Живопис, рисунок, скульптура, частина 3 (комп'ютерне моделювання)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.072
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Лясковський О.Й., ст. викл.; Білінкська О.Б., к. арх., доц.; Климко З.В., к.арх., доц.; викл. Сеньків З.Я., ст. викл.; Оконченко О.М., к.арх., доц.; Знак А.В., к.арх., доц.; Брич М.Т., к.арх., доц.; Мер’є О.В., к.арх., доц.; Понкало С.І., аситсент; Михайлюк Б.Ф., асистент;
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
фахових:
СК01. Усвідомлення соціально-економічних та культурних аспектів архітектури і містобудування.
СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних тенденцій в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні.
СК07. Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і
ландшафтних об'єктів.
СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
ПР06. Уміння збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР09. Здатність розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів.
ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:
Рисунок, живопис, скульптура, частина 1
Архітектурна графіка та композиція, частина 1.
Супутні дисципліни:
Архітектурна графіка та композиція, частина 2.
Короткий зміст навчальної програми: Дана дисципліна є третьою частиною групи дисциплін «Рисунок, живопис, скульптура», яка складається з трьох частин. Цей етап вивчення архітекторами образотворчих дисциплін полягає у засвоєнні принципів зображення складних груп предметів, інтерєру, міського архітектурного середовища та людини архітектурному середовищі.
Вивчення дисципліни відбувається в умовах малювання із натури і з уяви. Процес навчання супроводжується наданням індивідуальних консультацій викладачем під час роботи над завданням. Навчальні постановки розподілені в певній методичній послідовності відповідно до складності завдань. Основними темами даного курсу є архітектура та її оточення.
Завдання поступово розвиваються від об'ємно-просторового (реалістичного) вирішення до рішень з застосування стилізації. Частина завдань виконуються в техніці живопису. Вони насамперед присвячені вивченню особливостей поширення світла в просторі та сприйняття людиною кольору в умовах архітектурного середовища, творчих підходів у застосуванні принципів узагальнення і стилізації.
Опис: Аудиторна робота. Тема 1. Рисунок: Зарисовки міського історичного архітектурного середовища в умовах пленеру. Тема 2. Рисунок: каскадний натюрморт з предметів побуту з архітектурною деталлю. Тонально-конструктивний рисунок. Тема 3. Живопис: декоративна стилізація натюрморту. Тема 4. Рисунок: тонально-конструктивний рисунок людських постатей в середовищі інтер'єру. Тема 5. Рисунок: зарисовки та декоративна стилізація людських постатей.
Самостійна робота.
Завдання 1. Рисунок: архітектурний ансамбль або ансамбль вулиці з людськими постатями. Завдання 2 Живопис: декоративна стилізація архітектури.
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами: поточним контролем аудиторної і самостійної роботи студента в кінці кожної з тем.
Поточний контроль: проведення оцінювання завдань, виконаних на лабораторних заняттях, перевірка індивідуальних завдань самостійної роботи. Підсумковий контроль: сумування оцінок за завдання лабораторних робіт та завдання самостійної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінюється композиція елементів рисунку на аркуші. Визначення загального характеру форм. Пропорційні співвідношення і конструктивний аналіз форм. Перспективна побудова форм - правильність побудови об’єму з урахуванням перспективних скорочень відносно лінії горизонту. Виявлення об’єму. Оцінюється передача за допомогою світлотіні, об’єму форм та їх складових, співвідношення світлотіньової проробки, передачі рефлексів, власних і падаючих тіней.Техніка виконання. Оцінюється володіння технікою олівцевої графіки, якість нанесення штрихування для передачі ефектів повітряної перспективи та фактури поверхні форм. Якість колористичного рішення для живописних робіть. Цілісність і завершеність роботи. Творчий підхід у виконанні завдань з декоративної стилізації та самостійних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення.
1. Живопис, рисунок, скульптура ч.1.: електронний навчально методичний комплекс у форматі Moodle. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11480
2. Живопис, рисунок, скульптура ч.2.: електронний навчально методичний комплекс у форматі Moodle. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=10081
3. Методичні вказівки з курсової роботи «Рисунок, живопис, скульптура», «Рисунок» для студентів I-IV курсів напрямку 6.12.01 «Архітектура» / Укл. Б.Н. Скиба, О.Й. Лясковський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 72 с. –(Укр. Мовою).
