Управління експлуатаційною роботою залізниць, частина 3

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.038
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: канд. техн. наук. Санницький Назар Мирославович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи наукових і професійних знань, навичок в області організації перевезень та управління експлуатаційною роботою залізничного транспорту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК-12); 2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК-13). Фахових: 1. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків СК-5); 2. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій (СК-10); 3. Здатність організовувати міжнародні перевезення (СК-12); 4. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів (СК-13); 5. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів (СК-15); 6. Здатність врахувати людський фактор в транспортних технологіях (СК-16).
Результати навчання: 1. Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій. 2. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками. 3. Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій. Встановлювати їх ефективність і надійність. 4. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв'язок між елементами конструкції транспортних засобів. 5. Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення. 6. Досліджувати проблеми людського фактору, пов'язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв'язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Обчислювальна техніка в інженерних і економічних розрахунках 2. Вища математика 3. Фізика 4. Нарисна геометрія та інженерна графіка 5. Основи менеджменту та маркетингу 6. Загальний курс транспорту 7. Технологія галузі і транспортні засоби залізниць Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Дипломування 2. Виробнича практика 3. Інформаційні системи і технології на залізничному транспорті 4. Основи економіки транспорту 5. Основи теорії транспортних процесів і систем
Короткий зміст навчальної програми: Пропускна та провізна спроможність залізниць. Розрахунок пропускної спроможності дільниць на перегонах при непаралельному графіку. Побудова графіків руху поїздів. Показники графіка руху поїздів. Розробка графіка руху поїздів на Українській залізниці. Організація руху поїздів на залізницях Європейського Союзу.
Опис: Пропускна та провізна спроможність залізниць. (Розрахунок пропускної спроможності залізниць для паралельних графіків руху. Загальні відомості про пропускну та провізну спроможність залізниць, розрахунок пропускної спроможності одноколійних та двоколійних дільниць) Розрахунок пропускної спроможності дільниць на перегонах при непаралельному графіку. (Принцип розрахунку пропускної спроможності залізниць для непаралельних графіків руху. Розрахунок коефіцієнтів зняття) Побудова графіків руху поїздів. (Прокладка ниток руху пасажирських та вантажних поїздів на одноколійному графіку. Прокладка ниток руху пасажирських та вантажних поїздів на двоколійному графіку. «Підв’язка» локомотивів на станціях обороту) Показники графіка руху поїздів. (Загальні відомості про ходову, технічну і дільничну швидкості руху поїздів. Порядок розрахунку часу знаходження поїздів на ділянках. Розрахунок обігу локомотивів і наявного локомотивного парку. Графічний метод визначення технічної і дільничної швидкостей) Розробка графіка руху поїздів на Українській залізниці. (Робота інженерів-графістів. Розробка графіків руху поїздів за допомогою ЕОМ) Організація руху поїздів на залізницях Європейського Союзу. (Учасники ринку залізничних перевезень в Європейському Союзі. Принцип допуску перевізників до інфраструктури залізничного транспорту. Порядок розроблення графіку руху поїздів менеджерами інфраструктури)
Методи та критерії оцінювання: Захист звітів лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%). Складання екзаменаційної контрольної роботи у письмово-усній формі (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів Екзаменаційний контроль - 60 балів (Тестовий контроль та розрахункове завдання - 50 балів, усна компонента 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Маневрова робота на залізничних станціях. У 2 ч. методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Управління експлуатаційною роботою"; для студентів III курсу денної форми навчання ф-ту "Управління процесами перевезень" спец. "Транспортні технології" Ч. 1 / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова, І. Ю. Левицький, О. В. Лашков. - Електрон. текстові дан.. -Дніпропетровськ : ДНУЗТ, 2016. - 47с. : табл.іл. 2. Маневрова робота на залізничних станціях [Текст] методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Управління експлуатаційною роботою"; у 2-х ч.; для студентів III курсу денної форми навчання факультету "Управління процесами перевезень" спеціальності "Транспортні технології" Ч. 2 / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова, І. Ю. Левицький, О. В. Лашков. - Електрон. текстові дан.. - Дніпропетровськ : Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2016. - 35с 3. Основи роботи чергового по станції та поїзного диспетчера, Частина 1. методичні рекомендації для виконання лабораторних робіт, для студентів денної та заочно-дистанційної форм навчання спеціальності 275.02 «Транспортні технології» / Германюк Ю.М., Федунь Т.І. - : Львів, Каменяр, 2020. – с. 37 4. Основи роботи чергового по станції та поїзного диспетчера, Частина 2. методичні рекомендації для виконання лабораторних робіт, для студентів денної та заочно-дистанційної форм навчання спеціальності 275.02 «Транспортні технології» / Германюк Ю.М., Федунь Т.І. - Львів, Каменяр, 2020. – с. 40
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).