Математичне моделювання транспортних систем

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.E.062
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: асистент Бандрівський Павло Петрович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття практичних навичок створення математичних моделей для дослідження залежності між властивостями об'єкта. Використання ПК для побудови математичних моделей та їх аналізу.
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем. ЗК5. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій; ЗК6. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК8. Здатність розробляти та управляти проектами; ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ФК1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища; ФК5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків; ФК14. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесу;
Результати навчання: ПРН6. Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій; ПРН8. Розробляти, проектувати, управляти проектами у сфері транспортних систем та технологій; ПРН11. Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи.Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем; ПРН12. Знаходити рішення щодо раціональних методів організації навантажувально-розвантажувальних робіт. Планувати графіки проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати механізми та засоби проведення навантажувально-розвантажувальних робіт; ПРН15. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками; ПРН18. Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем; ПРН20. Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій.Встановлювати їх ефективність і надійність; ПРН23. Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів.Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів; ПРН24. Вибирати інформаційні системи для організації перевезень.Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформатика Дослідження операцій в транспортних системах
Короткий зміст навчальної програми: Важливим фактором, що визначає роль методів прикладної математики при вирішенні проблем і завдань, що стосується транспортних систем і процесів в них, є можливість опису найбільш суттєвих рис і властивостей досліджуваного об’єкта на мові математичних символів та співвідношень. Такий опис прийнято є математичним моделюванням або математичною формалізацією.
Опис: 1.Система узагальнених понять математичного моделювання; 2.Математичне моделювання технічних систем і процесів. 3.Форми, відображення, риси, властивості та ознаки математичної моделі; 4.Класифікація математичних методів і моделей. 5.Загальна характеристика математичної бази процесу математичного моделювання; 6.Основи теорії математичної статистики та статистичних методів дослідження експериментальної бази даних;
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних 40 балів; - екзаменаційний контроль: письмова компонента – 55 балів; усна компонента – 5 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення Основи теорії транспортних процесів та систем: Методичні вказівки до практичних занять. /ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна; Укладачі: М.П,Божко, В.В. Журавель. – Д., 2004-40с. Рекомендована література Базова 1.Т.В.Бутько, О.І.Гребцов, Т.В.Голоко Основи теорії транспортних процесів та систем: Конспект лекцій для студентів спеціальності 070101 «Організація перевезень і управління на транспорті». [текст] – Харків: УкрДАЗТ,2011. – 62с. 2. Вовк Ю.Я., Вовк І.П. Основи теорії транспортних процесів і систем: Навчальний посібник для ВНЗ. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021. – 104с. 3. Божко М.П. Оптимізація теорії транспортних процесів та систем. Методичні вказівки до практичних занять для студентів денної форми навчання спеціальності Організація перевезень і управління на залізничному транспорті [текст]/М.П.Божко, В.В.Журавель – Дніпропетровськ, ДНУЗТ, 2004 – 39 с . Допоміжна 1. Експлуатаційна робота залізничних станцій:Приклади і задачі. Навчальний посібник для ВНЗ [текст]/Козаченко Д.М., Коробйова Р.Г., Левицький І. Ю.,Лашков О.В..Видавництво ПФ «Стандарт – Сервіс»,2014. 2. Основи дослідження операцій у транспортних системах: приклади та задачі. Навчальний посібник для ВНЗ/ДНУЗТ ім. акад. В. Лазаряна; [текст]/Козаченко Д.М.,Вернигора Р.В., Малашкін В.В., 2015р.,277с. 3. Теорія ймовірності та математична статистика. Навчальний посібник для ВНЗ [текст]/О.І.Кушлик-Дивульська, Н.В.Поліщук,Б.П.Орел, П.І.Штабалюк/ Національний технічний університет України КПІ.,2014р.,210с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).