Рекомендована література.
4. Кайдановська О. О. Образотворча підготовка архітекторів у вищому навчальному закладі: монографія, Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013, 368 с.
5. Клименюк Т.М. Креслення, рисунок, композиція [Текст]: навч. посіб. / Т. М. Клименюк. - Л.: Вид-во Львів, політехніки, 2012. - 342 с.
6. Кириченко М. А. Основи образотворчої грамоти / Кириченко М.А., Кириченко І.М. – К. : Вища шк., 2002. – 190 с.
7. Рисунок та пластична анатомія: навч. посібник. Оленіна, О.Ю. та Манохін, В.П. та Мирончик, П.В. та Вінтаєва, Н.С. та Вінтаєв, Д.Ю. та Дзюбенко, П.О. та Чирва, О.Ч. Харків ХНУМГ ім. О. М. Бекетова 2021- 237 с.
8. Claire Watson Garcia. Drawing for the Absolute and Utter Beginner, Revised: 15th Anniversary Edition Paperback. Publisher : Watson-Guptill. 2018. 192 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Живопис, рисунок, скульптура, частина 3 (комп'ютерне моделювання) (курсова робота)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.075
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: д.філ, асист. Парнета М.Б.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завданням навчальної дисципліни є формування у студентів наступних компетентностей: інтегральна компетентність (Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук); загальні компетентності (ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення); спеціальні компетентності (CК 02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування; СК 04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища; СК 05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування; СК 06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні; СК 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів; СК 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів; СК 15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів).
Результати навчання: ПР 03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР 07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР 10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР 18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Основи архітектурного проектування; Архітектурна графіка і композиція. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування житлових будівель, Типологія громадських будівель і споруд.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни студенти вивчають фундаментальні принципи та методи використання сучасних програмних рішень, що орієнтовані на предствлення архітектурних об’єктів за допомогою BIM-технологій. Навчання включає ключові функціональні можливості цих програм. Під час занять студенти практикують навички створення 3D-об'єктів та підготовки ескізного комплекту креслень, що допомагає їм освоїти сучасні підходи до проектування.
Опис: 1. Вступ. Ознайомлення з програмним забезпеченням для виконання завдань із архітектурного проектування. 2. Вибір об'єкту для проектування. Ознайомлення з можливостями програми. 3. Розміщення будинку на земельній ділянці. 4. Моделювання рельєфу для розміщення будівлі. 5. Оформлення генерального плану. 6. Робота з планами поверхів будівлі. 7. 3D плани будівлі. Створення експлікацій 8. Побудова фасадів будівлі. План даху. 9. Виконання розорізів по будівлі. 10. Створення автоматичних специфікацій. 11. Формування 3D-моделі будівлі. Підготовка моделі для візуалізації. 12. Візуалізація проектованої будівлі з різних ракурсів у спеціалізованому програмному забезпеченні (Lumion/Enscape/3Dsmax тощо). 13. Ретуш візуалізації. 14. Збереження альбому для друку. Підсумкове заняття: захист та оцінювання виконаних робіт.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - 30 балів (поетапне виконання завдань протягом семестру). Контрольна робота - 70 балів (альбом креслень ескізного проекту однородинного житлового будинку). Всього - 100 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: якість графічної подачі; грамотність функціонального зонування; рівень деталізації; композиція 3D візуалізації.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Eastman, C., Teicholz, P., Sacks, R., & Liston, K. (2011). BIM handbook: A guide to building information modeling for owners, managers, designers, engineers and contractors. John Wiley & Sons. 2. Vandezande, J., Krygiel, E., & Demchak, G. (2012). Mastering Autodesk Revit. Wiley. 3. O'Sullivan, D. C. (2013). Architectural modeling: 3D modeling in the digital age. Routledge. 4. Uddin, A. K. M. A. (2019). The BIM manager's handbook: Guidance for professionals in BIM. Wiley. 5. Baadsgaard, K. G. H. (2020). Digital design and modeling in architecture: A critical approach. Routledge. 6. Барановський, С. М. (2018). BIM-технології в архітектурі та будівництві: навчальний посібник. Київ: Наукова думка. 7. Мусієнко, В. В., & Кузьменко, І. В. (2019). Основи комп'ютерного моделювання в архітектурі: навчальний посібник. Харків: ХНУМГ.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Живопис, рисунок, скульптура, частина 3 (комп'ютерне моделювання) (курсова робота)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.078
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: Асистент д. філос. Катерина Янчук
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність (ІК) – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
загальні компетентності (ЗК):
ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Спеціальні (фахові) компетентності:
CК 02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
СК 04. Здатність дотримуватися вимог законодавства,
будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища.
