Актуальні питання безпекової політики держави
Спеціальність: Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії
Код дисципліни: 8.291.00.M.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: к. політ. н., професор Дорош Леся Олексіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв'язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у сфері політології, застосовувати методологію наукової та педагогічної діяльності, а також проводити власне наукове дослідження, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
СК07. Здатність аналізувати та оцінювати сучасний стан, тенденції розвитку політичних наук.
Результати навчання: РН12. Розуміти інструменти і стратегії діагностування та аналізу розвитку політичних явищ на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом на національному та міжнародному рівнях.
РН 14. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання науково-практичних задач
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Прикладна політологія.
2. Дослідницький семінар у галузі політології та міжнародних відносин.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Актуальні питання безпекової політики держави» скерована на формування у аспірантів загального уявлення про сутність політики національної безпеки, а також цілісний розгляд проблем формування та забезпечення національної безпеки; загроз національній безпеці; формування навичок самостійного мислення та аналізу особливостей та закономірностей розвитку глобальних політичних процесів на предмет формування та реалізації певної політики національної безпеки та визначення специфіку формування та реалізації політики національної безпеки України.
Опис: Політика національної безпеки та особливості її формування та реалізації. Стратегічне управління та планування у сфері безпекової політики держави. Демократичний цивільний контроль за сектором безпеки. Сучасні виклики безпеці держави. Гібридні виклики безпеці держави. Формування безпекової політики держави за її видами. Безпекові стратегії провідних держав світу. Безпекова політика України.
Методи та критерії оцінювання: Усні (індивідуальні і фронтальні) та письмові (письмові відповіді на питання, вирішення завдань тощо) опитування згідно плану практичних занять, спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю, оцінювання активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, написання та захист рефератів, презентацій, обговорення проблемних завдань, екзамен (трьохрівневе тестування).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): усне опитування, виступи з доповіддю на семінарах, участь у дискусіях, написання рефератів, дослідження у формі case-study, підготовка презентацій на задану тему.
• Підсумковий контроль (60%): екзамен (трьохрівневе тестування).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Глобальна та національна безпека: підручник / авт. кол. :В..І. Абрамов, Г.П. Ситник, В.Ф. Смолянюк та ін. / за заг. ред. Г.П.Ситника. – Київ : НАДУ, 2016. – 784 с.
• Горбулін В. П. Стратегічне планування: вирішення проблем національної безпеки: монографія / В. П. Горбулін, А. Б. Качинський. – К.: НІСД, 2010. – 288 с.
• Зовнішня та безпекова політика України: 2000/2001 [Текст] / Центр миру, конверсії та зовнішньої політики України. - К. : [б.в.], 2001. - 68 с.
• Корнієвський О. А. Громадські об’єднання у системі національної безпеки держави: монографія / О. А. Корнієвський. – К.: Альтерпрес, 2010. – 396 с.
• Ліпкан В.А. Безпекознавство: Навч. посіб. / Ліпкан В.А. – К.: Вид-во Європ. ун-та, 2003. – 208 с.
• Ліпкан В.А. Національна безпека України: Навч. посібн. - К.: Кондор, 2008. - 552 с.
• Ліпкан В.А. Теорія національної безпеки: Підручн. / Ліпкан В.А. – К.: КНТ, 2008. – 631 с.
• Ситник Г.П. Державне управління у сфері національної безпеки (концептуальні та організаційно-правові засади): Підручник К.: НАДУ, 2012. – 544 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).