Архітектурна графіка та композиція, частина 1
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: доцент, к. арх. О. Б. Білінська,
доцент, к. арх. Х. С. Бойко,
доцент, к.арх.Дида І.А.,
доцент, к.арх. Клименюк Т.М.
старший викладач М. М. Обідняк,
доцент, к. арх. О. П. Олешко,
доцент, к. арх. С. І. Топилко
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
• вміння користуватись сучасними і традиційними інструментами для виконання креслень і макетів;
• опанування геометричними побудовами, способами зображення різноманітних поверхонь, архітектурними шрифтами та проекційним кресленням;
• знання основних елементів, властивостей просторових форм та основних видів композиції;
• знання основ кольорознавства, вміння застосовувати тонування аквареллю в архітектурному кресленні;
• формування власної авторської графіки для оформлення архітектурного, технічного креслення та прийомів макетування;
• освоєння обмірів на прикладі форм класичної архітектури, виконання обмірних креслень та проведення композиційного аналізу;
• опанування додаткових засобів оформлення архітектурних проектів (антураж, стафаж) та знання ергономічних норм.
Результати навчання: • вміння користуватись сучасними і традиційними інструментами для виконання креслень і макетів;
• опанування геометричними побудовами, способами зображення різноманітних поверхонь, архітектурними шрифтами та проекційним кресленням;
• знання основних елементів, властивостей просторових форм та основних видів композиції;
• знання основ кольорознавства, вміння застосовувати тонування аквареллю в архітектурному кресленні;
• формування власної авторської графіки для оформлення архітектурного, технічного креслення та прийомів макетування;
• освоєння обмірів на прикладі форм класичної архітектури, виконання обмірних креслень та проведення композиційного аналізу;
• опанування додаткових засобів оформлення архітектурних проектів (антураж, стафаж) та знання ергономічних норм.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальні компетентності.
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК04. Здатність спілкування державною мовою як усно, так і письмово.
Спеціальні компетентності.
СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування.
СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних тенденцій в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити:
Історія архітектури, частина 1
Нарисна геометрія
Живопис, рисунок, скульптура, частина 1
Основи архітектурного проектування, частина 1
Основи архітектурного проектування (КП), частина 1
Короткий зміст навчальної програми: Висвітлено як сучасному архітектору для подачі своїх проектів, не зважаючи на поширення машинної і комп’ютерної графіки опанувати досконалою, ефектною графікою, яка допоможе йому втілювати всі творчі задуми і стати конкурентно здатним в наш час. Розкрито правила як працювати з креслярськими інструментами, засвоювати техніку складання, оформлення та читання креслень, а також вивчити основи роботи над архітектурними проектами, засвоїти основні архітектурні форми з класичної архітектурно-мистецької спадщини. Практично виконувати нескладні обміри архітектурних об’єктів, що є необхідним для успішного подальшого навчання.
Опис:
ГРАФІКА. ГРАФІКА ЛІНІЙ. ФАКТУРИ. ІМІТАЦІЯ ПРИРОДНІХ ТА ШТУЧНИХ ПОВЕРХОНЬ ВПОРЯДКУВАННЯ СЕРЕДОВИЩА
1.1. Компоновка, формати креслення, масштаби зображень, основні надписи і підписи, нанесення розмірів. Рукописні шрифти і їх застосування.
1.2. Загальні поняття про композицію її первинні елементи, форми та види.
Типи штрихувань та ліній як засіб передачі площини та форми
СТИЛІЗАЦІЯ ЗОБРАЖЕНЬ: АНТУРАЖ. Архітектурний антураж: дерева листяні, хвойні, кущі, квіти. Стилізація, масштаб, проекції.
СТИЛІЗАЦІЯ ЗОБРАЖЕНЬ: СТАФАЖ.
ВПОРЯДКУВАННЯ СЕРЕДОВИЩА НАВКОЛО ЖИТЛА. ГЕНЕРАЛЬНИЙ ПЛАН (ГЕНПЛАН), ВІДКРИТИЙ ПЛАН СПОРУДИ.
