Теоретичні та практичні проблеми психології особистості
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Сняданко І.І., доктор психологічних наук, професор
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати значущі комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері психології, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК4. Здатність розв’язувати комплексні проблеми психології на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
- спеціальних (фахових):
СК1. Здатність виокремлювати, систематизувати та прогнозувати актуальні психологічні проблеми, чинники та тенденції функціонування й розвитку особистості, груп і організацій на різних рівнях психологічного дослідження.
СК7. Уміння толерувати невизначеність і доводити унікальність власного наукового пошуку в умовах інформаційного / цифрового суспільства.
Результати навчання: РН 1. Мати передові концептуальні та методологічні знання щодо обраної для дослідження проблеми у сфері психології / на межі предметних галузей, а також дослідницькі уміння, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні світових досягнень з психології.
РН 3. Виокремлювати, систематизувати, розв’язувати, критично осмислювати та прогнозувати значущі психологічні проблеми, формулювати і перевіряти гіпотези, визначати чинники та тенденції функціонування й розвитку особистості, груп і організацій на різних рівнях психологічного дослідження.
РН 7. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти у сфері психології, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та прикладні проблеми психології з урахуванням соціальних, економічних, етичних і правових аспектів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Педагогічна практика
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Теоретичні і практичні проблеми психології особистості» є невід’ємною частиною підготовки аспірантів у галузі психології. Вона спрямована на поглиблене вивчення сучасних теоретичних підходів, методологічних засад та практичних методів роботи в галузі психології особистості. Курс охоплює широке коло питань, таких як: аналіз теоретичних моделей особистості, вплив глобальних соціокультурних процесів, цифрову трансформацію суспільства та інноваційні підходи до професійної діяльності психолога. Особлива увага приділяється сучасним викликам і перспективам розвитку психології особистості в умовах глобалізації, мультикультуралізму та динамічного технологічного прогресу. Курс передбачає інтеграцію теоретичних знань із практичними навичками, що сприятиме розвитку дослідницьких компетенцій аспірантів. Курс створює ґрунтовну базу для роботи майбутніх психологів у різних професійних контекстах, розвиваючи їхню здатність до критичного мислення, аналізу, творчого підходу та впровадження новаторських рішень.
Опис: Тема 1. Теоретико-методологічні проблеми психології особистості
Тема 2. Сучасні виклики психології особистості
Тема 3. Вплив глобалізації та мультикультуралізму на психологічну проблематику особистості
Тема 4. Проблеми розвитку особистості в умовах цифрової трансформації суспільства
Тема 5. Інноваційні практичні методи роботи з особистістю
Тема 6. Застосування психології особистості у професійних сферах
Тема 7. Перспективи розвитку психології особистості
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання аспірантів з навчальної дисципліни «Теоретичні і практичні проблеми психології особистості» є такі:
? усне опитування;
? контрольна робота;
? тестовий експрес-контроль;
? само- та взаємооцінювання;
? особиста рефлексія;
? імітаційна діяльність (моделювання ситуацій) та її аналіз;
? екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Семестрова оцінка є сумарною оцінкою результатів ПК усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни, та складенням іспиту. Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється на кожному семінарському занятті за 5-бальною шкалою і заноситься в журнал обліку академічної успішності. Неготовність до заняття або незадовільна відповідь також підлягають відповідній оцінці і студенту виставляється «0» балів. Отримані у такому разі «0» балів потребують відпрацювання та оцінка, одержана під час відпрацювання враховуються при визначенні середнього балу поточної успішності.
Якість контрольної роботи оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту контрольної роботи завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; самостійність розв’язання поставленої задачі; наявність елементів науково-дослідного характеру.
На іспиті студент може максимально набрати 60 балів.
Розподіл балів у 100-бальній шкалі:
Поточний контроль (ПК): практичні (семінарські) заняття – 40 балів
Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бочаріна Н.О. Психологія особистості / Н, О. Бочаріна// навчальний посібник. – Переяслав-Хмельницький, 2014. – 188 с
2. Москалець В.П. Психологія особистості [текст] підручник, 3-тє вид., перероб., доповн. / В. П. Москалець. – Київ: Видавництво
Ліра-К, 2020. – 364 с.
3. Психологія особистості:Хрестоматія: Навч. посіб./ О.Б.Мельничук, Р.Ф.Пасічняк, Л.М.Вольнова та ін. – К.: . НПУ імені М.П.Драгоманова, 2009. – 532 с.
4. Столяренко О. Б. Психологія особистості. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 280 с.
5. Чумак О. А. Психологія особистості: Навчальний посібник для організації навчальної роботи з курсу для студентів, що навчаються за кваліфікаційними рівнями «бакалавр», «спеціаліст» психологічних та непсихологічних спеціальностей. / О. О. Чумак ; Держ. закл. „Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченка”. – Старобільськ : Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2016. –
289 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).