СК 05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування.
СК 06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.
СК 15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР 03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР 07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР 10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР 18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
ОК 2.3. Рисунок, живопис, скульптура;
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
ОК 2.7. Основи архітектурного проєктування;
ОК 2.8. Типологія житла;
ОК 2.9 Дизайн архітектурного середовища.
Короткий зміст навчальної програми: У рамках дисципліни вивчаються базові принципи та методи роботи із сучасним програмним забезпеченням для опрацювання архітектурних об’єктів на основі BIM-технологій. Вивчаються основні функціональні можливості таких програмних продуктів для ведення проектної діяльності. На лабораторних заняттях відпрацьовуються навички роботи зі створення BIM простору та видачі базового комплекту креслень.
Опис: 1. Вступ. Програмне забезпечення на основі BIM-середовищі для виконання завдань із архітектурного проектування.
2. Ознайомлення з можливостями програми по BIM – середовищу.
3. Розміщення будинку на земельній ділянці. Нанесення планувальних обмежень відповідно до нормативних документів
4. Побудова 3D моделі рельєфу та навколишнього ландшафту будівлі.
5. Генеральний план території. Моделювання ландшафтних елементів у 3D із використанням BIM.
6. Створення креслення та побудова 3D моделі генплану будівлі.
7. Виконання планів поверхів – креслення та 3D плани будівлі. Створення експлікацій
8. Побудова фасадів будівлі. План даху.
9. Виконання перетинів по будівлі із показом прилеглої території.
10. Створення специфікацій засобами BIM.
11. Особливості формування комплекту готових креслень. Збереження альбому для друку.
12. Опрацювання та деталізація 3D-моделі будівлі. Підготовка моделі для візуалізації у спеціалізованому програмному забезпеченні.
13. Ескізна 3D-візуалізація з використанням BIM-технологій.
14. Основи 3D-візуалізації у спеціалізованому програмному забезпеченні (Lumion/Enscape/3Dsmax тощо)
Підсумкове заняття: захист, виставка та обговорення виконаних робіт.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль. Кожний етап виконання розрахунково-графічної роботи (завдання) оцінюється окремо. Семестрова оцінка є сумою всіх оцінок отриманих протягом семестру. Наприкінці курсу студент складає альбом із виконаних графічних завдань протягом семестру. До заліку у ВНС завантажується 1 файл – альбом креслень відповідно до вимог у форматі *.pdf (стиснутий до розміру 5 mb відповідно до обмежень ВНС).
Підсумковий контроль. На останньому занятті проводиться захист та обговорення графічної роботи. Студент отримує оцінку за захист виконаних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: - культура графічної подачі;
- рівень деталізації;
- композиція 3D візуалізації;
- рівень деталізації;
- обсяг опрацювання оточення об’єкту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Черкес Б. С., Лінда С. М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть : навч. посіб. ; Нац. ун-т «Львів. політехніка». Л. : Вид-во Львівської політехніки, 2010. 380 с.
2. Лінда С. М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд : навч посіб., 2-ге вид. Львів, 2013. 644 с.
3. Тімохін В. О. Основи дизайну архітектурного середовища : підруч. / В. О. Тімохін, Н. М. Шебек, Т. В. Малік та ін. К. : КНУБА, 2010. 400 с
4. Дмитренко А. Ю. Основи та методи архітектурного проектування : навч. посіб. Полтава : ПолтНТУ, 2011. 269 с.
5. Мардер А. П., Євреїнов Ю. М., Пламеницька О. А. та ін. Архітектура: короткий словник-довідник. К. Будівельник, 1995. 335 с.
6. Cardoso J. 3D Photorealistic Rendering: Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max / Jamie Cardoso. – Boca Raton: CRC Press, 2017. – 566 p.
