Архітектурна форма, конструкції та матеріали

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.039
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.т.н., доц. Петренко Юрій Вікторович, к.т.н., доц. Бродський Микола Олександрович, к.т.н., доц. Гладишев Дмитро Геннадійович, Лісних Лариса Іллівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна відіграє суттєву роль в професійній орієнтації здобувачів освіти першого бакалаврського рівня освіти, які повинні знати термінологію, номенклатуру, властивості матеріалів та виробів. Володіти знаннями, умінням, успішно діяти на практиці для забезпечення реалізації творчих задумів створення архітектурної форми будівлі і комфортного архітектурного середовища відповідно до визначеної функції об’єкту з врахуванням містобудівельного контексту.
Завдання: загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. спеціальні (фахові) компетентності: ФК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. ФК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проектів. ФК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проектування.
Результати навчання: КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягти поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Архітектурні конструкції, Кореквізити: Архітектурна форма та матеріали (КП)
Короткий зміст навчальної програми: Частина матеріалознавства: Архітектурно-будівельні матеріали та вироби – класифікація та вимоги. Властивості архітектурно-будівельних матеріалів. Природні архітектурно-будівельні матеріали та вироби з каменю. Матеріали та вироби з деревини. Керамічні матеріали та вироби. Архітектурно-будівельні матеріали та вироби з мінеральних розплавів. Матеріали та вироби з металів. Штучні архітектурно-будівельні матеріали та вироби на основі мінеральних зв’язних речовин. Залізобетонні конструкції та вироби. Архітектурно-будівельні матеріали та вироби на основі полімерів та інших високомолекулярних органічних речовин. Матеріали та вироби для зовнішнього оздоблення будинків та споруд. Матеріали та вироби для внутрішнього оздоблення будинків. Матеріали та вироби для влаштування підвісних стель та підлог. Покриття для дахів, гідроізоляційні матеріали та вироби. Матеріали для ландшафтної архітектури. Будівельні матеріали для будівництва шляхів, площ, хідників, огородження території та ін. Матеріали декоративно-прикладного мистецтва. Прилади та вироби для систем водопостачання та каналізації. Матеріали та прилади для обігріву та охолодження будинків. Прилади та системи штучного освітлення. Автоматичні пристрої керування приладами будинку, охоронна та протипожежна сигналізації. Матеріали та вироби для економії енергетичних ресурсів в архітектурній практиці. Матеріали майбутнього і нанотехнології.
Опис: Архітектурно-будівельні матеріали та вироби. Класифікація та вимоги. Властивості архітектурно-будівельних матеріалів. Архітектурно-будівельні матеріали та вироби з природного каменю. Матеріали та вироби з деревини. Керамічні матеріали та вироби. Архітектурно-будівельні матеріали та вироби з мінеральних розплавів. Види металів та вироби з металів. Штучні архітектурно-будівельні матеріали та вироби на основі мінеральних зв’язних речовин. Залізобетон: монолітний та збірний. Архітектурно-будівельні матеріали та вироби на основі полімерів та інших високомолекулярних органічних речовин. Захист матеріалів від дії агресивного середовища.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40 балів, - Підсумковий контроль (екзамен) – 60 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (лабораторні роботи) - 40 балів. Екзаменаційний контроль - 60 балів. Разом - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Пушкарьова К.К., Кочевих М. Матеріалознавство для архітекторів та дизайнерів. – Київ, Ліра, 2018р. 2. Боброва Т.Б. Основи матеріалознавства. – К., 2016р. 3. Афтанділянц Є.Г., Зазимко О.В., Лопатько К.Г. Матеріалознавство. – К., 2020р. 4. Байер В.Е. Материаловедение для архитекторов, реставраторов и дизайнеров. – М.: Астрель, 2005р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурна форма, конструкції та матеріали (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.074
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: докт філ. Кашуба О.М. ст. викл. Якубовський В.Б
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є опанування студентами композиційних основ формування архітектури об'єктів. Форма споруд залежить також від матеріалів та конструкцій, що розкривається під час роботи над курсовим проектом.
