Навчальна практика

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.019
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Білінська О.Б., к. арх., доц.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики – підготовка студентів до самостійного проведення наукових досліджень за спеціальністю та оформлення їх результатів, які в подальшому будуть використані у професійній діяльності. Це, зокрема, передбачає систематизування та закріплення знань з фахових дисциплін (Історія світової архітектури; Архітектурна графіка та композиція, ч. 1, 2; Живопис, рисунок, скульптура, ч.1, 2), набуття професійних навичок самостійної роботи з науковою літературою, проведення теоретичних та натурних досліджень, виконання архітектурних обмірів, набування досвіду організаційної роботи, роботи в колективі тощо. Метою практики з комплексного дослідження об’єктів та архітектурних обмірів є вдосконалення навичок фіксації архітектурних фрагментів, підтвердження навиків і вмінь методично виконувати етапи фіксації архітектурних об’єктів, будівель, їх фрагментів, деталей, малих архітектурних форм (порталу з ордером, колонами, антаблементом, фронтоном тощо). Метою є також підвищити рівень підготовки студентів та отримати широкий спектр додаткової інформації в практичній реалізації архітектурного проекту з використанням навиків ручної графіки різними техніками в опрацюванні класичних архітектурних об’єктів. Ці навики необхідні студентам для успішного виконання навчальних робіт на наступних курсах та для майбутньої практичної архітектурної діяльності.
Завдання: Проходження навчальної практики передбачає формування та розвиток у студентів таких компетентностей: Загальні компетентності. Інтегральна компетентність (ІНТ). ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів. СК21. Здатність до підготовки проектних матеріалів з реконструкції і реставрації пам’яток архітектури та містобудування. СК22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР20. Підбирати і опрацьовувати матеріали для розроблення проектів реконструкції і реставрації пам’яток архітектури та містобудування. ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія архітектури та містобудування Архітектурна графіка та композиція, частина 1 Рисунок, живопис, скульптура частина 1
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурно-обмірна практика» дає змогу здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ознайомитись з азами професійної підготовки архітектора в університеті, навчально-методичними ресурсами, методами навчання та самостійної роботи. Метою курсу є опанування основ архітектурної професії, вивчення методів дослідження архітектурних об’єктів на прикладі порталу, колонади, аркади тощо, опанування основних методів ручної архітектурної графіки, як початковий етап архітектурної діяльності, здобуття практичних навичок ескізної графіки та презентації авторських рішень. Результатом вивчення курсу є здобуття первинних професійних знань, вмінь та навичок, необхідних для подальшого самостійного проектування архітектурних та містобудівних об’єктів, реставрації та реконструкції будівель. «Архітектурно-обмірна практика» є обов’язковим етапом завершення повного курсу навчання засобам ручної графіки у вивченні класичних архітектурних форм студентами-архітекторами першого курсу. Саме втіленню творчих задумів сучасним архітекторам допоможе вивченню навчальних дисциплін практичного спрямування. Навчальна практика покликана опанувати методику фіксації архітектурних об’єктів, архітектурних обмірів, освоєнню різних видів ефектної досконалої графічної подачі архітектурних креслень, зображення архітектурних об’єктів у рисунку, акварельному тонуванні, відтворення їх в об’ємі (рельєфі) засобами об’ємно-просторової композиції, скульптури. Отримання практичних навичок ручної графіки лише доповнить широкий спектр можливостей використання комп’ютерних програм для вивчення та зображення класичних архітектурних форм.
Опис: Опис навчальної дисципліни (назви тем, короткий зміст) Фотофіксація (цілий об’єкт- фасад з порталом; портал з рейкою, рулеткою; фотофіксація окремих деталей ). Замальовки порталу (Формат А3). Не забувайте вказати адресу, назву об’єкту. Кроки обмірів порталу (Формат А3, А4). Не забувайте про нанесення розмірів наростаючим підсумком. Креслення порталу у масштабі М 1:10 (Формат А2) або у масштабі М 1:15, 1:20 (Формат А2) - при значних габаритах порталу. Креслення має містити фасад, горизонтальний перетин по нижній третині колон та вертикальний перетин - по вертикальній осі порталу. Не забувайте про мірні лінійки, позначення місць перетину, ланцюжки з розмірами. Рельєф порталу (фото фронтально, у ракурсі, збоку).
