Проєктна практика I

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.O.171
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Форкуца Л.С.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики – підготовка студентів до самостійної роботи за спеціальністю отримати практичні навики їх результатів. Під час практики студенти засвоюють сучасні форми та методи роботи у проектних організаціях, а також підприємствах, що розробляють архітектурно-будівельну документацію. Практика покликана: сприяти адаптації; молодого фахівця до реальної професійної діяльності; практика сприяє опануванню сучасних методів роботи архітектора, розумінню задач архітектурного проектування; інтегруванню соціально-економічних, інженерних, функціональних, екологічних чинників, архітектурно-композиційні рішення в конкретні архітектурні ідеї.
Завдання: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства,будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтнихоб’єктів.СК08.Усвідомленнятеоретикометодологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. . СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні.СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності.СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно- містобудівних проєктів. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК17. Усвідомлення теоретичних основ містобудування та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач..СК18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК22 СК23
Результати навчання: ПР01. Вільно спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища.ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень.ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов`язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:Архітектурне проектування громадських будівель та споруд Архітектурні конструкції Архітектурне проектування житлових будівель Історія архітектури Основи містобудування та ланшафтна архітектура Містобудівне проектування Архітектурне проектування інтер`єрів Багатофункціональний архітектурний комплекс Архітектурне проектування середовища Технологія проектного процесу в архітектурній діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Проектна практика передбачає поглиблення практичних навичок, на першому (бакалаврському) рівні, роботу в умовах реальної проектної діяльності, набуття практичних навичок і початкового досвіду роботи на посаді архітектора, освоєння передових методів і прийомів розробки проектної документації із застосуванням сучасного комп’ютерного інструментарію. Завершення процесу проходження практики передбачає представлення результатів у текстовій і графічній формі. Термін практики визначається Навчальним планом (2023-24 н.р. 2 тижнів). Місця проведення (бази практики): організації та установи різної форми власності підпорядкування, які мають відповідні ліцензії та дозволи, або виконують проектні роботи, а також на базі університету. Здобувачі працюють у організаціях, з якими укладено договори, на посадах техніка-архітектора. Контроль за роботою студентів під час практики здійснюють: від університету – керівник практики та завідувач кафедри, який забезпечує проведення практики; від бази практики: керівник практики від підприємства.
Опис: 1.Знайомиться з загальними функціональними обов'язками, правилами техніки безпеки на підприємстві та на конкретному робочому місці. 2.Проходить інструктажі про порядок проходження практики та з техніки безпеки і попередження нещасних випадків. 3.Знайомиться з режимом роботи, формою організації праці і правилами внутрішнього розпорядку, структурними підрозділами підприємства, штатним розкладом. 4.Вивчає права і обов'язки співробітника; вивчає посадові інструкції, що регламентують його діяльність. 5.Узгоджує з керівником практики завдання, постановку цілей і завдань практики
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється протягом всього періоду практики. До захисту звіту і отримання заліку студент допускається при умові виконання завдання у повному об’ємі, при наявності відгуку керівника практики з боку підприємства. Підсумковий контроль передбачає виконання індивідуального завдання, захист звіту, які необхідно подати на кафедру не пізніше, ніж через тиждень після закінчення практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальне завдання Збір та опрацювання архітектурно-проектних та нормативно-правових матеріалів за темою отриманого для виконання завдання. За допомогою керівника практики з боку підприємства, необхідно уточнити потенційне місце розташування об’єкту проектування, опрацювати ситуаційну схему. Самостійне проведення натурного обстеження, збір необхідних даних, фотофіксація. Вивчення особливостей та обмежень району проектування. Виконання необхідних аналітичних схем. Критерії оцінки: відповідність темі роботи; повнота даних; якість оформлення графічних матеріалів – 60. Звіт з практики: Опис всіх робіт, виконаних студентом під час практики із зазначенням термінів виконання. Критерії оцінки: повнота звіту; якість оформлення звіту; повнота опису виконаних робіт – 30. Захист звіту: Презентація графічних матеріалів, результатів виконання індивідуального завдання, коротка інформація про хід і результати практики. Відповіді на запитання. Обговорення досягнутих результатів.Критерії оцінки: повнота звіту; якість оформлення звіту; повнота опису виконаних робіт – 10. Усього -100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Технологія архітектурно-проектного процесу: Конспект лекцій для студентів базового напряму 6.060102 «Архітектура»/ Укл.: В.Б.Якубовський, І.В.Якубовський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 119с. 2. Білоконь Ю.М. Типологія містобудівних об’єктів: навч. посібник / за ред. І.О. Фоміна.- К.: Укрархбудінформ, 2001.3. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c.4. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с. 5. Панченко, Т. Ф. Містобудування. Довідник проектувальника. Київ: Укрархбудінформ, 2006. c. 192.6. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с.1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» / http://zakon.rada.gov.ua › z0035-93. 2. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109. 3. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147. 4. ДБН 360-92** Планування і забудова міських та сільських поселень https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/dbn_360_92_ua/1-1-0-116 5.ДБН Б.2.2-12-2019. Планування та забудова територій. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/b_2_2_12/1-1-0-1802 6.ДБН В.2.2-15:2019 Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-1 7.ДБН В.2.2-28:2010 Будинки адміністративного та побутового призначення. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-806 8. ДБН В.2.2-9:2018 Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-405 9.ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій. https://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/b_2_2_12/1-1-0-1802 10. Закон України «Про архітектурну діяльність» // Верховна Рада України; Закон від 20.05.1999. № 687-XIV https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/687-14#Text
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктна практика I

