Автоматизовані системи керування на залізничному транспорті

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.050
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: асистент Бандрівський Павло Петрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання студентами навичок роботи з автоматизованими інформаційними системами, базами даних, системами управління базами даних. Вміння побудувати та структурувати базу даних і створити відповідні зв’язки.
Завдання: ЗК 5 Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій; ЗК 8 Здатність розробляти та управляти проектами; ФК 5 Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків; ФК 8 Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи;
Результати навчання: РН5 – Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій на залізничному транспорті. РН6. Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій; РН7. Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій; РН17 – Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків. РН24 – Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика Обчислювальна техніка в інженерних та економічних розрахунках Логістика залізничного транспорту Основи теорії транспортних процесів і систем Управління експлуатаційною роботою залізниць Дипломування
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо оптимізації роботи великих транспортних об’єктів шляхом структуризації даних та їх подальшого аналізу. Освоєння сучасних інформаційних систем дозволить студенту застосовувати свої знання для автоматизації обчислень великих обсягів вхідних даних.
Опис: 1.Поняття інформаційних технологій(ІТ) 2.Основні принципи розробки та створення інформаційної системи. 3.Інфраструктура автоматизації. Обчислювальні комплекси. 4.Інформаційні мережі. 5.Принципи функціонування інформаційних мереж. 6.Геоінформаційні системи. 7.Бази даних(БД), системи управління базами даних (СУБД). 8.Проектування реляційних баз даних
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лобораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних/лабораторних робіт 50 балів; - екзаменаційний контроль: письмова компонента – 45 балів; усна компонента – 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Інформаційні системи і технології. Методичні вказівки до практичних занять. Укл. О.А. Назаров, О.О.Бардась, І.Я.Сковрон./ДНУЗТу ім.акад. В.Лазаряна,-2014.-28с. Рекомендована література Базова 1. Телекомунікаційні та інформаційні мережі: Підручник для вищих навчальних закладів/П.П. Воробієнко, Л.А.Нікітюк, П.І.Резніченко. – К.:САММІТ-Книга,2010.-708с. 2. Кулаков Ю. Комп’ютерні мережі: [підручник]/Ю.Кулаков, Г.Луцький; ред. Ковтанюка. – К.:Юніор, 2005.-397с. Допоміжна 1. Організація комп’ютерних мереж [текст]:конспект лекцій для студентів спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» /уклад. П.Ф.Баховський – Луцьк:Луцький НТУ, 2016.-62с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).