7. CGTalk – Autodesk 3ds max [Електронний ресурс]
http://forums.cgsociety.org/forumdisplay.php?f=6
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Живопис, рисунок, скульптура, частина 3 (комп'ютерне моделювання) (курсова робота)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.079
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Соломія Щегольська
Роман Любицький
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: У відповідності з поставленою метою, студенти в межах курсу повинні виконати наступні завдання:
• Вивчити функціональні можливості професійних програмних продуктів, які орієнтовані на цифрову графічну подачу архітектурно-містобудівних вирішень.
• Проаналізувати сучасні проекти (конкурсні, концептуальні, ескізні) та виявити авторські прийоми цифрової графічної подачі архітектурних вирішень видатних архітектурних фірм.
• Опанувати на практиці методи цифрової графічної подачі архітектурних проектів використовуючи сучасне програмне забезпеченням для архітектурної діяльності.
• Розробити комплект цифрових площинних та об’ємних зображень, які відображають авторську архітектурну пропозицію студента (громадська будівля, або житловий об’єкт середньої поверховості).
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
загальні компетентності:
• Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення.
• Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації.
• Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони архітектурної композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи і прийоми будівництва.
• Здатність до самонавчання, до самовдосконалення та продовження професійного розвитку.
• Уміння раціонально організувати власну діяльність та ефективно розпоряджатися власним часом.
фахові компетентності:
• Базові знання в галузі архітектури та містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
• Компетентність у сучасних архітектурних теоріях та доктринах;
• Компетентність у сучасних концепціях у містобудуванні;
• Компетентність у виконанні архітектурних та містобудівних робочих креслень;
• Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документацію об’єктів архітектури та містобудування;
• Компетентність у проектуванні об’єктів різної типології – житла, громадських будівель, промислових споруд та містобудівних комплексів;
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
знання:
• Знання основ професійно орієнтованих дисциплін спеціальності «191 Архітектура і містобудування»;
• Знання технології проектного процесу в архітектурі і містобудуванні;
• Знання вимог щодо виконання робочої проектної документації в галузі архітектури та містобудування на рівні, що дозволяє працевлаштування за фахом.
вміння:
• Вміти вручну виконувати ескізи проектованих об’єктів, їх робочі і демонстраційні макети, розробляти комп’ютерні моделі, візуалізації та анімації.
• Вміти виконувати необхідні для проектування розрахункові роботи, в тому числі з використанням комп’ютерних технологій,
• Вміти складати описи проведених передпроектних досліджень, готувати презентацію проектів, доповідей по проектах, в тому числі з використанням сучасних офісних інформаційних технологій, текстових і графічних редакторів, засобів друку.
• Вміти виконувати окремі види робочої проектної документації вручну і з використанням програмних систем комп’ютерного проектування.
автономія і відповідальність:
• Здатність адаптовуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення;
• Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
• Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягти поставленої мети
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування, Комп'ютерні технології в архітектурному проектуванні, Комп'ютерна архітектурна графіка
Короткий зміст навчальної програми: У рамках дисципліни проводиться ознайомлення із сучасними тенденціями розвитку програмного забезпечення для архітекторів, їх особливостей та відмінностей на прикладі виконаних проектів передових архітектурних фірм. Студенти освоюють технології комп’ютерного моделювання власних архітектурних вирішень використовуючи професійне програмне забезпечення для архітектурної діяльності. .
На практичних заняттях відпрацьовуються навики роботи із спеціалізованим програмним забезпеченням та способи його застосування для виконання конкретних креслень, схем та зображень, які відображають авторську архітектурну концепцію.
Опис: 1. Вибір програмного забезпечення для роботи та виконання завдань. Огляд портфоліо.
2. Виконання схем вирішень генерального плану території об’єкта;
3. Виконання схем планів поверхів будівлі;
4. Розробка фасадів будівлі з прилеглою територією;
5. Розробка розрізів по будівлі;
6. Виконання планів даху;
7. Розробка 3D моделі будівлі;
8. Робота із візуалізацією екстер’єру будівлі у реалістичній комп’ютерній графіці або методом фотоколажу.
9. Оптимізація роботи у ПЗ BIM - формування автоматичних експлікацій, специфікацій, формування альбому креслень.
Методи та критерії оцінювання: На початку занять студент обирає та погоджує із викладачем власний завершений архітектурний проект (дачний будинок, індивідуальний житловий будинок), до якого протягом практичних занять студент розробляє 3D BIM модель та комплект креслень, які відображають авторську архітектурну пропозицію студента. Комплект цих матеріалів формується у альбом, та оцінюється як форма контрольної роботи (максимум 70 балів).