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.O.172
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна

Проєктна практика I

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.O.225
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Асистент Білоус Олена
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою проектної практики є засвоєння отриманих в процесі навчання загальних і фахових компетенцій і вміння їх застосовувати для виконання конкретних проектних завдань.
Завдання: Завдання “Проектної практики” визначається головним чином передбачуваною темою курсового проекту студента. Планування і проведення досліджень узгоджується також з керівниками курсових проектів. Студент має зібрати теоретичні і практичні відомості за темою курсового проекту. У процесі проходження практики передбачається використання теоретичних і емпіричних методів дослідження містобудівних об’єктів та представлення результатів у текстовій і графічній формі. Проектна практика є визначним етапом навчально-виховного процесу і базується на знаннях, уміннях і навиках, отриманих студентом у процесі навчання.
Результати навчання: У результаті проходження практики здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування усно і письмово.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Проектна практика" передбачає поглиблення та розширення теоретичних знань та практичних навичок, отриманих впродовж навчання на першому (бакалаврському)рівні. У процесі проходження практики передбачається використання теоретичних і емпіричних методів дослідження містобудівних об’єктів та представлення результатів у текстовій і графічній формі.
Опис: Опрацювання функціонально-планувальної організації об'єкту. Ескізування об'ємно-просторового вирішення об'єкту. Виконання та оформлення креслень.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль у вигляді диференційованого заліку за 100-бальною шкалою оцінювання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмова доповідь (80%) Усна доповідь (20%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.ДБН В.2.2-9-99. Будинки і споруди. Громадські будинки і споруди. Основні положення. 2. Лінда С. Архітектурне проектування будівель і споруд//Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010 3.Ж-л " АСС architecture, construction, city"
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктна практика I

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.O.262
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: канд. арх., ст. викл. Ольга Дмитраш
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою проєктної практики є засвоєння отриманих в процесі навчання загальних і фахових компетенцій і вміння їх застосовувати для виконання конкретних завдань, набуття і розвиток навичок практичної діяльності архітектора та формулювання висновків щодо застосування зібраної інформації реалізації проєктів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності: СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК17. Усвідомлення теоретичних основ містобудування та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності. СК23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності. ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Дизайн архітектурного середовища 2. Комп'ютерні технології в архітектурному проєктуванні Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи 2. Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Про'ктна практика передбачає поглиблення та розширення знань та практичних навичок, отриманих впродовж навчання, роботу в умовах реального про'ктного виробництва, набуття практичних навичок і початкового досвіду роботи на посаді архітектора в про'ктній організації, освоєння сучасних методів і прийомів при розробці про'ктної та кошторисної документації із застосуванням інформаційних технологій. Студент має зібрати практичні знання і навики, узагальнити інформацію та сформулювати висновки щодо її застосування у подальшій роботі. Під час практики студенти засвоюють сучасні форми та методи роботи у про'ктних організаціях та архітектурних відділах органів державного управління, набувають практичних навичок і досвіду укладання угод та ведення переговорів із замовником, розробки архітектурно-будівельної документації.
Опис: Про'ктна практика є обов’язковим компонентом навчального процесу, важливим етапом професійно-практичної підготовки майбутніх фахівців спеціальності 191 Архітектура та містобудування. Тривалість практики визначається освітньо-професійною програмою, навчальним планом та графіком навчального процесу. Обсяг практики вимірюється в кредитах. Практика передбачає удосконалення професійно-практичної підготовки здобувачів вищої освіти та забезпечує набуття ними визначених освітньою програмою компетентностей з використанням матеріально-технічної бази практики. За організацію, проведення та контроль якості практики відповідає завідувач кафедри та директор навчально-наукового інституту. Завідувач кафедри призначає керівника практики, відповідального за організацію і проведення практики здобувачів вищої освіти. Загальне керівництво практикою студентів від бази практики здійснює один з керівних працівників або висококваліфікованих спеціалістів у відповідності з Наказом керівника підприємства – бази практики.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється протягом всього періоду практики. До захисту звіту і отримання заліку студент допускається при умові виконання завдання у повному об’ємі, при наявності відгуку керівника практики з боку підприємства. Підсумковий контроль передбачає виконання індивідуального завдання, захист звіту, які необхідно подати на кафедру не пізніше, ніж через тиждень після закінчення практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальне завдання – max 50 балів - відповідність темі – max 10 балів; - повнота даних – max 20 балів; - якість оформлення графічних матеріалів – max 20 балів. Звіт з практики – max 50 балів: - повнота звіту – max 20 балів; - якість оформлення звіту – max 20 балів; якість доповіді – max 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Архітектура. Короткий словник-довідник./за заг ред. А.П. Мардера.- К.: Будівельник, 1995. 2. Александер К. Як будувати на віки. Архітектура поза часом. К.: Основи, 2020. 464 с. 3. Боттон. А. Архітектура щастя. К.: ArtHuss, 2021. 296 с. 4. ДБН В. 2.2-9-2009. Громадські будівлі та споруди. Основні положення. 5. Лінда С. М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд : навч. посіб. Л : НУ «Львівська політехніка», 2013. 642 с. 6. Нойферт Е. Будівельне проектування. Д.: «Книжкова літера», 2016. 624 с. 7. Проскуряков В. Комплекс завдань та методичні вказівки до курсових проектів з дизайну архітектурного середовища громадських будівель і споруд для студентів Інституту архітектури ІІІ-V курсів: методичні вказівки. Л.: НУ «Львівська політехніка», 2009. 144с. 8. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014, 384 с. 9. Шебек Н.М. Гармонізація планувального розвитку міста. – К.: Основа, 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктна практика I

