Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.089
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна

Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.090
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна

Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.113
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Проф., д.арх., доцент Шульга Г.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: У результаті вивчення навчальної дисципліни бакалавр під час розробки функціонально-планувальної моделі проектованого об’єкту здатний: виконати аналіз природних, містобудівних умов, уточнити розташування ділянки проектування відносно населеного пункту, встановити нормований її розмір; сформулювати основні принципи планування та організації забудови; виявити й оцінити природні ресурси, якими володіє територія і які придатні для застосування у різних видах діяльності, після чого визначити цільове призначення території освоєння. Метою курсу «Містобудівний аналіз» - є ознайомлення студентів із сутністю, структурою, методами та змістом передпроектних досліджень умов проектування.
Завдання: 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення. 2. Вміння логічно вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах. 3. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності. 4. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації. 5. Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони архітектурної композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи і прийоми будівництва. 6. Здатність до самонавчання, до самовдосконалення та продовження професійного розвитку. 7. Уміння раціонально організувати власну діяльність та ефективно розпоряджатися власним часом. 8. Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; фахові компетентності: 1. Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; 2. Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та проектних норм, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі архітектури та містобудування; 3. Компетентність у виконанні архітектурних та містобудівних робочих креслень; 4. Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документацію об’єктів архітектури та містобудування; 5. Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту; 6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів; 7. Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон.
Результати навчання: 1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування 2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються перед проектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування. 3. Знання та розуміння прийомів та методів архітектурних обмірів та проектування, відповідно до вимог чинних стандартів і технічних умов; 4. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування містобудівного об'єкту Містобудівне проектування Основи містобудування та ландшафтна архітектура
Короткий зміст навчальної програми: Аналіз ландшафту та природних умов. Функціонально-планувальна оцінка території. Композиційний аналіз. Комплекс, як елемент містобудівної композиції. Теорія бачення. Місто як система видових пунктів. Елементи, що мають вирішальне значення для формування образу міста. Простір і час у сприйнятті міста. Прийоми вирізнення архітектурних об’єктів у міському середовищі. Формування силуету міста. Методика формування просторової структури.
Опис: Особлива роль містобудівного аналізу в процесі територіально-просторового проектування Природно-кліматичні фактори у містобудівному проектуванні Класифікація задач містобудівного аналізу Зміст методів аналізу функціонально-типологічного, структурно-функціонального, ресурсного Методи містобудівного аналізу Містобудівний аналіз і прийняття рішень Інформаційна база умов та обмежень Концепції містобудівного розвитку Композиційно-містобудівний аналіз та його складові. Об’єкти містобудівної композиції. Елементи містобудівної композиції. Авторська лекція
Методи та критерії оцінювання: Студент виконує РГР і завантажує на сторінку курсу у Віртуальному навчальному середовищі. Графічна робота повинна бути здана до визначеного терміну. Максимальна оцінка за всі графічні роботи – 40 балів. Екзаменаційні білети містять 10 питань підібрані у трьох рівнях складності. Максимальна оцінка складає 60 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання здобувачів вищої освіти застосовується інституційна 100 бальна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Шульга Г.М. Містобудівний аналіз. [Електронний ресурс: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3729] 8. Рекомендована література Базова 1. Посацький Б. С. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування : навчальний посібник / Богдан Степанович Посацький; В.о. Нац. ун-т "Львівська політехніка".– 2-е вид.– Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2011.– 366 с. 300 пр. – На укр. яз. ISBN 6-17-607085-6 : 18.00. 2. Містобудівне проектування. Частина 1. Місто як об'єкт проектування: підручник / за ред. Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 3. Містобудівне проектування. Ч. 2 : Проектування структурних елементів міста: підручник / за ред Петришин Г.П., Посацького Б.С., Ідак Ю.В. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 4. Безлюбченко О. С. Урбаністика : навч. посібник для студентів напряму підготовки «Будівництво» / О. С. Безлюбченко, О. В. Завальний ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 274 с. ISBN 978-966-695-358-5 5. Древаль І. В. Конспект лекцій з дисципліни «Теорія містобудування» (для студентів 6 курсу денної форми навчання, спеціальності 191 – Архітектура та містобудування, фахове спрямування «Містобудування») / І. В. Древаль ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова; – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 43 с. 6. Містобудівне проєктування. Частина 1. Місто як об'єкт проектування: підручник / С. В. Ганець, А. В. Гоблик, Ю. В. Ідак, Г. Є. Кознарська, Є. І. Король, Т. М. Мазур, Г. П. Петришин, Б. С. Посацький, І. В. Русанова, Н. С. Соснова, І. В. Склярова, С. П. Тупісь, І. Я. Черняк. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 312 c. Допоміжна 1. Закон України: Про регулювання містобудівної діяльності. (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 34, ст.343). 2. ДБН Б.2.2-12:2019 ПЛАНУВАННЯ ТА ЗАБУДОВА ТЕРИТОРІЙ Видання офіційне Київ Мінрегіон України 2019. С.177. 3. ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту. Національний стандарт України. С.27. 4. Фомін І.О. Основи теорії містобудування. – К.: Наукова думка, 1997. – 192.с. Boulding K. E. Conflict and defense: a general theory.– New York: Harper & Brothers, 1962. – 349 p. 5. Макійчук** Л. О. Формування «зеленого» каркасу в контексті екологічного розвитку територій // Сталий розвиток: захист навколишнього середовища. Енергоощадність. Збалансоване природокористування : 6-й Міжнародний молодіжний конгрес, Львів, 09–10 лютого 2021 р. : збірник матеріалів. – 2021. – C. 79. 0,04 ум.д.ар. (За іншою тематикою) (Макійчук Л. О.). 6. Шульга Г. М., Лавитський*** А. С., Телеп*** О. Л. Стратегія функціонально-просторового розвитку Славської об’єднаної територіальної громади // Інноваційні технології в архітектурі і дизайні : матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції, 20-21 травня 2021 р., Харків. – 2021. – C. 159–163. 7. Макійчук Л.О. Формування «зеленого» каркасу в контексті екологічного розвитку територій (Макійчук Л. О.). 6-й Міжнародний молодіжний конгрес "Сталий розвиток: захист навколишнього середовища. Енергоощадність. Збалансоване природокористування", Львів, 09.02.2021 – 10.02.2021. 8.Інформаційні ресурси 1. Методичні рекомендації щодо розроблення комплексних планів просторового розвитку території територіальної громади та інших видів містобудівної документації на місцевому рівні (перша редакція), ТОВ "УКРНПІЦИВІЛЬБУД", Київ, 2021 р.. https://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2021/11/metodychni_rekomendacii.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.E.131
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна

Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.E.149
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: доц. - Бокало І. Ю. доц. - Хохонь М. П.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів з нормативно-правовими документами у сфері містобудування, їх особливостями та структурою
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальні компетентності: ЗК 1. Знання та розуміння предметної області та фаху; ЗК 2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел. ЗК 4. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність та здатність до системного мислення; уміння працювати самостійно і в команді; уміння мотивувати людей та рухатися до спільних цілей;. здатність застосовувати теорії в області планування та адміністрування; ЗК 6. Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси; ЗК 10. Орієнтація на збереження навколишнього середовища. Фахові компетентності: ФК 1. Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; ФК 2. Базові знання в галузі архітектури та містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; ФК 3. Компетентність у сучасних архітектурних теоріях та доктринах; ФК 4. Компетентність у сучасних концепціях у містобудуванні;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ЗН 2. Знання основ теорії, проектних норматив, методів містобудівного проектування, архітектурного проектування нових та реконструкції чи реставрації історично-сформованих житлових і громадських, будівель, дизайну архітектурного середовища; ЗН 6. Знання технології організації проектної справи в архітектурі та містобудуванні, стадії проектування, функції архітектора як організатора проектного процесу; ЗН 14. Знання в галузі державної політики просторового планування; базові проблеми просторового планування та регіонального розвитку; розуміння проблем регіонального планування; укладання планів просторового розвитку. КОМ 2. Здатність використання різноманітних способів представлення інформації (зокрема за допомогою сучасних інформаційних технологій) для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АіВ 3. Здатність відповідально ставитися до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставлену мету з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія архітектури та містобудування Основи містобудування
Короткий зміст навчальної програми: Законодавство України у сфері містобудування складається з Конституції України, законів та інших законодавчих і нормативно-правових актів. Найвищу юридичну силу має Конституція України. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Конституцією України встановлюється: адміністративно-територіальний устрій країни, права власності на землю і майно, повноваження управління ними, у тому числі територіальних громад населених пунктів. Територіальний устрій ґрунтується на засадах єдності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади, збалансованості соціально-економічного розвитку регіонів з урахуванням їх історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей, етнічних і культурних традицій.
