Академічне підприємництво

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Чухрай Наталія Іванівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є сформувати у молодих науковців системні знання у сфері підприємництва, маркетингу інновацій та трансферу технологій, здатність виявляти нові ідеї, створювати інновації та започатковувати стартапи, здатність до соціальної взаємодії та роботі у команді, уміння створювати суспільну користь та поєднувати її з власною вигодою, організовувати реалізацію основних управлінських функцій з урахуванням особливостей інноваційного бізнесу, будувати процес реалізації інновації.
Завдання: Інтегральна компетентність: Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати значущі комплексні проблеми професійної та/або дослідницько інноваційної діяльності у сфері психології, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК4. Здатність розв’язувати комплексні проблеми психології на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. Спеціальні компетентності (СК): СК3. Здатність ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні проєкти в сфері психології та дотичні до неї міждисциплінарні проекти, лідерство та відповідальність під час їх реалізації; забезпечувати дотримання прав інтелектуальної власності. СК5. Здатність оцінювати рівень власної фахової компетентності, саморозвиватися і самовдосконалюватися протягом життя, підвищувати професійну кваліфікацію, бути професійно мобільним.
Результати навчання: РН 5. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, статистичні методи аналізу даних, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи, розробляти інноваційні дослідницькі методики у сфері психології, перевіряти їх ефективність. РН 7. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти у сфері психології, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та прикладні проблеми психології з урахуванням соціальних, економічних, етичних і правових аспектів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Статистичні методи психологічного дослідження. кореквізити: Управління науковими проектами.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання сутності та місця академічного підприємництва у ринковій економіці, соціально-психологічного портрету академічного підприємця, феномен стартап-компанії, рамка підприємницької компетентності, управлінські аспекти власної справи, побудова команди та управління нею, формування перспективної бізнес-ідеї, втілення ідеї у цінність для споживачів і зацікавлених сторін, етапи процесу бізнес-планування, чинники, які визначають успішну комерціалізацію технології, ресурсне забезпечення академічного підприємництва, показники ефективності інвестиційного рішення.
Опис: Введення у академічне підприємництво. Академічне підприємництво як процес. Маркетинг у академічному підприємництві: створення цінності для споживача. Лідерство та формування команди у академічному менеджменті. Основи бізнес-планування у академічному підприємництві: побудова бізнес-моделі. Рівні готовності інновації до впровадження: супровід інноваційного продукту від ідеї до ринкового розвитку. Економічні засади започаткування бізнесу.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (30 %); контрольна робота (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності здобувача вищої освіти до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; • фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення; е) інтерактивні завдання вікторинного та ігрового характеру. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання і захисту контрольної роботи. Контрольна робота для здобувачів вищої освіти денної форми освіти передбачає підготовку групового проекту (на 4-5 осіб) краудфандингової кампанії для розміщення на конкурсі комерційних або соціальних проектів. Контрольна робота для здобувачів вищої освіти заочної форми освіти передбачає підготовку схеми / канви бізнес-моделі соціального або комерційного підприємства, яке використовуватиме наукову ідею аспіранта, за допомогою схеми Lean Canvas або Social Lean Canvas.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Академічне підприємництво» для здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії (укладачі: Чухрай Н.І., Карий О.І.). Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=367 Рекомендована література: 1. Карий О. І., Лісовська Л.С., Кулиняк І.Я. Управління інноваційною діяльністю: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. 432 c. 2. Матвій І. Є., Грибик І. І., Смолінська Н. В., Матвій С. І. Управління змінами та проектами: навч. посіб.: навчальний посібник. Львів: Центр Європи, 2017. 169 c. 3. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Управління інноваціями: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 280 с. 4.Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Економіка інноваційного підприємства: навчальний посібник. Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2016. 324 c. 5. Чухрай Н.І. Маркетинг інновацій: Підручник. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2011. 262 с. 6. Чухрай Н.І. Товарна інноваційна політика: Підручник. К.: Кондор, 2006. 356 с. Допоміжна література: 1. Карковська В. Я., Новаківський І. І. Управління інноваційними проектами: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 316 c. 2. Косар Н. С., Мних О. Б., Крикавський Є. В., Леонова С. В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с. 3. Фінансовий менеджмент: навчальний посібник / За наук. ред. С. В. Князя. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 224 с. 4. Чухрай Н. І., Просович О. П. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 500с. Інформаційні ресурси: 1. Офіційний сайт Державного комітету статистики. Режим доступу: www.ukrstat.gov.ua 2. Портал про інвестиції. Режим доступу: http://investycii.org. 3. Спільнокошт – краудфандинг в Україні. Велика Ідея. Режим доступу: https://biggggidea.com 4. Kickstarter. – Режим доступу: https://www.kickstarter.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).