Методи та критерії оцінювання: Контроль рівня знань та практичних навичок студентів відбувається за перевіркою самостійного завдання у формі диференційованого заліку, що дозволяє системно оцінити рівень засвоєння студентом знань та навичок з «Архітектурно-обмірної практики». «Автоматично» підсумкова оцінка в балах не виставляється.
Критерії оцінювання результатів навчання: За результатами здачі повного обсягу завдання Архітектурно-обмірної практики, студент може отримати максимально «100» балів за 100–бальною шкалою. Розподіл балів отримання підсумкової оцінки передбачає виконання альбому робіт (перелік графічних робіт комплексної фіксації об’єкту ) – від«0» до «100»балів. Визначення рівня знань та технічних навиків здійснюється такими методами контролю: контроль самостійної роботи, оцінювання альбому практики (історичної довідки, фотофіксації, замальовок, креслень, акварелі) та виконаного рельєфу, презентація виконаної роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 7. Нормативні документи: 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» / http://zakon.rada.gov.ua › z0035-93. 2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. №31- 5/97. / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak 3. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109. 4. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147. 5. Порядок формування робочої програми навчальної дисципліни» затверджений наказом ректора від 24 червня 2016 року №118-06. 6. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 203 – 211. Навчально-методичне забезпечення: Студенти повинні керуватись чіткими та конкретними рекомендаціями керівника, щодо проходження та виконання програми з практики. Ці рекомендації є подані у методичних вказівках «Організація та проведення практики», які знаходяться у фондах бібліотеки на кафедрі ДОА, розміщені у віртуальному середовищі кафедри ДОА. 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Навчальна практика» /О.Б.Білінська О.Б., – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» (Адреса розміщення: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14053 . 2. Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурна графіка та композиція. Ч. 2» /О.Б.Білінська О.Б., Х.С.Бойко, І.А.Дида, Т.М.Клименюк, О.П.Олешко, С.І.Топилко – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» (сертифікат № 05254, зареєстрований: Е41-205-117/2023 від 05.04.2023 р. Адреса розміщення: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12332 . 3. Методичні рекомендації до проведення обмірної практики історичної забудови: Методичні вказівки для студентів І-го курсу базового напряму 6.060102 “Архітектура” / Укл.: О.П.Олешко, С.І.Топилко, О.Б.Білінська – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009. – с. 4. Вивчення та проектування середовища у початковому курсі “Архітектурне проектування”. Частина І. Основи класичної архітектурної графіки: Методичні вказівки до курсу “Архітектурне проектування” для студентів спеціальностей базового напряму 6.1201 “Архітектура”/ Укл.: Г.П.Петришин, М.М.Обідняк, Ю.В.Ідак. – Львів: Видавництво НУ “ЛП”. – 2003. – 92 с. – С. 20-23. 5. Диба Ю. Українські храми-ротонди X – першої половини XIV століть: Навч. Посібник. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. – 108 с. 6. Методичні вказівки до виконання обмірної практики для студентів першого курсу базового напрямку 6.1201 “Архітектура” / Укл.: Лясковський О.Й. – Львів: НУ “ЛП”, 2003. – 25 с. 7. Методичні рекомендації по проведенню обмірної практики студентів першого курсу архітектурного факультету/ Уклад. Л.Е. Нагорний. – Львів: ЛПІ. – 1990. – 31 с. 8. Вимоги до організації та проведення усіх видів практики: метод. Вказівки для студентів спеціальності 040201 «Соціологія» освітньо-кваліфікаційних рівнів «бакалавр», «спеціаліст», «магістр» / уклад.: В.Є. Савка, М.В. Школяр. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006. – 28 с. 9. Методичні вказівки до проходження архітектурно – ознайомчої практики для студентів спеціальності 6.092100 «Промислове та цивільне будівництво» / уклад. Н.В. Іванова. – Харків: ХДТУБА, 2007. – 13 с. 10. Методичні вказівки до проходження виробничої технологічної практики для студентів спеціальності 6.0601020 «Архітектура»/ уклад.: Т.І. Каржинерова, І.В. Шумаков. – Харків: ХДТУБА, 2010. –10 с. 11. Студентська наукова робота: метод. Вказівки для підготовки, виконання наукової роботи та участі у СНТК для студентів базового напряму «Архітектура», «Мистецтво», «Реставрація творів мистецтва» усіх спеціальностей Інститут архітектури / уклад.: Ю.В. Ідак, Х.С. Бойко. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 32 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).