових): ? базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі електричної інженерії; ? базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації електроенергетичного, електротехнічного і електромеханічного устаткування та обладнання; ? здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування технічних рішень; ? уміння проектувати системи та їх елементи з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, налагодження, експлуатацію, технічне обслуговування та утилізацію; ? уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: • теоретичні засади розроблення та проектування автоматизованих систем контролю і обліку енерговикористання в системах електропостачання; • принципові, функціональні та структурні схеми автоматизованих систем контролю і обліку енерговикористання для підвищення надійності та якості енергопостачання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електротехнічні системи електроспоживання, Теорія автоматичного керування
Короткий зміст навчальної програми: Концептуальні засади будови автоматизованих систем контролю і обліку енерговикористання в системах електропостачання. Принципи автоматичного керування електротехнічними об’єктами. Принципи роботи автоматизованих систем контролю і обліку енерговикористання в системах електропостачання. Системи контролю і обліку енерговикористання. Якість процесів керування. Автоматичні системи керування електричними двигунами. Комп’ютерні методи та засоби аналізу й синтезу автоматизованих систем контролю і обліку енерговикористання в системах електропостачання.
Опис: Розглядаються поняття вимірювання та обліку значень параметрів технологічних процесів енерговикористання. Викладено найважливіші проблеми використання пристроїв вимірювання та обліку в різних експлуатаційних умовах. Наведено особливості впливу вимірювального обладнання на результати вимірювань, аналіз похибок вимірювання та їх усунення. Розглядаються питання впливу результатів вимірювання на режими систем електропостачання із забезпеченням якості електричної енергії.
Методи та критерії оцінювання: Захисти звітів з лабораторних робіт, захист РГР (КР), іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмовий звіт з лабораторних і розрахункової робіт, усне опитування (35%); • підсумковий контроль – екзамен: письмово-усна форма (65%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Гоголюк П.Ф., Гречин Т.М. Теорія автоматичного керування. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2009. – 280 с.; • http://www.smartgrids.eu/ Smart Grids European Technology Platform • http://www.er.gov.ua/doc.php?c=13 • НАКАЗ від 17 квітня 2000 року N 32/28/28/276/75/54 Про Затвердження Концепції Побудови Автоматизованих Систем Обліку Електроенергії В Умовах Енергоринку
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).