Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Шевчук Ганна Йосипівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентності:
інтегральної:
Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодівати методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у галузі освіти, педагогіки на міжнародному та національному рівні.
фахових:
ФК8. Здатність аналізувати сучасні вітчизняні та зарубіжні педагогічні концепції, методики викладання педагогіки, демонструвати глибокі знання закономірностей, принципів та методів навчання
ФК9. Здатність застосовувати теоретичні знання про основні парадигми і напрями розвитку освіти, формувати педагогічне мислення та самосвідомість, власний досвід критичного аналізу та оцінки педагогічних явищ і ситуацій у регіональному, національному та міжнародному контексті.
ФК10. Здатність розв’язувати складні проблеми науково-педагогічної діяльності на основі використання знань про сучасні Інтернет-технології, принципів та алгоритмів їх використання з метою управління інформаційними потоками, пошуку, аналізу, обробки, раціонального використання інформації у процесі організації освітнього процесу та наукової роботи.
Результати вивчення даної навчальної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
УН5. Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері педагогіки/освіти, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики
УН10. Бути здатним здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти.
КОМ11. Здатність вільно спілкуватись з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами та науковою спільнотою, демонструючи широкий науковий та професійний словниковий запас (у тому числі іноземною мовою).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Професійна педагогіка
Стратегії наукових педагогічних досліджень
Дослідницький семінар «Освітні, педагогічні науки»
Короткий зміст навчальної програми: Глобалізація та інтернаціоналізація освіти
Стратегія інтернаціоналізації вищої освіти: основні напрями
Розвиток процесу інтернаціоналізації професійної освіти
Інтернаціоналізація освітньо-наукової діяльності
Програми міжнародної співпраці ЄС як механізм інтернаціоналізації вищої освіти України
Академічна мобільність
Організаційне забезпечення інтернаціоналізації
Запровадження міжнародних стандартів якості освіти
Система оцінки реалізації програми інтернаціоналізації
Інтернаціоналізація корпоративного середовища
Кадрове забезпечення експорту освітніх послуг
Перспективи інтернаціоналізація освіти
Методи та критерії оцінювання: Залік – це форма підсумкового контролю, що полягає в оцінюванні засвоєння аспірантом (здобувачем) навчального матеріалу з дисципліни сумарно за всіма видами робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни:
1. Презентація до теми оцінюється в 2 бали. Всього 12 тем – максимальна сума балів – 24.
2. Виконання практичних робіт за кожною темою. Виконання кожної практичної роботи оцінюється у 7балів. Термін виконання практичної роботи за кожною темою – два тижні після практичного заняття. Всього 7 практичних робіт – максимальна сума балів – 49. Практичні роботи виконуються аспірантом відповідно до методичних рекомендацій і оцінюються викладачем за такими критеріями:
- присутність аспіранта на практичному занятті та участь в обговоренні теоретичних питань – 2 бали;
- аргументація підготовленої практичної роботи під час її захисту – 2 бали;
- оформлення виконаної практичної роботи відповідно до встановлених вимог і дотримання термінів її здачі – 3 бали.
3. Виконання індивідуального науково-дослідницького завдання прикріплюється у ВНС і оцінюється викладачем у 9 балів за такими критеріями:
- обґрунтування вибору напряму дослідження – 1 бал;
- аргументація викладу і формулювання триєдиної мети, завдань дослідження і методів реалізації мети – 2 бали;
- логічність побудови, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, інноваційність та якість оформлення міні-дидактичного проекту – 3 бали;
- формулювання висновків – 1 бал;
- захист роботи – 2 бали.
Рекомендована література: 1. Степаненко І., Дебич М. Інтернаціоналізація як інструмент розвитку лідерського потенціалу університету : навчальний посібник / І. Степаненко, М. Дебич. – К. : ДП «НВЦ «Пріоритети», 2017. – 44 с.
2. Дебич М. А. Д 11 Теоретичні засади інтернаціоналізації вищої освіти: міжнародний досвід: монографія. – Ніжин: ПП Лисенко. – 2019. – 408 с.
3. Мигович І. В. М57 Процес інтернаціоналізації та його вплив на трансформацію національних систем вищої освіти країн Східної Європи кінця XX – початку XXI століття : монографія / І. В. Мигович. – Лисичанськ : ТОВ „ФОКСПРИНТ”, 2020. – 628 с.
4. Єгоров Г. С., Лавриченко Н. М., Мельниченко Б. Ф. Тенденції розвитку змісту базової освіти у країнах Заходу. — К.: КМПУ ім. Грінченка, 2003. — 186 с.
5. Закон України «Про вищу освіту» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
6. Угода про асоціацію між Україною та ЄС https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/984_011
7. Указ Президента України «Про цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»
https://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/5/2015
8. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки. https://mon.gov.ua/ua/news/efektivna-innovacijna-konkurentospromozhna-ekonomika-ta-zabezpechennya-visokih-standartiv-yakosti-zhittya-uryad-shvaliv-strategiyu-rozvitku-vishoyi-osviti-v-ukrayini-do-2032-roku
9. Постанова Верховної Ради України про «Програму діяльності Кабінету Міністрів України» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/188-20#n2
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).