Опис: Закон України "Про основи містобудування", введений в дію в 1992 р., концептуально визначив принципи розвитку міст, основи самоврядування, основні напрями містобудівної діяльності, її об'єкти, зміст державного регулювання і контролю у сфері містобудування, регулювання земельних відносин у цій сфері, регламентацію розробки нормативних документів, розробки і реалізації містобудівної проектної документації. Закон визначає правові, економічні, соціальні та організаційні засади містобудівної діяльності в Україні і спрямований на формування повноцінного життєвого середовища, забезпечення при цьому охорони навколишнього природного оточення, раціонального природокористування та збереження культурної спадщини. У відповідності до цього закону розробляються правила забудови населених пунктів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – усне та письмове опитування; підсумковий контроль – письмова відповідь на тестові завдання
Критерії оцінювання результатів навчання: курсова робота тестовий контроль
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про охорону культурної спадщини» від 8 червня 2000 р. 2. Закон України «Основи законодавства України про культуру» від 4 лютого 1992 р. 3. Закон України «Про основи містобудування» від 16 листопада 1992 р. 4. Закон України «Про планування і забудову територій» від 20 квітня 2000 р. 5. Державні будівельні норми України ДБН 360-92 «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» від 17 квітня 1992 р. 6. Бевз М.В., 2007. Історичне місто як об’єкт збереження і регенерації // Проблеми теорії і історії архітектури України. Збірник наукових праць. – Одеса: Астропринт, Вип. 7. – С. 105-119 7. Бевз М. В., 2001. Проблеми регенерації заповідних територій історичних міст / М. В. Бевз // Вісник Національного університету «Львівська політехніка», № 429 : Архітектура. – С. 146–155. 8. Верменич Я. В., Дмитрук В. I., Архипова С. І., 2010. Міська історія України: проблеми початкового датування. Науково-довідкове видання / відп. ред. Я. Верменич. НАН України. Інститут історії України; Сектор теоретико-методологічних проблем історичної регіоналістики. – К.: Інститут історії України НАН України – 140 с. 9. Верменич Я. В., 2011. Історична урбаністика в Україні: теорія містознавства і методика літочислення / НАН України. Інститут історії України; Сектор теоретико-методологічних проблем історичної регіоналістики. – К.: Інститут історії України – 306 с. 10. Вечерський В.В., 2003. Спадщина містобудування України: теорія і практика історико-містобудівних пам’ятко-охоронних досліджень населених місць – К.:НАТІАМ – 558 с. 11. Кодін В.О., Панов П.В., 2007. Архітектура та містобудування первісного суспільства, стародавнього та середньовічного Сходу. Навчальний посібник. Видання друге, доповнене та розширене. – Харків, ХНАМГ – 126 с. 12. Тимофієнко В.І., 2003. Історія української архітектури (Ю.С. Асеев, В.В. Вечерский, О.М. Годованюк та ін..) за ред. В.І. Тимофеєнка. – К.: Техника – 471 с. 13. Тімохін В.Д., 1996. Основи містобудування/Навчальний посібник, К.: ІЗМН – 216 с. 14. Фомін І.О., 1997. Основи теорії містобудування/Підручник, К.: Наукова думка – 191 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.182
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Проф., д.арх., доцент Шульга Г.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення сукупності правових норм, що регулюють відносини у сфері архітектури та містобудування з метою забезпечення сталого розвитку населених пунктів, а також вивчення основних положень розроблення містобудівної документації державного, регіонального і місцевого рівня.
