Історико-педагогічний дискурс освітніх процесів
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.M.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: проф. Швай Роксоляна Іванівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодівати методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у галузі освіти, педагогіки на міжнародному та національному рівні.
• Здатність використовувати знання з історії розвитку освіти в цілому та конкретної галузі історико-педагогічної науки, її методології (законів, закономірностей, принципів розвитку), доцільних способів осмислення сутності освітнього процесу щодо аналізу сучасних педагогічних явищ, процесів, феноменів, окремих фактів, діяльності персоналій на основі системного підходу.
• Здатність демонструвати концептуальні та методологічні знання усталених наукових концепцій в галузі освіта/педагогіка та правила розробки ефективних моделей науково-педагогічного дослідження
• Знання основних здобутків історико-педагогічної вітчизняної та зарубіжної науки, наукових шкіл та фундаментальних праць у галузі дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Історико-педагогічний дискурс як засіб інтенсифікації освітнього процесу сучасного закладу вищої освіти, визначення теоретичних засад і практичних основ забезпечення професійно-педагогічного спрямування закладу вищої освіти, розробка та впровадження в освітню практику педагогічної системи формування готовності студентів до майбутньої професійної діяльності. Розгляд педагогічного дискурсу як виду інституційного спілкування з регулятивною спрямованістю, метою якого є соціалізація нового члена суспільства, передача йому певних знань, умінь, навичок, соціальних цінностей. Методологічний сценарій дискурсу з урахуванням індивідуальних особливостей студентів. Реалізація соціальних програм взаємодії учасників в умовах ситуації навчального спілкування. Педагогічний дискурс як вид інституційного спілкування з регулятивною спрямованістю, метою якого є соціалізація нового члена суспільства, передача йому певних знань, умінь, навичок, соціальних цінностей. Актуалізація ціннісних стратегій педагогічного дискурсу як основи професійної освіти майбутніх фахівців.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (усна форма - 40%, письмова форма - 60 %)
Рекомендована література: 1. Адаменко О.В. Методологічні засади аналізу історії розвитку педагогічної науки. Методологічні засади педагогічного дослідження. Монографія / авт. кол.: Є.М.Хриков, О.В.Адаменко, В.С.Курило та ін.; за заг. ред. В.С.Курила, Є.М.Хрикова. Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2003. С. 127-153.
2. Великочий В. Українська історіографія суспільно-політичних процесів у Галичині 914-1919 рр. Монографія. Івано-Франківськ: Видавн.-дизайнерський відділ ЦІТ ПНУ ім. В. Стефаника, 2009. 812 с
3. Вихрущ А.В. Закономірності розвитку освітніх систем у ХХ столітті. Освіта в перспективі інтеграції Європи. Варшава, 2001. С. 125-129.
4. Зашкільняк Л. Методологічні аспекти світового історіографічного процесу і сучасна історична наука історіографії. Українська історіографія на зламі XX – XXI ст.: здобутки і проблеми. Колективна монографія / за ред. Л.Зашкільняка. Львів: Львів. нац. ун-т ім. І. Франка, 2004. С. 24-57
5. Медвідь Л.А. Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні: навч.посіб. Київ: Вікар. 2003. 310 с.
6. Сухомлинська О.В. Історико-педагогічний процес: нові підходи до загальних проблем. Київ: А.П.Н., 2003. 68 с.
7. Березівська Л.Д. Основоположні засади історико-педагогічних досліджень: теорія і методологія. Шлях освіти. 2010. № 1. С. 37-42.
8. Біницька К.М. Педагогічна історіографія - сучасний стан напряму історико-педагогічних досліджень. Педагогічний дискурс: зб. наук. праць / гол. ред. І.М.Шоробура. Хмельницький: ХГПА, 2013. Вип. 15. С. 58-62.
9. Історія української школи й педагогіки в матеріалах та документах / упор. О.О.Любар / за ред. В.Г.Кременя. Кривий Ріг: Кривбасавтоматика плюс. 2002. 625 с.
10. Кремінь В. Зміст освіти й дидактична стратегія. Історія української школи й педагогіки в матер. і докум. / упор. О.О.Любар. Кривий Ріг: Кривбасавтоматика плюс, 2002. С. 619-624
11. Освіта України за роки незалежності; стан, факти, події / заг.ред. В.Г.Кременя. Київ: Вища школа, 2001. 159 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).