Кожний етап роботи оцінюється окремо. Семестрова оцінка є сумою всіх оцінок отриманих протягом семестру:
• Поточний контроль (30%): презентації на кожному практичному занятті, які відображають процес виконання проекту протягом семестру.
• Контрольна робота (70%): альбом, який складається із виконаних індивідуальних графічних завдань протягом семестру. Індивідуальне завдання повинне бути погодженим із викладачем. Склад альбому: 1 – схема вирішень генерального плану території об’єкта; 2 – схема планів поверхів будівлі; 3 – фасад будівлі з прилеглою територією; 4 - розрізи по будівлі; 5 - план даху; 6 – 3D модель будівлі; 7 – візуалізації екстер’єру будівлі у реалістичній комп’ютерній графіці або методом фотоколажу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 б (виконання із презентацією завдань протягом семестру)
Контрольна робота - 70 б (альбом, який складається із виконаних індивідуальних графічних завдань протягом семестру та здається наприкінці семестру).
Разом - 100 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи комп’ютерного моделювання архітектурних об’єктів (частина І): метод. Вказівки до практичних занять та індивідуальних завдань для студентів базового напряму 1201 “Архітектура” спеціальностей 120101 “Архітектура будівель і споруд”, 120102 “Містобудування”, 120103 “Дизайн архітектурного середовища” / уклад.: С. П. Тупісь, М. М. Грицак, Р.І. Любицький, С. Б. Солан – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 40 с.
2. Опрацювання тематичної карти демографії району із застосуванням ГІС технологій (на прикладі програмного пакету ArcGIS for Desktop): метод. вказівки до практичних занять та індивідуальних завдань для студентів спеціальності 191 “Архітектура і містобудування” спеціалізації 0201 “Містобудування” та 0202 “Ландшафтна архітектура” / Уклад.: Р.І. Любицький, М.М. Грицак, С.Б. Солан – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 28 с.
3. Комп’ютерні технології в містобудівельному проектуванні (частина І): Методичні вказівки до практичних занять та індивідуальних завдань для студентів базового напряму 060102 “Архітектура” спеціальності 8.06010202 “Містобудування” / Укл.: А.В. Гоблик, С.П. Тупісь. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 36 с.
4. Комп’ютерні технології в містобудівельному проектуванні (частина ІІ): Методичні вказівки до практичних занять та індивідуальних завдань для студентів базового напряму 060102 “Архітектура” спеціальності 8.06010202 “Містобудування” / Укл.: А.В. Гоблик, С.П. Тупісь. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 24 с.
5. Cardoso J. 3D Photorealistic Rendering: Interiors & Exteriors with V-Ray and 3ds Max / Jamie Cardoso. – Boca Raton: CRC Press, 2017. – 566 p.
6. MacKenzie S. ArchiCAD 19 – The Definitive Guide / S. MacKenzie, A. Rendek. – Birmingham: Packt Publishing, 2015. – 318 p.
7. Maantay J. GIS for the Urban Environment / J. Maantay, J. Ziegler. – Redlands: ESRI Press, 2006. – 596 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Живопис, рисунок, скульптура, частина 3 (комп'ютерне моделювання) (курсова робота)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.076
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: асистент КАУШАНСЬКИЙ Олександр
асистент ХІБЛІН Дмитро
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
Фахові компетентності:
СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства,
будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища.
СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні.
ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Архітектурна графіка та композиція; Основи архітектурного проєктування
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Архітектурне проєктування житлових будівель; Архітектурні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни «Комп'ютерні технології в архітектурному проектуванні», полягає у використанні ПЗ «Graphisoft archicad» у практичному проектуванні житлового будинку, використовуючи потенціал який дає програмний продукт.
Склад кінцевого проекту передбачає: вирішення генерального плану ділянки; поверхові плани (мурувальний, маркувальний, архітектурний); фасадні вирішення будинку; розрізи; вузли; та 3D модель проектованої будівлі
Опис: Налаштування файлу та конфігурація середовища.
Створення власного профілю робочого середовища
Засоби побудови та редагування.
Основний та допоміжний інструментарій створення креслень
Складне 3D моделювання
Робота з файлами та їх типи у системі ArchiCAD. Робота з файлами сторонніх програм
Створення проектної документації.