Завдання: загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Спеціальні фахові компетентності СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК20. Здатність застосовувати теоретичні основи ландшафтної архітектури для розв’язання складних спеціалізованих задач СК22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності. СК23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Історія архітектури та містобудування Архітектурна графіка та композиція, частини 1, 2. Основи геодезії Основи архітектурного проектування Супутні і наступні навчальні дисципліни Основи містобудування Дизайн архітектурного середовища
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурна форма, матеріали та кострукції» є однією з дисциплін, які формують професійні знання і вміння архітектора. Порядок вивчення дисципліни розрахований на послідовне і глибоке засвоєння основних його положень. дає змогу здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти більш детально ознайомитись з формоутворенням в архітектурі. У ході вивчення дисципліни здобувач має змогу опанувати основні вимоги до формування архітектури споруд, а також оперувати об'ємно-просторовими засобами творення середовища, організації простору і ландшафту. Під час практичних занять студенти закріплюють теоретичний матеріал, виконуючи аналітичні та проектно-концептуальні завдання, навчаються застосовувати вивчені методи та методики для аналізу архітектурно-просторової ситуації. На основі виконаних досліджень та висновків обґрунтовано запропонувати проектні рішення. Дисципліна інтегрується з іншими професійно важливими дисциплінами: Історія архітектури та містобудування, архітектурна графіка та композиція, частини 1, 2; основи геодезії, основи архітектурного проектування, дизайн архітектурного середовища.
Опис: Вступна лекція.Основи формоутворення. Основи композиції архітектурних споруд. Залежність формотворення від матеріалів та конструкційє Формування архітектурно-планувальної концепції об‘єкту. Формування об’ємно-просторового вирішення рекреаційного об'єкту.Опрацювання плану типового поверху спального корпусу із обов’язковим врахуванням інклюзивності для окремих відпочивальників комплексу. (М 1:200). Креслення аксонометричного та перспективного зображення рекреаційного об'єкту. Вибір точок зору побудови перспективних зображень комплексу. Перегляд всіх основних креслень та компонування аркушів графічної частини проекту.Підсумкове заняття.Перегляд стадії виконання всіх основних креслень.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: перегляд та оцінювання завдань виконаних протягом семестру. Кожний етап виконання завдання оцінюється окремо. Семестрова оцінка є сумою всіх оцінок отриманих протягом семестру. Наприкінці вивчення курсу студент формує і видруковує планшет розміром два аркуші форматом А0 із виконаних завдань протягом семестру. До заліку у ВНС завантажується 1 файл усіх креслень відповідно до вимог у форматі *.pdf (стиснутий до розміру 5 mb відповідно до обмежень ВНС). Підсумковий контроль з дисципліни «Основи ландшафтної архітектури (Рекреаційний комплекс у ландшафтному середовищі)» КП виставляється, виходячи з результатів складання усіх передбачених програмою видів навантажень: самостійних і аудиторних завдань. За результатами вивчення навчального матеріалу, здобувачі отримують оцінку за 100-бальною шкалою. Підсумковий контроль. На останньому занятті проводиться захист та обговорення курсового проекту. Студент отримує оцінку за захист КП.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль Завдання 1 Клаузура (форма- матеріал)) – max 10 балів; Завдання 2 Клаузра (матеріал-форма) - max 10 балів Завдання 3 Архітектурне рішення (ескіз) – max 10 балів Підсумковий контроль Курсовий проект (креслення) – max 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Мазур Т.М., Дідик В.В., Король Є.І., Ігнатюк А.О., Бобрун Н.С. Відпочинковий комплекс у ландшафтному середовищі: методичні вказівки до курсу «Архітектурне проектування» для студентів ІІ курсу базового напрямку 1201 «Архітектура» (спеціальність «Містобудування»). – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014 р. – 56 с. 2. Планування і забудова територій: Державні будівельні норми України: ДБН Б.2.2-12:2019. – Київ: Мінрегіонбуд та житлово-комунального господарства України,2019. – 177с. 3. Будинки і споруди. Спортивні і фізкультурно-оздоровчі споруди: ДБН В.2.2-13-2003. – [Чинний від 2003-11-10]. – К.: Держбуд України, 2004. – 100 с. — (Національний стандарт України). 4. ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення" https://is.gd/28pvzb 5. ДБН В.2.3-5:2018 "Вулиці та дороги населених пунктів" https://is.gd/6UeiCS 6. ДБН В.2.3-15:2007 "Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів" https://is.gd/XMH3rw Л 7. Ландшафт и архитектура. Пер. з англ.м. / Саймондс Дж.О. - Стройиздат, 1965. 8. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 328 с. 9. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 288 с. 10. Нойферт Е. Будівельне проектування. К.: Книжкова літера, 2017. – 614 с. 11. Решетило С. Спортивно–фізкультурні споруди та обладнання: Навчальний посібник для студентів ВНЗ ІІІ–ІV рівнів акредитації у галузі фізичного виховання і спорту. Редакційно–видавничий відділ Львівського державного університету фізичної культури. Львів – 2010. – 103 с. 12. Величко В. В. Організація рекреаційних послуг: навч. посібник /Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х.: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2013. – 202 с 13. Наказний М.О. Проектування діяльності дитячого оздоровчого закладу: теорія і технологія: монографія. Дніпропетровськ, 2010. – 476 с . 14. Організація відпочинку та оздоровлення дітей в Україні: зб. нормат. документів та інформ. матеріалів / упоряд.: З. П. Кияниця, Ж. В. Петрочко, Л. Ю. Якименко, Л. І. Стрига. Київ: Державний ін-т проблем сім’ї та молоді, 2003. 170 с. 15. Підколодна М. М. Рекреаційні комплекси: конспект лекцій / М. М. Підколодна, А. А. Реб’єв, І. А. Полчанінова. – Харків: КНАМГ, 2010. – С. 116. 16. Русанова І.В. Данилко Н.Я. Організація рекреаційно­оздоровчих закладів і місць відпочинку у приміській зоні Львова. Містобудування та територіальне планування. – К.: КНУБА, 2006. – Вип. 23. – С. 154-159.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурна форма, конструкції та матеріали (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.075
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.т.н. Вознюк Л.І. к. арх. Баб'як В.І. к. арх. Войтович Д.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна „ Архітектурна форма та матеріали (КП)” відіграє важливу роль в професійній орієнтації здобувачів освіти першого бакалаврського рівня освіти. Надає теоретичні знання та практичні уміння і навички, достатні для успішного виконання професійних обов’язків за спеціальністю «Архітектура та містобудування». Метою викладання дисципліни являється засвоєння здобувачами освіти теоретичних знань і набуття початкових практичних навиків формоутворення в архітектурі із комплексним розумінням самої архітектурної форми, та роботи конструкції (із урахуванням функції), які необхідні для подальшої роботи в проектних та науково-дослідних організаціях.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. спеціальні (фахові) компетентності: СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. СК18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати загальні положення формоутворення архітектурних форм; - знати особливості формоутворення із сталевих, дерев’яних та залізобетонних конструкцій; - вміти комплексно застосувати конкретні конструктивні рішення для структурних частин будівель та споруд при розробці проектів; - мати уявлення про основні напрямки розвитку архітектурно-будівельного проектування сучасних архітектурних форм. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знання основних засад та принципів архітектурно-містобудівної діяльності. ПР05. Уміння застосовувати основні теорії проектування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР10. Здатність застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміння соціально-економічних, екологічних, етичних й естетичних наслідків пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурні конструкції Архітектурна форма та матеріали Інженерна графіка Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна передбачає виконання здобувачами освіти курсового проекту. Проект складається із таких креслень: просторової моделі, просторової конструктивної схеми, фасадів, планів поверхів, розрізів по будинку, і, окремих вузлів та деталей поєднання конструктивних елементів будинку.