Простір та його вимірність. Антураж в плані. Генплан
ГРАФІКА СЕРЕДОВИЩА. БУДИНОК У ПРИРОДНОМУ ОТОЧЕННІ.
ГРАФІКА СЕРЕДОВИЩА. СПОРУДА В УРБАНІСТИЧНОМУ ОТОЧЕННІ (У МІСЬКОМУ АБО ПАРКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ)
АРХІТЕКТУРНА КОМПОЗИЦІЯ. ЗАСОБИ КОМПОЗИЦІЇ ПЛОЩИНИ. ОСНОВНІ ВИДИ КОМПОЗИЦІЇ.
ВІДКРИТА, ЗАКРИТА КОМПОЗИЦІЇ
ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ КОЛЬОРУ. Змішування кольорів. Можливості інструментів. Тепла, холодна, мішана гами. Кольоровий спектр. Хроматичне та ахроматичне коло. Гармонійне сполучення кольорів
ЗАСОБИ КОМПОЗИЦІЇ ПЛОЩИНИ. КОНТРАСТ, НЮАНС
ЗАСОБИ КОМПОЗИЦІЇ ПЛОЩИНИ.
МЕТР, РИТМ.
ЗАСОБИ КОМПОЗИЦІЇ ПЛОЩИНИ. СТАТИКА, ДИНАМІКА.
Рівновага форм та її види. Основні принципи побудови форми за допомогою засобу “статика”, “динаміка”
ЗАСОБИ КОМПОЗИЦІЇ ПЛОЩИНИ.
РАЦІЯ, ІРРАЦІЯ
ФРОНТАЛЬНА КОМПОЗИЦІЯ.
Методи та критерії оцінювання: Впродовж семестру і на заліку студент може набрати до 100 балів Для допуску до заліку студент повинен виконати всі навчальні завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів з архітектурної графіки та композиції
Техніка графічного виконання: володіння технікою графіки, якість нанесення штрихування, прямих ліній, використання тонової графіки, фарб для передачі ефектів повітряної перспективи;
Пропорції співвідношення елементів композиції: - cпіврозмірність елементів композиції, їх взаємне розташування, для вираження оригінальності ідеї обраної композиції;
Колористичне вирішення композиції: - відповідність кольорового вирішення сформульованому завданню, правильність світлотіньового вирішення, виразність кольору.
Правильна побудова елементів композиції у просторі: правильність геометричної побудови елементів і всієї композиції в цілому та правильність перспективної або аксонометричної побудови елементів і всієї композиції в цілому у просторі;
Організація тривимірного простору: композиційна ідея організації тривимірного простору з заданих геометричних тіл;
- правильність розміщення елементів композиції на площині, у просторі і по відношенню один до одного з точки зору основної композиційної ідеї;
100-88 балів – оцінка «А» («відмінно») виставляється, якщо студент демонструє високий рівень знання навчального матеріалу в заданому обсязі, необхідний рівень умінь і навичок, правильно й обґрунтовано приймає необхідні рішення в різних нестандартних ситуаціях, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідає на поставлені запитання, а також за вміє застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань;
87-80 балів – оцінка В («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу модуля вище середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можливі певні неточності), уміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
79-71 бал – оцінка С («добре») виставляється за загалом правильне розуміння студентом навчального матеріалу, включаючи аргументовані відповіді на поставлені запитання (можливі певні (неістотні) недоліки). Студент засвоїв основний теоретичний матеріал та уміє використовувати знання для вирішення стандартних завдань;
70-61 бал – оцінка D («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу модуля, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач, а трансформація умінь в нових умовах викликає певні труднощі;
60-50 балів – оцінка Е («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або неаргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних знань на практиці, що, однак, не є перешкодою до подальшого навчання;
49-26 балів – оцінка FX («незадовільно» з можливістю повторного заліку) виставляється за незнання основної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
25-00 балів – оцінка F («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням модуля) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватись під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Архітектурна графіка [Текст] : метод. вказівки до виконання практ. завдань для студ. спец. 6.120100 "Дизайн архітектурного середовища" / уклад. О. В. Чемакіна, В. І. Дриженко ; Національний авіаційний ун-т. Інститут екології та дизайну. Факультет архітектури та дизайну. - К. : НАУ, 2005. - 41 с.: іл. - Бібліогр.: с. 13.