Створення візуалізації в ArchiCAD
Методи та критерії оцінювання: Перевірка правильного виконання графічної роботи.
Перевірка знань ДБН, що стосується даного об'єкту під час виконання самостійної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота над КП в аудиторії (ДФН, ЗФН):
Завдання 1. Виконання повного обсягу семестрової роботи – 5 балів;
Завдання 2. Побудова ВІМ моделі споруди – 5 балів
Завдання 3. Оформлення проектної документації.– 5 балів;
Завдання 4. Робота з макетами та публікатором – 5 балів.
Загальна ідея КП та відповідність завданню - 80 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Інформаційні ресурси
1. Graphisoft help center: https://helpcenter.graphisoft.com/ru/category/getting-started-with-archicad/
2. ArchDaily's Monthly Topics: http://www.archdaily.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Живопис, рисунок, скульптура, частина 3 (комп'ютерне моделювання) (курсова робота)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.077
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Михайло Петрович Хохонь- к.арх., асистент
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
• вчитись та оволодівати сучасними знаннями;
• застосовувати знання у практичних ситуаціях;
• знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності ;
• здатність пошукувати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел, приймати обґрунтовані рішення та розв’язувати поставлені задачі.
фахових:
• Здатність застосовувати базові знання для моделювання архітектурних об’єктів у навчальній та професійній практиці;
• застосовувати програмне забезпечення для виготовлення графічної документації, візуалізації та анімації архітектурних об’єктів та середовища.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
- Розуміння роботи у ПЗ ArchiCAD для моделювання та Люміон для візуалізації та анімації.
- Уміння скопіювати заданий об’єкт чи фрагмент архітектурного середовища.
- Володіти необхідними вміннями для формування якісного графічного матеріалу представлення своєї роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурні конструкції
Основи містобудування та ландшафтна архітектура
Містобудівне проектування
Архітектурне проектування інтер'єрів
Реконструкція та реставрація архітектурних об'єктів, охорона пам'яток архітектури
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Комп'ютерні технології в архітектурному проектуванні» ґрунтується на наступних розділах: ознайомлення із сучасними методами моделювання та анімації архітектурного середовища, детальне ознайомлення з робочим середовищем програмного забезпечення, логіка роботи BIM проектування, робота зі шарами проекту, робота з модельними виглядами, підготовка документації, як верифікації моделі, експорт моделі у графічну програму для візуалізації та анімації, виконання візуалізації архітектурного об’єкта, анімація архітектурного середовища.
Опис: Дисципліна «Комп'ютерне моделювання та анімація архітектурного середовища» ґрунтується на наступних розділах: ознайомлення із сучасними методами моделювання та анімації архітектурного середовища, детальне ознайомлення з робочим середовищем програмного забезпечення, логіка роботи BIM проектування, робота зі шарами проекту, робота з модельними виглядами, підготовка документації, як верифікації моделі, експорт моделі у графічну програму для візуалізації та анімації, виконання візуалізації архітектурного об’єкта, анімація архітектурного середовища.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист самостійних робіт– 10 б.
Виконання завдань – 40 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Михайленко В.Є., Ванін В.В., Ковальов С.М. Інженерна та комп’ютерна графіка: підручник для студентів вищих закладів освіти / За ред. В.Є.Михайленка. – Київ: Каравела, 2003. – 344 с.
2. Методичні вказівки до практичних та самостійних робіт із дисципліни «Архітектурне моделювання. Основи комп’ютерного моделювання з використанням програмного забезпечення компанії Graphisoft –ArchiCAD 16 /Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова; уклад.: В. С. Коваленко, С. В. Александрович, Д. М. Гура. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 24 с. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://eprints.kname.edu.ua/39875/
3. IFC Reference Guide for ARCHICAD 20 / [Graphisoft]. – Budapest: Graphisoft, 2016. – 132 p.
4. Architectural Native BIM Submission Template for ARCHICAD 20 [Graphisoft] – Singapore: Graphisoft, 2016,– 116 p.
5. Основні вимоги до проектної та робочої документації (ГОСТ 21.101-97): ДСТУ Б А.2.4-4-99. [Чинний від 1997-12-10]. – К.: Держспоживстандарт України 1999. – 79 с. – (Національний стандарт України).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).