Опис: Вступ до курсу та викладення основних завдань та структури завдань та їх оцінювання. Обговорення основних видів конструктивних схем будівель та споруд Основи формоутворення споруд з використанням конструктивної схеми «міст». Забезпечення жорсткості споруди у вибраній конструктивній схемі. Матеріали конструктиву та споруди, які застосовуються у вибраній конструктивній схемі. Освоєння простих елементів, на основі яких формується складніші елементи і структури. Основи формоутворення споруд з використанням конструктивної схеми «консоль». Забезпечення жорсткості споруди у вибраній конструктивній схемі. Матеріали конструктиву та споруди, які застосовуються у вибраній конструктивній схемі. Освоєння простих елементів, на основі яких формується складніші елементи і структури. Основи формоутворення споруд з використанням конструктивної схеми «великопролітних конструкцій». Забезпечення жорсткості споруди у вибраній конструктивній схемі. Матеріали конструктиву та споруди, які застосовуються у вибраній конструктивній схемі. Освоєння простих елементів, на основі яких формується складніші елементи і структури. Формоутворення каркасу складного архітектурного об’єкту павільйону (павільйон України для виставки експо) на основі простих конструктивних схем. Виокремлення основних формотворчих підходів у створенні архітектурного образу споруди. Підбиття підсумків та виокремлення перспективи використання засвоєного матеріалу у майбутніх навчальних та проектних процесів.
Методи та критерії оцінювання: Результати оцінювання рівня досягнення результатів навчання включають виконання, презентацію та захист курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Завдання 1. Виконання макету вправи «Міст» - max 25 балів Завдання 2. Виконання макету вправи «Консоль»- max 10 балів Завдання 3. Виконання макету вправи «Великопролітна конструкція» - max 10 балів Завдання 4. Виконання макету курсової роботи «Виставковий павільйон України на експо»- max 40 балів Завдання 5. Проходження тестування рівня засвоєння базових знань за курсом «Архітектурна форма та матеріали» - max 5 балів Сумарна максимальна оцінка - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Клименко Є. В. Будівельні конструкції : навч. посіб. / Є. В. Клименко. – К. : Ліра–К, 2012. – 426 с. 2. Гетун Г. В. Архітектура будівель та споруд. Книга 1 : Основи проектування / Г. В. Гетун. – К. : Каравела, 2012. – 380 с. 3. Курт Зігель Структура та форма у сучасній архітектурі. — Видавництво літератури з будівництва, 1965. 4. ДБН В.1.1.7–2016. Пожежна безпека об’єктів будівництва. – К.: Держбуд України, 2016. 5. ДБН В.2.1-10-2018. Основи та фундаменти споруд. Основні положення. – К.: Мінрегіонбуд, 2018. 6. ДБН В.2.2-15-2019. Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення. – К.: Мінрегіонбуд України, 2019. 7. ДБН В.2.6-31:2016. Теплова ізоляція будівель. – К.: Мінбуд України, 2016. 8. ДБН А.2.2-3:2014. Склад та зміст проектної документації на будівництво. – К.: Мінрегіонбуд України, 2014. 9. ДСТУ Б А.2.4-7:2009. Правила виконання архітектурно-будівельних робочих креслень. – Київ: Мінрегіонбуд України, 2009. 8. ДСТУ-Н Б В.1.1-27:2010. Захист від небезпечних геологічних процесів, шкідливих експлуатаційних впливів, від пожежі. Будівельна кліматологія. – К.: Мінрегіонбуд, 2011.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурна форма, конструкції та матеріали (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.103
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: к.с.-г. н. доцент Лукащук Галина Богданівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дати студентові уявлення про типологічні основи й загальні принципи архітектурної форми та матеріалів у просторовому середовищі, формування системного мислення в архітекторів при вирішенні практичних завдань під час курсового та дипломного проектування. Теоретична та практична підготовка з питань планування, організації будівництва, благоустрою і художнього оформлення озеленених територій.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: - загальні компетентності: 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення. 2. Вміння логічно, вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах. 3. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності. 4. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації. 5. Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони архітектурної композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи і прийоми будівництва. 6. Здатність до самонавчання, до самовдосконалення та продовження професійного розвитку. 7. Уміння раціонально організувати власну діяльність та ефективно розпоряджатися власним часом. 8. Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; - фахових компетентності: 1. Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; 2. Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та проектних норм, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі архітектури та містобудування; 3. Компетентність у виконанні архітектурних та містобудівних робочих креслень; 4. Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документацію об’єктів архітектури та містобудування; 5. Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту; 6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів; 7. Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон;
Результати навчання: 1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування 2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються передпроектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування. 3. Знання та розуміння прийомів та методів архітектурних обмірів та проектування, відповідно до вимог чинних стандартів і технічних умов; 4. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування дачного будинку (курсовий проект) Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій територій
Короткий зміст навчальної програми: При проектуванні ландшафтної організації території студент знайомиться з основними видами штучних та природних матеріалів. У процесі проектування потрібно вміло поєднати архітектурні форми із природним середовищем. Результатом вивчення є проект ландшафтного благоустрою території громадської будівлі обсягом 4 аркуші формату А3; техніка подачі – цифрова або авторська графіка.
Опис: Вступна лекція. Видача завдання. Передпроектні дослідження території проектування. Аналіз природних умов та містобудівних обмежень. Функціонально-планувальна структура території проектування відповідно до призначення. Елементи благоустрою території проектування. Пошук матеріалів для будівництва мережі доріжок та майданчиків. Клаузура 1 «Архітектурно-планувальна та функціонально-просторова концепція вирішення образу проектованої території» із відомістю матеріалів для благоустрою території проектування. Споруди утилітарного та монументально-декоративного призначення (малі архітектурні форми). Архітектоніка крони деревних рослин. Загальна архітектоніка. Технічні умови на садивний матеріал для озеленення проектованої території. Матеріал для квіткового оформлення проектованої території. Матеріал для облаштування газонів (травників). Клаузура 2. «Аксонометричне зображення проектованої території, із оточуючим середовищем та благоустроєм». Опрацювання схеми генерального плану ділянки.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 2 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проектом ландшафтного благоустрою території та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузури №1 і №2 (20%). Тести (10 %.). Проект ландшафтного благоустрою території – (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Криворучко Ю.І., Петришин Г.П., Соснова Н.С., Бобош Г.Є. Ландшафтне проектування: Конспект лекцій з курсу «Ландшафтне проектування» для студентів напряму 1201 «Архітектура» спеціальності 120102 «Містобудування». – Львів: Вид. - во Національного університету «Львівська політехніка», 2008. - 56 с. 2. Петришин Г.П. і ін. Містобудівне проектування. Частина I: Місто як об’єкт проектування: навч. посібник\ Г.П. Петришин, Б.С. Посацький, Ю.І. Криворучко, С.В. Ганець та ін.; за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2016. – 328 с.:іл. 3. Лукащук Г.Б. Дендрологія: навчальний посібник / Г.Б. Лукащук; за ред. проф. Петришин Г.П.. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 348 с. 4. Лукащук Г. Архітектурна форма і матеріали. [Електронний ресурс] https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id= 12869
