Педагогічна аксіологія

Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Код дисципліни: 8.011.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: д.пед.н., доцент, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Горохівська Тетяна Миколаївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної компетентності: здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодівати методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у галузі освіти, педагогіки на міжнародному та національному рівні. фахової компетентності: ФК7: здатність застосовувати наукові знання про цінності в освіті, виконувати науково-педагогічні дослідження, а також організовувати педагогічний процес на основі використання аксіологічного підходу з метою саморозвитку та формування гармонійно-розвиненої особистості. Уміння: УН5: Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері педагогіки/освіти, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і педагогічної практики. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ 14 Здатність до безперервного саморозвитку та самовдосконалення з метою формування нових ідей чи процесів у контексті професійної та наукової діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки, Професійна педагогіка. Супутні навчальні дисципліни: Академічна доброчесність і якість освіти, Психологія творчості і винахідництва, Якість вищої освіти (формування внутрішніх систем забезпечення якості), Педагогічна творчість.
Короткий зміст навчальної програми: Загальні основи педагогічної аксіології. Поняття педагогічної аксіології. Аксіологічний підхід в освіті: мета та завдання. Філософський світогляд як соціальна цінність. Вчення про цінності у соціально-філософській думці. Освіта і виховання як цінність. Ментальна пам'ять про зміни ціннісних пріоритетів в освітній культурі України. Розвиток українського шкільництва та педагогіки. «Аксіологічний смисл» проблеми національної освіти. Аксіологічні ідеї в педагогічній спадщині видатних вітчизняних та зарубіжних педагогів. Ціннісний аналіз навчально-наукової діяльності у вищій школі. Цінності наукової і педагогічної діяльності в професійному бутті викладача вищої школи. Науковий пошук як ціннісний пріоритет професійного росту викладача. Педагогічна діяльність як стимул наукової творчості. Професійна підготовка освітніх кадрів як предмет педагогічної аксіології. Структурні підсистеми ціннісних орієнтацій сучасних педагогів. Аксіологічний підхід до розвитку професійно-педагогічної компетентності викладача вищої школи. Формування ціннісних орієнтацій викладачів вищої школи як завдання педагогічної аксіології. Педагогічні технології розвитку аксіосфери науково-педагогічного працівника. Організація освітнього процесу в закладі вищої освіти у контексті аксіологічних засад.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання результатів навчання з навчальної дисципліни здійснюється за 100-бальною системою. Загальна підсумкова оцінка складається із суми балів контролю систематичності й активності роботи аспіранта протягом семестру (поточний контроль – 60 балів) та результатами екзаменаційного контролю знань – екзамену (40 балів). Жодні форми порушення академічної доброчесності не толеруються. У випадку виявлення будь-якої форми порушення академічної доброчесності вживаються заходи відповідно до Положення про Кодекс корпоративної культури Національного університету «Львівська політехніка» (Наказ № 149-1-10 від 19.03.2020). Поточний контроль передбачає: - усне опитування - 3 бали. - письмове опитування –2 бала. - оцінка активності (внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей тощо) – 1 бал. - індивідуальні/творчі завдання – 4 бали. Екзаменаційний контроль передбачає письмову (30 балів) і усну (10 балів) компоненти.
Рекомендована література: 1. Винничук Р. В. Культурологічна парадигма професійного розвитку особистості: Аксіологічний аспект. Ukrainian professional education. № 2. 2017. С. 78-84. 2. Вітвицька С. С. Аксіологічний підхід до виховання особистості майбутнього вчителя. Креативна педагогіка. Наук.-метод. журнал. Вінниця, 2015. Вип. 10. С. 63-67. 3. Горохівська Т. М. Розвиток професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти : монографія. Дрогобич : Посвіт, 2020. 452 с. 4. Підлісний М. М. Проблеми аксіології та шляхи їх вирішення : монографія. Дніпро : Видавець Біла К. О., 2020. 164 с. 5. Karweti E. Influence managerial ability of principals and factors affecting the motivation work on the performance of special-ed teacher. Journal Educational Research. 2014. Vol. 11, № 2. P. 21–31. 6. Horokhivska T. M. The personal-motivational component in professional-pedagogical competency of lecturers from technical universities. Педагогічні науки. 2020. Вип. 90. С. 86–92. 7. Stynska V. etc. Research of the relationship between existential anxiety and the sense of personality’s existence. Revista inclusiones. 2020. Vol.7. Numero especial. P. 41–59.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).