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.O.299
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Юрій Ярославович Дубик - доцент
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: В результаті вивчення дисципліни студенти повинні навчитись опрацюванню нормативно-правової бази проектування, методики пошукових та проектних робіт.
Завдання: Під час практики необхідно оволодіти знаннями нормативної бази архітектурного проектування, критично оцінювати соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки у разі порушення державних будівельних норм; сформувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію
Результати навчання: Вивченння цього предмету спрямоване на засвоєння студентами наступних аспектів проектування: - Виявляти специфіку проектування складних архітектурно-містобудівних об’єктів, розробляти комплексні проекти планування територій, будівель та інтер’єрів з урахуванням сучасних світових тенденцій та інновацій. - Приймати обґрунтовані рішення із врахуванням безпекових, санітарно-гігієнічних, екологічних, інженерно-технічних і техніко-економічних нормативних вимог і показників у архітектурно-містобудівному проектуванні. - Проектувати архітектурні будівлі і споруди в історично-сформованому міському середовищі з урахуванням перспектив розвитку територій, регіональних особливостей архітектури
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія архітектури Історія містобудування Архітектурне проектування житлових будівель; Архітектурне проектування громадських будівель та споруд; Архітектурні конструкції; Комп'ютерні технології в архітектурному проектуванні Реконструкція та реставрація архітектурних об'єктів, охорона пам'яток архітектури
Короткий зміст навчальної програми: Під час практики необхідно оволодіти знаннями нормативної бази архітектурно-містобудівного проектування, критично оцінювати соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки у разі порушення державних будівельних норм; сформувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію
Опис: Вступне заняття, мета практики, основні завдання, обсяги дипломного проекту. Структура пояснювальної записки та графічної частини проекту. Перегляд аналогів.
Методи та критерії оцінювання: Залік – 100 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання пояснювальної записки та основних креслень до проєкту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Райли Н. Элементы дизайна. Развитие дизайна и элементов стиля от Ренессанса до Постмодернизма / Пер. с англ. – М.: ООО «Магма», 2004. – 544с.: ил. 2. Рунге В.Ф. Эргономика и оборудование интерьера [Текст]: Учеб. пособие для сред. спец. учеб. завед. архитектурного и дизайнерского профиля / В. Ф. Рунге. – М.: Архитектура-С, 2005. – 157 с. 3. Стиль и интерьер в вашем доме [Текст] / авт.-сост. Ю. А. Ткаченко. – Х.: Фактор, 2007. – 128 с. 4. Design and equipment for restaurants and foodservice: a management view / Costas Katsigris, Chris Thomas. – 3rd ed. New Jersey. John Wiley & Sons, Inc, 2009. – 622 p. 5. Space planning for commercial and residentional interiors /SAM KUBBA, Ph.D. McGRAW-HILL, 2003. – 544 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).