2. Відмивка перспективи пам'ятника архітектури (поліхромія) [Текст] : метод. вказівки і прогр. до викон. курсової роботи для студ. I курсу архіт. ф-ту спец. 7.120102 "Архітектура будівель і споруд", 7.120105 "Дизайн архітектурного середовища", 7.120103 "Містобудування" / уклад. Т. М. Ладан ; Київський національний ун-т будівництва і архітектури. - К. : КНУБА, 2007. - 20 с.: рис. - Бібліогр.: с. 19.
3. Геометричне креслення [Текст] : навч. посібник для студ. вищих навч. закл. / Т. М. Клименюк [и др.] ; ред. Т. М. Клименюк ; Національний ун-т "Львівська політехніка". - Л. : Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2003. - 183 с.: рис. - (Дистанційне навчання).
4. Гордєєва, Є. П. Перспектива [Текст] : зб. завдань: Навч. посібник / Є. П. Гордєєва, Я. Р. Лелик ; Луцький держ. технічний ун-т. - Луцьк : ЛДТУ, 2003. - 185 с.: рис., табл. - Бібліогр.: с. 181-182.
5. Клименюк Т. М. Архітектурні обміри та інвентаризація пам'ятників [Текст] : навч. посіб. / Т. М. Клименюк, Х. С. Бойко ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - 2-ге вид. - Л. : Вид-во Львів. політехніки, 2012. - 173 с. : іл. - Бібліогр.: с. 152-156.
6. Петришин Г. П. Архітектурна графіка [Текст] : навч. посіб. для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Г. П.Петришин, М. М. Обідняк ; ред. Г. П. Петришин. - Л. : РАСТР-7, 2009. - 272 с.: рис. - Бібліогр.: с. 270.
7. Петришин Г. П. Архітектурне проектування. Початковий курс [Текст] : підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура" / Г. П. Петришин, М. М. Обідняк. - Л. : РАСТР-7, 2010. - 275 с. : рис. - Бібліогр.: с. 272-275
8. Проектна графіка [Текст] : навч. посіб. / Т. М. Клименюк [та ін.] ; за ред. Т. М. Клименюк ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - 2-ге вид., допов. і перероб. - Л. : Вид-во Львівської політехніки, 2011. - 220 с. : рис. - Бібліогр.: с. 216-218.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурна графіка та композиція, частина 1 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.008
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: д.пед.н., проф. Кайдановська О.О., ас. Панчишин О.Є
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності
СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування.
СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проєктування.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні.
СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності.
ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні: Основи архітектурного проектування, частина 1, 2; Архітектурна графіка та композиція, частина 2
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни дозволяє оволодіти основними принципами та методами архітектурного проектування малих архітектурних об’єктів у міському просторі. Дисципліна призначена для базової підготовки сучасного фахівця в галузі архітектури та дизайну.
У дисципліні в логічній послідовності викладено основні методи проведення передпроектного аналізу та розкрито послідовність організації процесу архітектурного проектування у дотриманні його основних етапів – ескіз-ідея, ескіз, проектні креслення, макет. На практичних заняттях студенти ознайомлюються з правилами побудови та проектування малих архітектурних об'єктів, набувають базові знання з типології архітектурних споруд такого типу.
Розглянуто основні принципи розміщення малих архітектурних об’єктів у міському середовищі, на присадибних ділянках з урахуванням функціональних особливостей, умов природного довкілля, кліматичних факторів. Студенти на практиці опановують різноманітні способи організації архітектурного простору, вивчають особливості об’ємно-просторового вирішення невеликих об'єктів залежно від їх функціональної спрямованості (вуличні меблі, міські зони відпочинку, виставковий павільйон, інсталяція, кіоск, зупинка транспорту, альтанка, дитячий майданчик, спортивний майданчик тощо), здійснюють відповідне розпланування ділянки.