Завдання: • Роль і місце архітектурної діяльності у контексті сучасного містобудівного права; • Правові основи організації архітектурної та містобудівної діяльності в Україні. Правові засади державного управління інвестиційними процесами в Україні Правові засади планування територій на загальнодержавному, регіональному та місце- вому рівні. Законодавче регулювання планування, забудови та іншого використання територій. • Основні положення сучасного містобудівного законодавства: • Права і обов'язки суб'єктів архітектурної діяльності та головні положення авторського права на твори архітектури. • Законодавче регулювання охорони об'єктів культурної спадщини та використання при- родних ресурсів у архітектурі і містобудуванні. Правові концепції сталого розвитку населених пунктів України. Правила державного контролю у сфері архітектури та містобудування Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей.
Результати навчання: самостійно застосовувати отримані знання в галузі містобудування; використовувати сучасні наукові методики містобудівного проектування; виконувати містобудівну документацію (графічну і текстову частини). Застосовувати приписи, правила і технічно-будівельні процедури, економіки проекту- вання, а також реалізації та експлуатації архітектурного об'єкта, Опираючись на чинне законодавство та вимоги до документації, користуючись нор- мами, технічними умовами, кошторисними довідниками: - Оформляти замовлення на проектування; - комплектувати вихідні умови: - складати завдання на проектування; - складати договір із замовником.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування містобудівельного об'єкту. Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні. Теорія містобудування.
Короткий зміст навчальної програми: У рамках дисципліни вивчаються містобудівні відносини, розглядаються правові пи- тання забудови та використання земельних ресурсів, законодавче регулювання планування території на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях Специфіка планування території населеного пункту: комплексна оцінка існуючого стану, обгрунтування майбутніх потреб поселення і визначення моделі перспективного розвитку, пропозиції містобудівного розвитку на розрахунковий період генплану (згідно перспективної чисельності населення). Ведеться ознайомлення студента з особливостями реального проектування населених пунк- тів (міст, селищ, сіл) на прикладі наявних розроблених генпланів та виконання аналогічної самостійної роботи. Архітектурна діяльність. Визначення класу наслідків (відповідальності) будівель та споруд. Стадійність проектування.
Опис: Особливості проектування генеральних планів населених пунктів. Видача завдання на виконання графічної роботи. Аналіз загальних (вихідних) даних щодо проектованого поселення Оцінка містобудівних умов розташування населеного пункту Виконання схеми існуючого стану (опорного плану) території Виконання схеми існуючих планувальних обмежень Обгрунтування перспективи економічного розвитку. Розроблення концепції територіального розвитку. Розроблення схеми генплану. Розрахунок основних показників генплану. Завершення графічного виконання курсової роботи. Оформлення пояснювальної записки. Визначення класу наслідків відповідальності об'єкта проектування.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль (30%):. Практична перевірка умінь і навиків виконання роботи, тес- тові питання (30б.). 2. Підсумковий контроль (70%, екзамен): Розрахунково-графічні роботи, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання здобувачів вищої освіти застосовується інституційна 100 бальна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 9. Навчально-методичне забезпечення 1. Муніципальне право України: підручник/за ред. М. О. Баймуратова ; М-во освіти і науки України. Представництво Орг. Європ. Права в Україні .-2-ге вид., доповн.-Київ: Правова єдність,2009 -720 c 2. Земельне право: підручник/за ред. М. В. Шульги ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Юрид. акад. України ім. Я. Мудрого" .-Харків: Право, 2013.-520 с 3. 3. Адміністративне право: метод. вказівки для студ. спец. 6.030401 "Правознавство"/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад.: М. В. Ковалів,],Ч 1, Ч 2.- Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2013.-56 с 4. Містобудівне проектування/ за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Частина I: Місто як об'єкт проектування: навч. По- сібник.- 2016. - 328 с.; 5. Містобудівне проектування/ за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Частина 2 : Проектування структурних елементів міста. 