Основи надійності та діагностування електромеханотронних перетворювачів

Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Код дисципліни: 6.141.06.E.102
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: к.т.н., доцент Каша Лідія Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни є набуття студентами теоретичних і практичних знань методів діагностування та оцінки надійності технічних об’єктів і конк-ретного їх застосування у електромеханотронних перетворювачах та пристроях.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • розрізняти методи оцінки надійності різних типів перетворювачів; • вміти продемонструвати поглиблені знання методики оцінки та діагностування складових електромеханотронного перетворювача; • вміти продемонструвати знання основних законів розподілу надійності; • вміти застосовувати базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, які регламентують показники надійності еле-менів електромеханотронних перетворювачів в сенсі стабільної їх роботи; • могти використовувати обчислювальну техніку для вирішення скла-дних задач з методів аналізу та діагностики роботи електромеханоторонних перетворювачів енергії, а також для обчислення надійності нерезервованих і резервованих електромеханічних пристроїв і систем; • мати здатність використовувати нові технології під час реконструкції пристроїв та систем з метою підвищення їх надійності; • вміти застосовувати практичні навички для розв’язання задач з роз-рахунку показників надійності основних вузлів електромеханотронних перет-ворювачів,т визначати закони розподілу відмов за даними діагностування та випробувань; • вміти застосовувати різні методи діагностування роботи окремих ча-стин та складальних одиниць електромеханотронних перетворювачів енергії ; • вміти застосовувати та інтегрувати знання для розуміння дисциплін інших інженерних галузей; • вміти використовувати знання й уміння для розрахунку, дослідження, вибору, обслуговування та ремонту різнотипних електромеханотронних перетворювачів; • мати комунікативні навики стосовно в роботі командою для оцінки та діагностики з точки зору урахування вимог міжнародних стандартів, зокрема щодо термінології, позначень, маркування тощо.
Результати навчання: • знати засоби та методи стандартизації в області надійності технічних об’єктів, кількісні характеристики надійності та методи статичного їх визначення; • знати основні напрями забезпечення високої надійності електромеханічних пристроїв, методи діагностики та випробувань на надійність вузлів електромеханотронних перетворювачів; • вміти розрізняти та визначати закони розподілу відмов за даними діагностики, експлуатації та випробувань електромеханотронних перетворювачів; • вміти розраховувати засобами комп’ютерної техніки надійність основних вузлів електромеханотронних перетворювачів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Електричні апарати; • Електричні машини; • Вища математика, ч.1 та 2.
Короткий зміст навчальної програми: Курс присвячений питанням розрахунку надійності неремонтованих та ремонтованих об’єктів. Розкрито основні засади надійності та діагностування електромеханотронних перетворювачів. Розглянуто приклади розрахунку надійності проектованих ЕМТП та систем, а також, засоби та методики забезпечення заданих значень показників надійності.
Опис: Проблема надійності електромеханотронних пристроїв. Основні питання теорії надійності електромеханотронних пристроїв.Стандартизація в області діагностики та надійності технічних об’єктів. Основні поняття і визначення теорії надійності. Кількісні характеристики надійності електромеханотронних об’єктів. Закони розподілу відмов вузлів електромеханотронних систем. Крива рзподілу часу напрацювання до відмови. Основні закони розподілу. Розрахунок надійності різних електромеханотронних систем в сенсі відновлюваності. Методи діагностики працездатності та прогнозування роботи електромеханотронних систем. Підходи до алгоритмізації розрахунку надійності вузлів електромеханотронних систем на стадії проектування. Характеристика відмов. Структурна надійність вузлів. Підходи до створення моделей надійності різного типу вузлів електромеханотронного перетворювача. Сучасні методи діагностики та розрахунку надійності систем.
Методи та критерії оцінювання: • практичні заняття, розрахунково-графічна робота та її захист (30%) • підсумковий контроль( 70 % контрольний захід, іспит) письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль здійснюється на практичних заняттях у формі письмового опитування у формі тестів перед початком занять, призначений для діагностики засвоєння лекційного матеріалу та готовності студентів до практичних занять а також за результатами виконання розрахунково-графічної роботи. Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді екзамену
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. О.Ю.Лозинський, Я.Ю.Марущак, П.П.Костробій. Розрахунок надійності електроприводів. Підручник.-Львів:Вид-во Держуніверситету “Львівська політехніка”, 1996.-234с. 2. Котеленец Н.Ф., Кузнецов Н.Л.. Испытания и надежность электрических машин.Учебное пособие для вузов по специальности “Электромеханика”.-М.:Высш.шк.,1988.-232с. 3. ДСТУ 2860-94. Надійність техніки.Терміни і визначення.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).