Проектні завдання передбачають розроблення ескізних варіантів та прийняття оптимального композиційного рішення; моделювання та зображення архітектурної споруди у різних просторових ракурсах і визначених масштабах; виразне представлення проектного рішення. Роботи виконуються у різних графічних техніках і матеріалах (олівець, туш, акварель, кольоровий олівець) на форматі А3..
Опис: Тема «Вуличні меблі». Ознайомлення зі специфікою відпочинкового простору, дизайном вуличних меблів. Аналіз містобудівних умов, специфіки та нормативів проектування зон відпочинку у міському середовищі.
Екскурсія. Виконання натурних обмірів, фотофіксація об’єктів відпочинку. Аналіз та оцінка ергономічних параметрів. Оформлення матеріалів екскурсії.
Виконання завдання «Вуличні меблі». Виконання ескізів майданчику для відпочинку. Ситуаційна схема, тип відпочинку, кількість осіб, підбір вуличних меблів. Аналіз архітектурних аналогів.
Виконання завдання «Робочий макет». Робота у малих групах: містобудівна підоснова, вуличні меблі, стафаж, антураж. Аналіз характеру міського середовища.
Виконання креслень відпочинкового майданчику. Ситуаційна схема, генплан, фасади вуличних меблів, аксонометрія
Оформлення завдання «Майданчик»: написи, коментарі, кольорове рішення. Перегляд, обговорення робіт
Тема «Виставковий павільйон». Ознайомлення зі специфікою виставкового простору, функціональними та конструктивними особливостями об’єкту. Видача завдання.
Обговорення концепції виставкового павільйону. Індивідуальні консультації, перегляд аналогів
Виконання ескізу виставкового павільйону. Пошук архітектурної форми, розміщення рекламних елементів. Індивідуальні консультації.
Курсовий проект «Виставковий павільйон». Виконання креслень, консультації: ситуаційна схема, схема функціональної організації, генплан, план і фасади, аксонометрія. Оформлення проектних матеріалів, консультації.
Виконання завдання «Макет павільйону»: підбір матеріалів фасадів, декору, реклами, стафаж.
Виставка робіт, презентація та обговорення проектів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на практичних заняттях, оцінка активності на заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії.
Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Курсовий проект «Виставковий павільйон»: відповідність завданню; якість виконання креслень і макету; грамотність коментарів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Електронний навчально-методичний комплекс «Основи архітектурного проектування (малі архітектурні об'єкти)» / О.О.Кайдановська. – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» (сертифікат № 03494, зареєстрований Е41-202-57/2020 від 12.11.2020) https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9355
2.Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс [Текст] : підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк. – Львів. : РАСТР-7, 2010. – 275 с.
3.Якубовський В.Б., Якубовський І.В., Кайдановська О.О. Основи проектування садибного житла: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2020. – 225 с.
4.Петришин Г.П. Архітектурна графіка [Текст] : навч. посіб. для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк ; ред. Г.П.Петришин. – Л. : РАСТР-7, 2009. – 272 с.
5.Проектна графіка [Текст] : навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Т. М. Клименюк [и др.] ; Національний ун-т "Львівська політехніка". – Л. : Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2009. – 220 с.
7.Дідик В.В., Максим'юк Т.М. Естетика та композиція ландшафту. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 244 c.
8.Казаков Г.В. Архітектура енергоощадних сонячних будинків. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2009. 84 с.
9.Крижанівська Н.Я. Основи ландшафтного дизайну: Підручник. – К.: «Ліра-К», 2017. – 218 с.
10.Лукащук Г.Б. Дендрологія Навчальний посібник / за ред. проф. Г. П. Петришин. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 348 с.
11.Нойферт П., Нефф Л. Проектирование и строительство. Дом, квартира, сад / пер. с нем. – 3-е изд. – М.: Архитектура-С, 2007. – 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурна графіка та композиція, частина 1 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.011
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: старший викладач Юлія Богданова;
старший викладач Ігор Копиляк.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
загальні компетентності:
ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК 05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності:
СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування.
СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
СК18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач.
СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР 02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності.
ПР 06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР 08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно- містобудівному проєктуванні.
ПР 12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища.
ПР 18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Основи архітектурного проектування, частина 2, Архітектурна графіка та композиція, частина 2, Дизайн архітектурного середовища.
Короткий зміст навчальної програми: Сучасному архітектору для подачі своїх проектів необхідно, незважаючи на поширення комп`ютерних технологій проектування, опанувати досконалою, ефектною графікою, яка здатна допомогти втілити творчі задуми і зберегти індивідуальну неповторність авторської техніки виконання.
Під час занять студенти опановують різні види проектної графіки та навчаються їх застосовувати для передачі архітектурного середовища міста, інтер’єрів, генпланів, планів, фасадів, типів поверхонь та фактур.
Курсовий проект з дисципліни «Архітектурна графіка та композиція, частина 2» складається з альбому завдань, які виконуються студентами під час практичних занять, протягом семестру на листах формату А3.
Опис: Вступна лекція. Ознайомлення з темами та складом курсового проекту і вимогами щодо його виконання. Креслярські інструменти. Формати креслення, основні надписи і підписи. Компоновка креслення. Масштаби зображень. Нанесення розмірів; Типи фактур поверхонь і їх графічна подача; Виконання креслень архітектурного антуражу: в плані, фронтальні проекції, перспективні зображення; Виконання копії у техніці лінійної графіки; Виконання копії у графічній техніці пляма – лінія; Виконання копії у графічній техніці лінія-штриховка;
Застосування альтернативних технік колірної подачі архітектурного креслення; Графічне зображення архітектурного середовища з фотографії із використанням вивчених технік.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, оцінка активності на заняттях;
Підсумковий контроль: перевірка та оцінювання індивідуальних завдань, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальні завдання на задані теми: відповідність завданню; грамотність композиції; якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурна графіка та композиція, частина 1 » / Ю.Л. Богданова, І.М. Копиляк. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10330
2. Проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015.
3. Проектна графіка: навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура"; Національний ун-т "Львівська політехніка". Л.: Видавництво Нац. ун-ту "Львівська політехніка", 2009. 220 с.
4. Геометричне креслення: навч. посібник для студ. вищих навч. закл.; Національний ун-т "Львівська політехніка". Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2003. 183 с.
5. Архітектурно-проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2008. 51 с.
6. Анпілогова В.О. Будівельне креслення: навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. К.: КНУБА, 2004. 109 с.
7. ДСТУ Б А.2.4-7:2009 Система проектної документації для будівництва. Архітектурно-будівельні креслення. Правила виконання. Позначення характеристик точності ДСТУ Б А. 2. 4-37:2008. Вид. офіц. К.: Мінрегіонбуд України, 2009. 80 с. - (Національний стандарт України)
8. Петришин Г.П. Архітектурна графіка: навч. посіб. для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура". Л.: РАСТР-7, 2009. 272 с.
9. Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс: підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура". Л: РАСТР-7, 2010. 275 с.
10. Правила виконання архітектурно-будівельних креслень // Державний стандарт України: Системи проектної документації для будівництва ДСТУ Б А.2.4-7-95 (ГОСТ 21.501-93). – К.: Державний комітет України у справах містобудування і архітектури, 1996. 55 с.
11. Нойферт Е. Будівельне проектування. Д.: «Книжкова літера», 2016. 624с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурна графіка та композиція, частина 1 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.012
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: к. арх., доц. Кознарська Галина Євгенівна
старший викладач Король Євгенія Іванівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
• Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та проектних норм, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі архітектури та містобудування;
• Компетентність у виконанні архітектурних та містобудівних робочих креслень;
• Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документацію об’єктів архітектури та містобудування;
• Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту;
• Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів;
• Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон;
Результати навчання: • Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації.
• Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони архітектурної композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи і прийоми будівництва.
• Здатність до самонавчання, до самовдосконалення та продовження професійного розвитку.
• Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
• Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Архітектурна графіка та композиція, частина 1
• Живопис, рисунок, скульптура, частина 1
Короткий зміст навчальної програми: Процес проектування має певну послідовність виконання робіт та вимагає графічних навичок необхідних для подачі креслень. У процесі навчання студент знайомиться з основами та етапами проектування найпростіших об’єктів та з загальними вимогами до оформлення архітектурно-будівельних креслень. Результатом вивчення дисципліни є ряд графічних робіт та три проекти, виконані на форматі А3 у ручній графіці.
Опис: • Топографічні умовні позначення
• Опорний план
• Клаузура на тему «Місце відпочинку для студентів»
• Генплан
• Клаузура на тему «Огорожа»
• Проект «Огорожа»
• Копія плану (туш)
• Кольорова подача плану (туш, кольоровий олівець)
• Проект кухні М 1:50
• Проект санвузла. 1:50
• Проект спальні М 1:50
• Проект вітальні 1:50
• Розташування меблів в існуючому помешканні 1:50
• Копія фасаду (туш)
• Кольорова подача фасаду (туш, кольоровий олівець)
• Сходи
• Перетин
• Клаузура на тему «Ігровий майданчик»
• Проект «Ігровий майданчик»
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (клаузури) (15%)
Курсова графічна робота (залік) (85%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент виконує ряд графічних робіт та три проекти малих архітектурних форм. Кожна робота має визначений термін здачі. Невиконання роботи у визначені терміни, без поважної причини, є підставою до зниження оцінки. Всі креслення виконуються на форматі А3. На початку семестрового контролю, студент складає всі виконані роботи у альбом, приносить на кафедру та отримує залік. Оцінкою заліку є сума балів за всі виконані роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Малі форми ландшафтної архітектури. Методичні вказівки для студентів спеціальності 7.120103 «Містобудування»/ Укл.: Т.М. Мазур, Є.І.Король - Львів,2О06 - 52 с.
2. Мала архітектура в міському середовищі. Методичні вказівки до практичних занять/ Укл. І.П. Гнесь, Ю.А.Рочняк, І.М. Пестрій, Н.М. Олійник - Львів,20О2 - 24 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурна графіка та композиція, частина 1 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.009
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Архітектурна графіка та композиція, частина 1 (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.010
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Доц., к.арх, доц. каф. Чень Л.Я.
К.арх, асист. Фролова Ю.В
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
• вчитись та оволодівати сучасними знаннями графічної подачі проекту;
• застосовувати навики графіки у практичних ситуаціях;
• здатність поєднувати усі види графіки для передачі пропорційного співвідношення архітектурного об’єкту із довколишнім середовищем
фахових:
• Здатність застосовувати базові знання для проектування архітектурних об’єктів, інтер’єру, дизайну міського та ландшафтного середовища за навчальною програмою.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
• Розуміння будови та структури графічних робіт чи креслеників.
• Вміння спершу наносити осьові і центрові лінії, а тоді наносити допоміжні: лекальні криві, горизонтальні прямі, які переміщуються згори донизу, вертикальні прямі, що пересуваються зліва направо, нахилені прямі .
• Вміння обводити креслення тушшю, підбираючи товщину лінії.
• Вміння креслення виконувати в певному масштабі.
• Вміння правильно наносити розміри на креслення.
• Вміння за допомогою різноманітних графічних засобів показати свою архітектурну ідею (концепцію).
• Уміння ескізувати, проектувати та викреслювати заданий об’єкт;
• Вміння організувати об’єми і простір відповідно до функціонального призначення і місцевих умов графічними засобами;
• Вміння гармонійно за допомогою графічних технік поєднувати об’єми і простір в цілісну архітектурну структуру;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізит: Рисунок, живопис, скульптура, Основи композиції.
