Педагогічна практика
Спеціальність: Філософія
Код дисципліни: 8.033.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Філософія
Лектор: Д-р. філос. наук, доц. Ігор Карівець
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: донести аспірантам роль викладання філософії у технічному вищому навчальному закладі у формуванні світоглядно-ціннісних орієнтацій студентів, їхнього різнобічного розвитку, показати специфіку проведення лекційних та практичних занять з філософії у технічному вищому навчальному закладі, пояснити концептуальні засади дисципліни «Філософія», її місце в навчальному процесі технічного вищого навчального закладу, розкрити особливості педагогічних методів проведення лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія», навчити аспірантів враховувати індивідуальні особливості та потреби студентів, їхню психологічну готовність сприймати лекційний матеріал з дисципліни «Філософія».
Результати навчання: У результаті проходження педагогічної практики аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
- особливості навчального процесу, його методологічно-психологічні основи;
- дидактику дисципліни «Філософія»;
- нові методи проведення лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія»;
- особливості організації самостійної роботи студентів та розвитку їхнього логічно-творчого мислення;
- логіку укладання навчальної програми з дисципліни «Філософія» та методологію її викладання.
вміти:
- організовувати та аналізувати педагогічну діяльність;
- планувати лекції та практичні заняття з дисципліни «Філософія» згідно з планами робочої навчальної програми та розробляти їхню стратегію;
- урізноманітнювати дидактичні форми з метою кращого засвоєння студентами навчального матеріалу, враховуючи їхній рівень підготовки;
- логічно, ясно, доступно викладати лекційний матеріал, спираючись на життєвий досвід студентів та враховуючи їхній рівень підготовки;
- відбирати відповідні першоджерела з філософії і використовувати їх під час проведення практичних занять, залучаючи студентів до їхнього аналізу;
- аналізувати сучасну фахову літературу та використовувати її у своїй викладацькій та педагогічній діяльності;
- організовувати навчальну діяльність студентів, керувати нею та оцінювати її результати;
- використовувати методики об’єктивного оцінювання знань студентів, вносити певні корективи в процес вивчення дисципліни «Філософія», враховуючи його результати;
- створювати й підтримувати відповідну навчальну атмосферу, в якій би студенти відчували потребу у вивченні дисципліни «Філософія»;
- зацікавити студентів дисципліною «Філософія», встановити й розвивати зв’язки зі студентами під час лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Історія української культури, філософія, соціологія
Кореквізити: Філософія і методологія науки, гносеологія та епістемологія, професійна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: Підготовка і специфіка проведення лекцій з філософії у технічній вищій школі. Підготовка і специфіка проведення практичних занять з філософії у технічній вищій школі. Особливості оцінювання знань студентів з філософських дисциплін. Проведення лекції. Проведення практичного заняття.
Опис: Поняття «лекція». Функції та типи лекції Композиційна структура лекції. Етапи підготовки лекції. Особливості читання лекцій з філософії. Інноваційні методи проведення лекцій з філософії. Критерії оцінювання професійного рівня лектора. Поняття «практичне заняття». Мета, функції та структура практичного заняття. Особливості організації практичного заняття з філософських дисциплін кафедри. Організація самостійної підготовки студентів до практичних занять з філософських дисциплін. Інноваційні методи проведення практичних занять з філософських курсів кафедри. Форми і цілі контролю якості знань студентів з філософських дисциплін кафедри. Організація і проведення іспитів та заліків з філософських дисциплін кафедри.
Критерії оцінювання знань студентів на практичних заняттях.
Критерії оцінювання знань студентів під час іспитів та заліків.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка проведених занять (лекції та практичного заняття): 50%
Звіт педагогічної практики - 50%
Залік - 100%
Критерії оцінювання результатів навчання: У разі наявності обов’язкових складових звіту про проходження педагогічного практикуму та їхньої позитивної оцінки під час його захисту виставляється недиференційований залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вихрущ В.О. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання. – Тернопіль: Крок, 2017
2. Ортинський В. Педагогіка вищої школи. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017
3. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007.
4. Методологічний семінар АПН України 22 листопада 2000 р. // Зб. наук. праць. Вип. 3 / Під заг. ред. В.Андрущенка. – Київ, 2000. II методологічний семінар «Філософія освіти XXI століття: проблеми і перспективи» 30 листопада 2001 р. // "Філософія у вищих навчальних закладах України: проблеми викладання". – Київ, 2001.
5. Мистецтво бути викладачем: Практ. посіб. / А. Брінклі, Б. Десанте, М. Флегм та ін. За ред. О.І. Сидоренка. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні». – 2003.
6. П’янзін С. Д. Філософська пропедевтика: навчально-методичний посібник. – Черкаси: Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Навчально-науковий інститут історії та філософії, 2016.
7. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2014
8. Шляхтун П. П. Методика викладання соціально-гуманітарних дисциплін: навч. посібник. – К.: ВЦ «Академія», 2011. – (Серія «Альма-матер»)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).