Технології навчання і виховання

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.M.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання: Знання наукових та загальнометодичних засад інноваційно-педагогічної діяльності викладача закладу освіту, вимог до підготовки та проведення навчальних занять; Уміння: Бути здатним здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки Професійна педагогіка. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Педагогічна практика Академічна доброчесність і якість освіти Якість вищої освіти (формування внутрішніх систем забезпечення якості)
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни розглядаються питання сучасних підходів до організування процесу навчання і виховання на основі технологічного підходу, аналізуються сучасні педагогічні технології, їх види та особливості впровадження, компоненти педагогічного процесу і їх взаємозв’язок, обґрунтовується сучасне трактування основного науково-категоріального апарату дидактики в контексті технологізації освітнього процесу в сучасному закладі освіти та інноваційність в організуванні педагогічної взаємодії. Розглядаються питання теорії та практики формування технології навчання і виховання, загальна та часткові теорії технологізації освіти, інформаційно-комунікаційні технології в розробці технологій навчання і виховання, сучасні гуманітарні підходи до виховання, сучасні концепції виховання особистості, національного виховання молоді, методика розробки і впровадження технологій навчання і виховання в сучасних закладах освіти.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності до занять здобувача третього освітньо-наукового рівня доктора філософії у таких формах: ? індивідуальна активізуючи співбесіда на початку заняття; ? дискусійне обговорення питань, що винесені на обговорення практичної роботи; ? оцінка активності здобувача освітньо-наукового рівня під час занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей тощо. Контрольні запитання поділяються на: ? тестові завдання – вибрати одну правильну відповідь; ? проблемні завдання – створення і розв’язання ситуацій проблемного характеру; ? питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; ? ситуаційні завдання – визначити відповідь відповідно до певної ситуації; ? питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення; Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю, виконання індивідуального науково-дослідницького завдання та підсумкового екзаменаційного контролю.
Рекомендована література: 1. Березюк, О. С., & Власенко, О. М. (2017). Дидактика: теорія і практика. Житомир, Україна: Вид–во ЖДУ ім. І. Франка. 2. Бех, І. Д. (2009). Психологічні джерела виховної майстерності. Київ, Україна: Академвидав. 3. Бойченко, В. В. (2013). Дидактичні системи у вищій освіті. Умань, Україна: ПП Жовтий О. О. 4. Бондар,В.І.(1996). Дидактика: ефективні технології навчання студентів. Київ, Україна. 5. Дичківська, І. М. (2004). Інноваційні педагогічні технології. Київ, Україна: Академвидав. 6. Дичківська М.І. Інноваційні педагогічні технології: Практикум. – К.: Слово, 2013. – 448 с. 2 7. Калашнікова, Л. М., Жерновникова, О. А. (2016). Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях. Харків, Україна. 8. Каменєва, Т. М. (2018). Теоретичні основи навчання. Київ, Україна: МНУЦ. 9. Калашнікова, Л. М., Жерновникова, О. А. (2016). Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях. Харків, Україна. 10. Козловський Ю.М. Педагогіка: підручник /Ю.М. Козловський, В.Л. Ортинський, Л.В. Дольнікова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 372с. 11. Туркот, Т. І. (2011). Педагогіка вищої школи. Київ, Україна: Кондор. 12. Фіцула, М. М. (2014). Педагогіка вищої школи. Київ, Україна: Академвидав. 14. Які вони, сучасні педагогічні технології? // Відкритий урок. Розробки, технології, досвід. – «Плеяди», 2009. – № 3. – С. 27-31
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).