2017. - 266 с.. 5. Водний Кодекс України 6. Цивільний Кодекс України. 7. Кримінальний Кодекс України. 8. Кодекс України про адміністративні правопорушення 9. Закон України про місцеві Ради народних депутатів місцеве самоврядування. 10. Закон України про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за пра- вопорушення у сфері містобудування 11. Закон України Про архітектурну діяльність 12. Закон України Про основи містобудування України. 13. Закон України Про охорону культурної спадщини. 14. Закон України Про охорону атмосферного повітря. 15. Закон України Про охорону природного середовища. 16. Закон України Про статус гірських населених пунктів. 17. Закон України Про авторське право та суміжні права. 19. Закон України Про підприємництво 21. Закон України Про прокуратуру. 1991 22.Правопорушення у сфері містобудування. 1994 23. Закон України Про інвестиційну діяльність 24. Закон України про внесення змін та доповнень до Кодексу України про адміністративні пра вопорушення та Кримінального Кодексу України. 1994 25. Закон України Про власність. 26. захист населення від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру. 27. Закон України Про Генеральну схему планування території України. Рекомендована література Базова 1. Земельний Кодекс України 2. Закон України Про регулювання містобудівної діяльності 3. Закон України Про державне прогнозування та розроблення програм соціального та економії 4. Закон України Про плату за землю 5. Закон України Про відповідальність підприємств.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.232
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Проф., д.арх., доцент Шульга Г.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення сукупності правових норм, що регулюють відносини у сфері архітектури та містобудування з метою забезпечення сталого розвитку населених пунктів, а також вивчення основних положень розроблення містобудівної документації державного, регіонального і місцевого рівня.
Завдання: • Роль і місце архітектурної діяльності у контексті сучасного містобудівного права; • Правові основи організації архітектурної та містобудівної діяльності в Україні. Правові засади державного управління інвестиційними процесами в Україні Правові засади планування територій на загальнодержавному, регіональному та місце- вому рівні. Законодавче регулювання планування, забудови та іншого використання територій. • Основні положення сучасного містобудівного законодавства: • Права і обов'язки суб'єктів архітектурної діяльності та головні положення авторського права на твори архітектури. • Законодавче регулювання охорони об'єктів культурної спадщини та використання при- родних ресурсів у архітектурі і містобудуванні. Правові концепції сталого розвитку населених пунктів України. Правила державного контролю у сфері архітектури та містобудування Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей.
Результати навчання: самостійно застосовувати отримані знання в галузі містобудування; використовувати сучасні наукові методики містобудівного проектування; виконувати містобудівну документацію (графічну і текстову частини). Застосовувати приписи, правила і технічно-будівельні процедури, економіки проекту- вання, а також реалізації та експлуатації архітектурного об'єкта, Опираючись на чинне законодавство та вимоги до документації, користуючись нор- мами, технічними умовами, кошторисними довідниками: - Оформляти замовлення на проектування; - комплектувати вихідні умови: - складати завдання на проектування; - складати договір із замовником.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування містобудівельного об'єкту. Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні. Теорія містобудування.
Короткий зміст навчальної програми: У рамках дисципліни вивчаються містобудівні відносини, розглядаються правові пи- тання забудови та використання земельних ресурсів, законодавче регулювання планування території на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях Специфіка планування території населеного пункту: комплексна оцінка існуючого стану, обгрунтування майбутніх потреб поселення і визначення моделі перспективного розвитку, пропозиції містобудівного розвитку на розрахунковий період генплану (згідно перспективної чисельності населення). Ведеться ознайомлення студента з особливостями реального проектування населених пунк- тів (міст, селищ, сіл) на прикладі наявних розроблених генпланів та виконання аналогічної самостійної роботи. Архітектурна діяльність. Визначення класу наслідків (відповідальності) будівель та споруд. Стадійність проектування.
