Управління експлуатаційною роботою залізниць, частина 2

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.031
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи наукових і професійних знань, навичок в області організації перевезень та управління експлуатаційною роботою залізничного транспорту.
Завдання: ЗК12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ФК5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків ФК 10. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій; ФК12. Здатність організовувати міжнародні перевезення; ФК13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів; ФК15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів; ФК16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: ПРН15 Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками; ПРН20 . Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій. Встановлювати їх ефективність і надійність; ПРН23 Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів; ПРН25 Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення; ПРН26 Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління експлуатаційною роботою (частина 1) Вантажні перевезення на залізничному транспорті Управління експлуатаційною роботою (частина 3)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків організації маневрової роботи на станціях, роботи залізничних станцій, організації вагонопотоків, складання плану формування поїздів в умовах забезпечення безпеки руху і схоронності вантажів.
Опис: Місцева робота залізничних дільниць. Обслуговування проміжних станцій збірними поїздами. Організація обслуговування залізничних дільниць вивізними поїздами, диспетчерськими та резервними локомотивами. План-графік місцевої роботи та його показники. Класифікація залізничних вузлів. Принципи організаціїї роботи залізничних вузлів. Загальні принципи організації вагонопотоків на залізницях. Маршрутизація вагонопотоків. Розрахунок плану формування одногрупних поїздів для технічних станцій залізниць. План формування групових поїздів. Показники плану формування поїздів
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. 2. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування, виконання розрахункових та описових завдань, Усне опитування, виконання лабораторних робіт, Виконання контрольної роботи - 45% Тестування знань студентів за результатами вивчення матеріалу навчальної дисципліни, Оцінювання повноти відповіді - 55%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Статут залізниць України. К.: Транспорт України, 1998. – 83 с. 2. Д. М. Козаченко Експлуатаційна робота залізничних станцій: приклади та задачі : навчальний посібник для вищ. навч. закл. / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова І. Ю. Левицький, О. В. Лашков // ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дн-вськ : Вид-во ПФ «Стандарт-Сервіс», 2014. — 108 с. : іл., табл. - Бібліогр.: с. 104. — ISBN 978-966-97463-0-6. 3. Козаченко Д. М. Органiзацiя роботи сортувальної станцiї : навч. посіб. для ВНЗ / Козаченко Д. М., Коробйова Р. Г., Германюк Ю. М. – Львів : СПОЛОМ, 2023. – 142 с. : іл. 45, табл. 58. Бібліогр. с. 130.Інструктивні вказівки з організації вагонопотоків на залізницях України. Київ, 2005 р. 4. Управління експлуатаційною роботою і якістю перевезень на залізничному транспорті : навч. посіб. / М.І.Данько, Т.В.Бутько, О.В.Березань [та ін.]; за ред. М.І. Данька. - Х.: УкрДАЗТ, 2008. - 174 с. 5. Інструкція з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України ЦД-0058 : наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 31.08.05 № 507. - К., 2005. - 464с. Інструкція зі складання графіку руху поїздів на залізницях України. Київ, 2002 р. 6. Загальне положення про залізничну станцію. ЦД-0054. Затв. Наказом № 1041-ЦЗ від 30.12.2004 7. Інструктивні вказівки з організації вагонопотоків на залізницях України ЦД 0053 - К.: ДАЗТ, 2005.- 98 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Управління експлуатаційною роботою залізниць, частина 2 (курсовий проєкт)

Спеціальність: Організація перевезень та управління на залізничному транспорті
Код дисципліни: 6.275.04.O.033
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Германюк Юлія Миколаївна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів системи наукових і професійних знань, навичок в області організації перевезень та управління експлуатаційною роботою залізничного транспорту.
Завдання: ЗК12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ФК5. Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків ФК 10. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій; ФК12. Здатність організовувати міжнародні перевезення; ФК13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів; ФК15. Здатність організовувати транспортно-експедиторське обслуговування вантажів; ФК16. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: ПРН15 Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками; ПРН20 . Досліджувати складові ергономічності транспортних технологій. Встановлювати їх ефективність і надійність; ПРН23 Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів. Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів. Установлювати зв’язок між елементами конструкції транспортних засобів; ПРН25 Використовувати методи організації транспортно-експедиторського обслуговування різних видів сполучення; ПРН26 Досліджувати проблеми людського чинника, пов’язані з транспортом, а також наслідки помилок для безпеки та управління. Визначати моделі поведінки людей у зв’язку з помилками.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління експлуатаційною роботою (частина 1) Вантажні перевезення на залізничному транспорті Управління експлуатаційною роботою (частина 3)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків організації маневрової роботи на станціях, роботи залізничних станцій, організації вагонопотоків, складання плану формування поїздів в умовах забезпечення безпеки руху і схоронності вантажів.
Опис: ТЕХНІКО–ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТАНЦІЇ Н СТРУКТУРА УПРАВЛІННЯ СТАНЦІЄЮ ВИЗНАЧЕННЯ РОЗРАХУНКОВИХ ОБСЯГІВ РОБОТИ СТАНЦІЇ РОЗРОБКА ТЕХНОЛОГІЇ РОБОТИ СТАНЦІЇ РОЗРОБКА ТЕХНОЛОГІЇ РОБОТИ З МІСЦЕВИМИ ВАГОНАМИ ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ МАНЕВРОВИХ ЛОКОМОТИВІВ ПЕРЕВІРКА КОЛІЙНОГО РОЗВИТКУ ПАРКІВ СТАНЦІЇ РОЗРАХУНОК ПОКАЗНИКІВ РОБОТИ СТАНЦІЇ
Методи та критерії оцінювання: Захист курсової роботи проводиться в усній формі шляхом оцінювання наступних складових: – якість виконаної студентом курсового проекту; –доповідь студента; – повноту та правильність відповідей на поставлені студентові запитання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь студента, якість виконаної студентом курсової роботи та усне опитування - 100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Статут залізниць України. К.: Транспорт України, 1998. – 83 с. 2. Д. М. Козаченко Експлуатаційна робота залізничних станцій: приклади та задачі : навчальний посібник для вищ. навч. закл. / Д. М. Козаченко, Р. Г. Коробйова І. Ю. Левицький, О. В. Лашков // ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. — Дн-вськ : Вид-во ПФ «Стандарт-Сервіс», 2014. — 108 с. : іл., табл. - Бібліогр.: с. 104. — ISBN 978-966-97463-0-6. 3. Козаченко Д. М. Органiзацiя роботи сортувальної станцiї : навч. посіб. для ВНЗ / Козаченко Д. М., Коробйова Р. Г., Германюк Ю. М. – Львів : СПОЛОМ, 2023. – 142 с. : іл. 45, табл. 58. Бібліогр. с. 130.Інструктивні вказівки з організації вагонопотоків на залізницях України. Київ, 2005 р. 4. Управління експлуатаційною роботою і якістю перевезень на залізничному транспорті : навч. посіб. / М.І.Данько, Т.В.Бутько, О.В.Березань [та ін.]; за ред. М.І. Данька. - Х.: УкрДАЗТ, 2008. - 174 с. 5. Інструкція з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України ЦД-0058 : наказ Міністерства транспорту та зв'язку України від 31.08.05 № 507. - К., 2005. - 464с. Інструкція зі складання графіку руху поїздів на залізницях України. Київ, 2002 р. 6. Загальне положення про залізничну станцію. ЦД-0054. Затв. Наказом № 1041-ЦЗ від 30.12.2004 7. Інструктивні вказівки з організації вагонопотоків на залізницях України ЦД 0053 - К.: ДАЗТ, 2005.- 98 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).