Кореквізит: Архітектурне проектування, Дизайн міського середовища), Проект інтер’єру.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурна графіка та композиція» ґрунтується на вивченні різних графічних прийомів та методів академічного відмивання, які застосовуються для передачі архітектурно-планувальної структури, матеріалу, пластики, конструкцій та художньо-композиційного образу архітектурного об’єкту, що проектується. Вивчаються різні комбіновані графічні прийоми (акварельного тонування, гуаш, аплікації, колаж), техніки монохромного і поліхромного відмивання для повного відображення структури архітектурного об’єкту і його деталей, характеру, властивостей і структури матеріалу та елементів природного середовища (рельєфу, пагорба, схилу пагорба, дерев, квітників, газонів, поверхні водойм). Розглядаються способи зображення озеленення (антураж) архітектурних об’єктів для передачі естетичної єдності з твором архітектури і елементів зображення атмосфери середовища, а також засоби стафажу (люди, техніка)
Розглядаються типи і особливості різних шрифтів, які є важливим композиційним елементом і застосовуються в оформленні архітектурних креслень.
Курс призначений для студентів першого курсу, які ще не мають досвіду і навиків архітектурного проектування
Опис: Вступна лекція. Мета і завдання проектної графіки, засоби графічного зображення, креслярські інструменти
Викреслювання планів, фасадів, антуражу, стафажу, матеріалів, мощення, перспективних зображень засобами архітектурної графіки.
Методи та критерії оцінювання: Клаузури, контрольні перегляди – 30 б.
Оцінка загальної ідеї проекту та якості графічного виконання – 70 б.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінку за навчальну дисципліну формують:
захист самостійних робіт,
успий контроль,
та оформлений альбом графічних робіт студента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Чень Л.Я. Проектна графіка: Методичні вказівки ”Проектна графіка” для студентів І курсу базового напряму 5.12001 “Архітектура”, спеціальності 7.120101 “Архітектура будівель і споруд”, спеціалізації 7.120101.01 “Реконструкція та реставрація архітектурних об’єктів”/ Укладачі: Чень Л.Я. - Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2013.- 45 с.
2.Чень Л.Я., Гнідець Р.Б. Основи проектної графіки для реставраторів творів мистецтва: Методичні вказівки до курсу ”Проектна графіка” для студентів І курсу базового напряму 6.20260 ”Реставрація творів мистецтва”/ Укладачі: Чень Л.Я., Гнідець Р.Б.- Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010.- 35 с.
3. Чень Л.Я. Основи об’ємно- просторової композиції для реставраторів творів мистецтва: метод. Вказівки до курсу “Основи композиції“ для студентів ІІІ курсу базового напрямку 6.20260 “Реставрація творів мистецтва“ ”/ Укладачі: Чень Л.Я., Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018.- 20 с.
4. К.В.Кудряшев. Архитектурная графика. Москва »Архитектура – С» 2006, 308с.
5. Г.П.Петришин, М.М.Обідняк. Архітектурна графіка за редакцією Петришин Г.П. – РАСТР – 7 Львів–2009
6. Т.М.Клименюк, Н.А.Консулова, М.В.Бевз, Х.І.Ковальчук. Проектна графіка за редакцією Т.М.Клименюк – Львів, Видавництво «Львівська політехніка» –2009 –217с.
7. Н.Н. Таранов. Рукописный шрифт. Москва -153с.
8. Степанов А.В. и др. Объемно-пространственная композиция: Учеб.для вузов, А.В.Степанов, В.И.Мальгин, Г.И.Иванова и др. – М.: Издательство «Архитектура – С», 2007. – 256 с.: ил.
9.Стасюк Н.Г. Основы архитектурной композиции : учеб.пособ. / Н.Г.Стасюк, Т.Ю.Киселева, И.Г.Орлова. – М.: Архитектура – С, 2004. – 96 с
10. Петришин Г.П. Архітектурна композиція: конспект лекцій для студентів Інституту архітектури / Г.П.Петришин, Ю.В.Ідак, І.Л.Щербаков. – Львів: Распр-7, 2011. – 86 с.
11.Объемно-пространственная композиція в архитектуре. – М.: Стройиздат, 1975
12. Основы архитектурной композиции и проектирования. / Под общей ред. А.А.Тица. – Киев: «Выща школа». – 1976.
13. Я.Янтал, Л.Кушнир, И.Сламень, Б.Гавранкова. Архитектурное черчение. – Киев «Будівельник» 1980
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).