Опис: Особливості проектування генеральних планів населених пунктів. Видача завдання на виконання графічної роботи. Аналіз загальних (вихідних) даних щодо проектованого поселення Оцінка містобудівних умов розташування населеного пункту Виконання схеми існуючого стану (опорного плану) території Виконання схеми існуючих планувальних обмежень Обгрунтування перспективи економічного розвитку. Розроблення концепції територіального розвитку. Розроблення схеми генплану. Розрахунок основних показників генплану. Завершення графічного виконання курсової роботи. Оформлення пояснювальної записки. Визначення класу наслідків відповідальності об'єкта проектування.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль (30%):. Практична перевірка умінь і навиків виконання роботи, тес- тові питання (30б.). 2. Підсумковий контроль (70%, екзамен): Розрахунково-графічні роботи, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання здобувачів вищої освіти застосовується інституційна 100 бальна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 9. Навчально-методичне забезпечення 1. Муніципальне право України: підручник/за ред. М. О. Баймуратова ; М-во освіти і науки України. Представництво Орг. Європ. Права в Україні .-2-ге вид., доповн.-Київ: Правова єдність,2009 -720 c 2. Земельне право: підручник/за ред. М. В. Шульги ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Юрид. акад. України ім. Я. Мудрого" .-Харків: Право, 2013.-520 с 3. 3. Адміністративне право: метод. вказівки для студ. спец. 6.030401 "Правознавство"/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад.: М. В. Ковалів,],Ч 1, Ч 2.- Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2013.-56 с 4. Містобудівне проектування/ за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Частина I: Місто як об'єкт проектування: навч. По- сібник.- 2016. - 328 с.; 5. Містобудівне проектування/ за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Частина 2 : Проектування структурних елементів міста. 2017. - 266 с.. 5. Водний Кодекс України 6. Цивільний Кодекс України. 7. Кримінальний Кодекс України. 8. Кодекс України про адміністративні правопорушення 9. Закон України про місцеві Ради народних депутатів місцеве самоврядування. 10. Закон України про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за пра- вопорушення у сфері містобудування 11. Закон України Про архітектурну діяльність 12. Закон України Про основи містобудування України. 13. Закон України Про охорону культурної спадщини. 14. Закон України Про охорону атмосферного повітря. 15. Закон України Про охорону природного середовища. 16. Закон України Про статус гірських населених пунктів. 17. Закон України Про авторське право та суміжні права. 19. Закон України Про підприємництво 21. Закон України Про прокуратуру. 1991 22.Правопорушення у сфері містобудування. 1994 23. Закон України Про інвестиційну діяльність 24. Закон України про внесення змін та доповнень до Кодексу України про адміністративні пра вопорушення та Кримінального Кодексу України. 1994 25. Закон України Про власність. 26. захист населення від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру. 27. Закон України Про Генеральну схему планування території України. Рекомендована література Базова 1. Земельний Кодекс України 2. Закон України Про регулювання містобудівної діяльності 3. Закон України Про державне прогнозування та розроблення програм соціального та економії 4. Закон України Про плату за землю 5. Закон України Про відповідальність підприємств.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.E.269
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Проф., д.арх., доцент Шульга Г.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення сукупності правових норм, що регулюють відносини у сфері архітектури та містобудування з метою забезпечення сталого розвитку населених пунктів, а також вивчення основних положень розроблення містобудівної документації державного, регіонального і місцевого рівня.
Завдання: • Роль і місце архітектурної діяльності у контексті сучасного містобудівного права; • Правові основи організації архітектурної та містобудівної діяльності в Україні. Правові засади державного управління інвестиційними процесами в Україні Правові засади планування територій на загальнодержавному, регіональному та місце- вому рівні. Законодавче регулювання планування, забудови та іншого використання територій. • Основні положення сучасного містобудівного законодавства: • Права і обов'язки суб'єктів архітектурної діяльності та головні положення авторського права на твори архітектури. • Законодавче регулювання охорони об'єктів культурної спадщини та використання при- родних ресурсів у архітектурі і містобудуванні. Правові концепції сталого розвитку населених пунктів України. Правила державного контролю у сфері архітектури та містобудування Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей.