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурна форма, конструкції та матеріали (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.E.121
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: К. арх., старший викладач Ольга Дмитраш, К. арх., асистент Юрій Філіпчук
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у майбутніх спеціалістів розуміння концептуальних основ формотворення в проектуванні архітектурного середовища та їх взаємозв’язок з застосуванням будівельних, інженерних і оздоблювальних технологій і матеріалів. Формування системного мислення в архітекторів при вирішенні практичних завдань під час курсового та дипломного проектування. Теоретична та практична підготовка з питань планування, підбору матеріалів і технологій фасадних, інтер’єрних рішень, влаштування благоустрою.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів. СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР 04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно- містобудівного проєктування. ПР 06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР 14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР 15. Забезпечувати дотримання санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, економічних, безпекових нормативних вимог в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР 17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Дизайн архітектурного середовища (курсовий проект), Архітектурне проектування житлових будівель (курсовий проект) Супутні і наступні навчальні дисципліни: Основи містобудування та ландшафтна архітектура, Архітектурне проектування громадських будівель та споруд
Короткий зміст навчальної програми: При проектуванні облаштування архітектурного середовища житлового будинку студент здобуває навики архітектурного формоутворення, а саме підбору конструктивно-технологічних і об’ємно-планувальних рішень, з урахуванням функціональних, ергономічних, композиційних і естетичних факторів. У процесі проектування потрібно фахово виконати підбір матеріалів та технологій для реалізації запропонованих рішень. Результатом вивчення є проект облаштування архітектурного середовища житлового будинку обсягом 6 аркушів формату А3; техніка подачі – цифрова або авторська графіка.
Опис: Вступна лекція. Видача завдання. Комплексний аналіз заданого об’єкту, передпроектні дослідження. Функціонально-планувальна структура території проектування. Основні характеристики функціональних зон території проектування. Матеріал для облаштування газонів та для дендрологічного оформлення. Природні та штучні матеріали, що використовуються у благоустрої території. Елементи благоустрою. Матеріали для будівництва мережі доріжок та майданчиків. Малі архітектурні форми. Клаузура 1 «Концепція ландшафтного дизайну проектованої території» із відомістю матеріалів для елементів благоустрою. Обговорення і затвердження клаузури №1 /затвердження з доопрацюванням/. Архітектоніка побудови фасаду будинку: композиція, форма, колір, фактура. Оздоблювальні матеріали. Віконні системи, гідро-тепло- звуко- ізоліційні матеріали, огороджувальні системи, дахові рішення. Підбір матеріалів і технологій для виконання запропонованих рішень. Клаузура 2 «Опорядження фасаду» із відомістю матеріалів». Обговорення і затвердження клаузури №2 /затвердження з доопрацюванням/. Дизайн інтер’єру. Стильові особливості композиції і форми. Оздоблювальні матеріали. Дизайн інтер’єру. Інженерні мережі і технології, меблювання. Розгортки стін, стелі, підлоги. Підбір і підрахунок матеріалів. Клаузура 3 «Дизайн інтер’єру» із відомістю матеріалів». Обговорення і затвердження клаузури №3 /затвердження з доопрацюванням/. Систематизація напрацьованого матеріалу. Остаточне опрацювання схеми подачі проекту. Затвердження композиції. Опрацювання проекту. Графічне/цифрове опрацювання проекту в чистовику (6 арк. Ф. А3).
