Сучасні дидактичні концепції навчання

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання: Демонструвати концептуальні та методологічні знання усталених наукових концепцій в галузі освіта/педагогіка та правила розробки ефективних моделей науково-педагогічного дослідження. Уміння: Бути здатним здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти .
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки Професійна педагогіка Супутні і наступні навчальні дисципліни Академічна доброчесність і якість освіти Якість вищої освіти (формування внутрішніх систем забезпечення якості)
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни розглядаються питання поняття сутності концепції як філософської категорії, характеристики дидактичних систем у закладах освіти, аналізуються сучасні дидактичні технології у вищій школі, ознаки технологічності освітнього процесу, структура і характеристика елементів дидактичної технології, характеристика інноваційних технологій навчання у сучасному закладі освіти.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності до занять здобувача третього освітньо-наукового рівня доктора філософії у таких формах: ? індивідуальна активізуючи співбесіда на початку заняття; ? індивідуальна перевірка виконання практичних робіт; ? оцінка активності здобувача освітньо-наукового рівня під час занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей тощо. Контрольні запитання поділяються на: ? тестові завдання – вибрати одну правильну відповідь; ? проблемні завдання – створення і розв’язання ситуацій проблемного характеру; ? питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; ? ситуаційні завдання – визначити відповідь відповідно до певної ситуації; ? питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення; Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю, виконання індивідуального науково-дослідницького завдання та підсумкового екзаменаційного контролю.
Рекомендована література: 1. Березюк, О. С., & Власенко, О. М. (2017). Дидактика: теорія і практика. Житомир, Україна: Вид–во ЖДУ ім. І. Франка. 2.Бойченко, В. В. (2013). Дидактичні системи у вищій освіті. Умань, Україна: ПП Жовтий О. О. 3.Бондар,В.І.(1996). Дидактика: ефективні технології навчання студентів. Київ, Україна. 4.Дичківська, І. М. (2004). Інноваційні педагогічні технології. Київ, Україна: Академвидав. 5.Калашнікова, Л. М., Жерновникова, О. А. (2016). Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях. Харків, Україна. 6.Каменєва, Т. М. (2018). Теоретичні основи навчання. Київ, Україна: МНУЦ. 7.Козловський Ю.М. Педагогіка: підручник /Ю.М. Козловський, В.Л. Ортинський, Л.В. Дольнікова. – львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 372с. 8.Сікорський, П. І.(2004) Кредитно-модульна технологія навчання. Київ. Україна: Вид-во Європ. Ун-ту. 9.Туркот, Т. І. (2011). Педагогіка вищої школи. Київ, Україна: Кондор. 10.Фіцула, М. М. (2014). Педагогіка вищої школи. Київ, Україна: Академвидав.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).