Результати навчання: самостійно застосовувати отримані знання в галузі містобудування; використовувати сучасні наукові методики містобудівного проектування; виконувати містобудівну документацію (графічну і текстову частини). Застосовувати приписи, правила і технічно-будівельні процедури, економіки проекту- вання, а також реалізації та експлуатації архітектурного об'єкта, Опираючись на чинне законодавство та вимоги до документації, користуючись нор- мами, технічними умовами, кошторисними довідниками: - Оформляти замовлення на проектування; - комплектувати вихідні умови: - складати завдання на проектування; - складати договір із замовником.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування містобудівельного об'єкту. Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні. Теорія містобудування.
Короткий зміст навчальної програми: У рамках дисципліни вивчаються містобудівні відносини, розглядаються правові пи- тання забудови та використання земельних ресурсів, законодавче регулювання планування території на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях Специфіка планування території населеного пункту: комплексна оцінка існуючого стану, обгрунтування майбутніх потреб поселення і визначення моделі перспективного розвитку, пропозиції містобудівного розвитку на розрахунковий період генплану (згідно перспективної чисельності населення). Ведеться ознайомлення студента з особливостями реального проектування населених пунк- тів (міст, селищ, сіл) на прикладі наявних розроблених генпланів та виконання аналогічної самостійної роботи. Архітектурна діяльність. Визначення класу наслідків (відповідальності) будівель та споруд. Стадійність проектування.
Опис: Особливості проектування генеральних планів населених пунктів. Видача завдання на виконання графічної роботи. Аналіз загальних (вихідних) даних щодо проектованого поселення Оцінка містобудівних умов розташування населеного пункту Виконання схеми існуючого стану (опорного плану) території Виконання схеми існуючих планувальних обмежень Обгрунтування перспективи економічного розвитку. Розроблення концепції територіального розвитку. Розроблення схеми генплану. Розрахунок основних показників генплану. Завершення графічного виконання курсової роботи. Оформлення пояснювальної записки. Визначення класу наслідків відповідальності об'єкта проектування.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль (30%):. Практична перевірка умінь і навиків виконання роботи, тес- тові питання (30б.). 2. Підсумковий контроль (70%, екзамен): Розрахунково-графічні роботи, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання здобувачів вищої освіти застосовується інституційна 100 бальна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 9. Навчально-методичне забезпечення 1. Муніципальне право України: підручник/за ред. М. О. Баймуратова ; М-во освіти і науки України. Представництво Орг. Європ. Права в Україні .-2-ге вид., доповн.-Київ: Правова єдність,2009 -720 c 2. Земельне право: підручник/за ред. М. В. Шульги ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Юрид. акад. України ім. Я. Мудрого" .-Харків: Право, 2013.-520 с 3. 3. Адміністративне право: метод. вказівки для студ. спец. 6.030401 "Правознавство"/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад.: М. В. Ковалів,],Ч 1, Ч 2.- Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2013.-56 с 4. Містобудівне проектування/ за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Частина I: Місто як об'єкт проектування: навч. По- сібник.- 2016. - 328 с.; 5. Містобудівне проектування/ за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Частина 2 : Проектування структурних елементів міста. 2017. - 266 с.. 5. Водний Кодекс України 6. Цивільний Кодекс України. 7. Кримінальний Кодекс України. 8. Кодекс України про адміністративні правопорушення 9. Закон України про місцеві Ради народних депутатів місцеве самоврядування. 10. Закон України про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за пра- вопорушення у сфері містобудування 11. Закон України Про архітектурну діяльність 12. Закон України Про основи містобудування України. 13. Закон України Про охорону культурної спадщини. 14. Закон України Про охорону атмосферного повітря. 15. Закон України Про охорону природного середовища. 16. Закон України Про статус гірських населених пунктів. 17. Закон України Про авторське право та суміжні права. 19. Закон України Про підприємництво 21. Закон України Про прокуратуру. 1991 22.Правопорушення у сфері містобудування. 1994 23. Закон України Про інвестиційну діяльність 24. Закон України про внесення змін та доповнень до Кодексу України про адміністративні пра вопорушення та Кримінального Кодексу України. 1994 25. Закон України Про власність. 26. захист населення від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру. 27. Закон України Про Генеральну схему планування території України. Рекомендована література Базова 1. Земельний Кодекс України 2. Закон України Про регулювання містобудівної діяльності 3. Закон України Про державне прогнозування та розроблення програм соціального та економії 4. Закон України Про плату за землю 5. Закон України Про відповідальність підприємств.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Містобудівний аналіз та містобудівне законодавство в сфері архітектури

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.E.306
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Проф., д.арх., доцент Шульга Г.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення сукупності правових норм, що регулюють відносини у сфері архітектури та містобудування з метою забезпечення сталого розвитку населених пунктів, а також вивчення основних положень розроблення містобудівної документації державного, регіонального і місцевого рівня.