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 3 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проектом облаштування архітектурного середовища житлового будинку та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура №1, №2, №3 – 10 балів кожна (10?3=30) 30 балів; Знання теоретичних основ (тест) - 10 балів; Проект – 60 балів; Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Малоповерховий житловий будинок. Частина 1. Архітектурне проектування: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Іванов-Костецький С.О., Проскуряков О.В. Л.: В-во НУ "Львівська політехніка", 2015. 39 с. 2. Малі архітектурні форми: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Ковальчук Х.І., Богданова Ю.Л., Гой Б.В. Л.: В-во НУ "Львівська політехніка", 2008. 22 с. 3. Проектування малих архітектурних об’єктів: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. Л.: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015. 4. Проектна графіка: навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Т. М. Клименюк [та інш.] ; Національний ун-т "Львівська політехніка". Л.: В-во НУ "Львівська політехніка", 2009. 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурна форма, конструкції та матеріали (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.E.139
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Ірина Ігорівна Погранична - к.арх., асистент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення дисципліни полягає у ознайомлені студентів із загальними принципами архітектурної форми та матеріалів у просторовому середовищі, типологічними основами формування системного мислення в архітекторів при вирішенні практичних завдань під час курсового та дипломного проектування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: - Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. - Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми - Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення; - Вміння логічно вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах. фахових: - Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; - Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; - Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. - Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проєктування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування 2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються передпроектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування. 3. Знання та розуміння прийомів та методів архітектурних обмірів та проектування, відповідно до вимог чинних стандартів і технічних умов; 4. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія архітектури Основи архітектурного проектування Архітектурна графіка та композиція Архітектурні конструкції Архітектурне проектування громадських будівель і споруд Архітектурне проектування (спецпредмет)
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурна форма і матеріали» ґрунтується на вивченні основних видів природних і штучних будівельних матеріалів. Будівельні матеріали є тією матеріальною основою, яка дозволяє архітектурній формі, запропонованій архітектором і дизайнером, бути реалізованою як об’єкт архітектури. Основна частина об’єктів, які нині будуються, – це житлові та громадські будівлі, переважно каркасні, монолітно-каркасні, монолітні чи панельні, різної поверховості та рівня комфортності. Така різноманітність призводить до значної різнобарвності об’єктів, які споруджуються, вимагає відповідного оздоблення фасадів та інтер’єру, а також конструктивно-оздоблюваних будівельних матеріалів.
Опис: При проектуванні ландшафтної організації території студент знайомиться з основними видами штучних та природних матеріалів. У процесі проектування потрібно вміло поєднати архітектурні форми із природним середовищем. Результатом вивчення є проект ландшафтного благоустрою території громадської будівлі обсягом 4 аркуші формату А3; техніка подачі – цифрова або авторська графіка.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка за предмет встановлюється за результатами графічного виконання альбому з проєктними пошуками
Критерії оцінювання результатів навчання: У процесі поточного контролю студент виконує 2 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проектом ландшафтного благоустрою території та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1. ДБН В.2.6-163:2010 "Сталеві конструкції" Норми проектування 2. ДСТУ Б "Бетонні та залізобетонні конструкції з важкого бетону" Норми проектування – Київ. Мінрегіонбуд. 2011 3. ДБН В.2.2-15:2019. Житлові будинки. Основні положення. – Київ. «КиївЗНДІЕП». 2019. 4. Петер Нойферт, Людвиг Нефф. Проектирование и строительство. Дом, квартира, сад. Перевод с немецкого. – Москва, «Архитектура-С», 2008. – 264с. 5. Василишин В.Я., 2020. Будівельні матеріали – важливий складник дизайну в сучасному будівництві // Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: технічні науки, Том 31 (70) № 4 – с. 245-249 6. Дворкін Л. Й., Лушнікова Н. В., 2007.Архітектурне матеріалознавство. – Рівне: НУВГП. – 360 с. 7. Жербин М.М.,1986. Металлические конструкции / Жербин М.М., Владимирский В.А. – Киев : Вища школа – 215 с. 8. Bell V.B., Rand P., 2006 Materials for design. – NY: Princeton Architectural Press. – 272 p. 9. Farrelly L., 2008. BasicsArchitecture: RepresentationalTechniques / L. Farrelly. – Lausanne : AvaPublishers, – 184 р. 10. Francis D. K., 2020. ARCHITECTURE Form, Space, & Order – 465 p. 11. Neufert Р., 2000. Podrencznikproektowania architektoniczno-budow budowlanego / Р. Neufert. – Warszawa : «Arkady», – 552 р. 12. Weston R., 2003 Material, form and architecture. Yale University Press. – 284 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).