Компаративістика в освіті
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Шевчук Ганна Йосипівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати загальну характеристики світових та вітчизняних освітніх систем, теоретико-методологічну основу професійної педагогіки;
вміти аналізувати та визначати цілі навчального заняття на основі теоретичних підходів у методиці професійної освіти, демонструвати сучасну базу знань з проблем теорії професійної освіти та створювати власну базу навчальної інформації;
мати здатність виявляти професійну мобільність та адаптуватись до нових ситуацій і приймати відповідні рішення.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни «Компаративістика в освіті» здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати програмні результати навчання, які корелюються з компетентностями за освітньо-науковою програмою підготовки доктора філософії:
Знання (ЗН):
ЗН2. Знання основних здобутків історико-педагогічної вітчизняної та зарубіжної науки, наукових шкіл та фундаментальних праць у галузі дослідження.
Комунікація:
КОМ11. Здатність вільно спілкуватись з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами та науковою спільнотою, демонструючи широкий науковий та професійний словниковий запас (у тому числі іноземною мовою
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інтернаціоналізація освіти: напрями, тенденції, перспективи
Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Історія розвитку та становлення компаративістики. Тенденції розвитку освіти в сучасному світі. Системи професійної підготовки у провідних країнах світу та в Україні. Основні підходи до визначення ефективності системи освіти. Нетрадиційні системи професійної підготовки у розвинутих країнах світу в ХХІ столітті. Порівняльний аналіз якості навчання в світі
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності до занять здобувача вищої освіти третього освітньо-наукового рівня доктора філософії у таких формах: вибіркове усне опитування на початку заняття; фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами упродовж 5–10 хв; індивідуальна перевірка виконання практичних робіт; оцінка активності здобувача вищої освіти під час занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей тощо.
• спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю;
• усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване);
• письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – есе, презентації, педагогічні задачі, реферати;
• виконання контрольних творчих робіт та тестових завдань.
Рекомендована література: 1. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37-38, ст.2004). Url: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/en/1556-18.
2. Про інноваційну діяльність: Закон України від 05.12.2002 № 40-IV // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2002, N 36, ст.266. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/40-15
3. Про освіту: Закон України від 05 вересня 2017 р. № 2145-19 [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38-39, ст. 380. Url: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page
4. Васюк О. В. Порівняльна педагогіка : підруч. / Оксана Вікторівна Васюк. – Київ – Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2016. – 408 с.
5. Єгоров Г. С., Лавриченко Н. М., Мельниченко Б. Ф. Тенденції
6. розвитку змісту базової освіти у країнах Заходу. — К.: КМПУ ім. Грінченка, 2003. — 186 с.
7. Порівняльна педагогіка: методологічні орієнтири українських компаративістів : хрестоматія / авторський колектив, – К. : Педагогічна думка, 2015. – 176 с
8. Педагогіка: Навч. посібник / В.М.Галузяк, М.І.Сметанський, В.І.Шахов. – Вінниця: РВВ ВАТ “Вінницька обласна друкарня”, 2017. – 200 с.
9. Сбруєва А.А. Порівняльна педагогіка вищої школи: національний, європейський та глобальний контексти : навчальний посібник. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. 319 с.
10. Сбруєва А.А. Порівняльна педагогіка: Навчальний посібник. – 2-ге вид., стер. – Суми: ВТД “ Університетська книга ”, 2017.
11. Чепіль М. М. Порівняльна педагогіка: Навчальний посібник/ М.М.Чепіль:-К.:Академвидва, 2014.- 216с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).