Загальний курс транспорту

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.001
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доцент, к.т.н. Постранський Тарас Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння основних характеристик функціонування найбільш важливих видів транспорту та їх складових.
Завдання: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем. 2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. 3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 4. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту. 5. Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень. 6. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій. 7. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності. 8. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: 1. Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій. 2. Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій. 3. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками. 4. Пояснювати експлуатаційну, техніко-економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень. 5. Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Основи логістики і ТЕД 2. Транспортна географія та дослідження транспортного ринку 3. Основи теорії транспортних процесів і систем
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ транспортного процесу, основних показників різних видів транспорту та їх взаємодії. Детально розглядається інфраструктура автомобільного, залізничного, повітряного, трубопровідного та водного видів транспорту. Проводиться ознайомлення із новими видами транспорту а також із перспективами їх розвитку та впливом транспорту на навколишнє середовище.
Опис: Транспорт, його історія та соціально-економічний вплив на суспільство. Основи транспортного процесу. Залізничний транспорт. Повітряний транспорт. Водний транспорт. Автомобільний транспорт. Трубопровідний транспорт. Міський транспорт. Вплив транспорту на навколишнє середовище.
Методи та критерії оцінювання: •захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%)•складання екзаменаційної контрольної роботи у письмово-усній формі (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів. Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Яцківський Л. Ю. Загальний курс транспорту. Кн. 1 : навчальний посібник. / Л. Ю. Яцківський, Д.В. Зеркалов. – К.: Арістей, 2007. – 544 с.2.Яцківський Л. Ю. Загальний курс транспорту. Кн. 2 : навчальний посібник. / Л. Ю. Яцківський, Д.В. Зеркалов. – К.: Арістей, 2007. – 504 с.3.Загальний курс транспорту [М. І. Міщенко, А. В. Хімченко, І. Ф. Вороніна, Ф. М. Судак]. – Донецьк: Норд-прес, 2010. – 323с.4.Соловйова О.О. Загальний курс транспорту: конспект лекцій / О.О. Соловйова, Л.А. Ященко. – К. : НАУ, 2007. – 89 с5. Постранський Т.М., Афонін М.О., Бойків М.В. Загальний курс транспорту: Конспект лекцій для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які навчаються за спеціальностями 275 «Транспортні технології (за видами)» та 274 «Автомобільний транспорт». – Львів: Видавництво НУ ЛП, 2019. – 128 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).