Завдання: • Роль і місце архітектурної діяльності у контексті сучасного містобудівного права; • Правові основи організації архітектурної та містобудівної діяльності в Україні. Правові засади державного управління інвестиційними процесами в Україні Правові засади планування територій на загальнодержавному, регіональному та місце- вому рівні. Законодавче регулювання планування, забудови та іншого використання територій. • Основні положення сучасного містобудівного законодавства: • Права і обов'язки суб'єктів архітектурної діяльності та головні положення авторського права на твори архітектури. • Законодавче регулювання охорони об'єктів культурної спадщини та використання при- родних ресурсів у архітектурі і містобудуванні. Правові концепції сталого розвитку населених пунктів України. Правила державного контролю у сфері архітектури та містобудування Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей.
Результати навчання: самостійно застосовувати отримані знання в галузі містобудування; використовувати сучасні наукові методики містобудівного проектування; виконувати містобудівну документацію (графічну і текстову частини). Застосовувати приписи, правила і технічно-будівельні процедури, економіки проекту- вання, а також реалізації та експлуатації архітектурного об'єкта, Опираючись на чинне законодавство та вимоги до документації, користуючись нор- мами, технічними умовами, кошторисними довідниками: - Оформляти замовлення на проектування; - комплектувати вихідні умови: - складати завдання на проектування; - складати договір із замовником.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Архітектурне проектування містобудівельного об'єкту. Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні. Теорія містобудування.
Короткий зміст навчальної програми: У рамках дисципліни вивчаються містобудівні відносини, розглядаються правові пи- тання забудови та використання земельних ресурсів, законодавче регулювання планування території на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях Специфіка планування території населеного пункту: комплексна оцінка існуючого стану, обгрунтування майбутніх потреб поселення і визначення моделі перспективного розвитку, пропозиції містобудівного розвитку на розрахунковий період генплану (згідно перспективної чисельності населення). Ведеться ознайомлення студента з особливостями реального проектування населених пунк- тів (міст, селищ, сіл) на прикладі наявних розроблених генпланів та виконання аналогічної самостійної роботи. Архітектурна діяльність. Визначення класу наслідків (відповідальності) будівель та споруд. Стадійність проектування.
Опис: Особливості проектування генеральних планів населених пунктів. Видача завдання на виконання графічної роботи. Аналіз загальних (вихідних) даних щодо проектованого поселення Оцінка містобудівних умов розташування населеного пункту Виконання схеми існуючого стану (опорного плану) території Виконання схеми існуючих планувальних обмежень Обгрунтування перспективи економічного розвитку. Розроблення концепції територіального розвитку. Розроблення схеми генплану. Розрахунок основних показників генплану. Завершення графічного виконання курсової роботи. Оформлення пояснювальної записки. Визначення класу наслідків відповідальності об'єкта проектування.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль (30%):. Практична перевірка умінь і навиків виконання роботи, тес- тові питання (30б.). 2. Підсумковий контроль (70%, екзамен): Розрахунково-графічні роботи, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання здобувачів вищої освіти застосовується інституційна 100 бальна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 9. Навчально-методичне забезпечення 1. Муніципальне право України: підручник/за ред. М. О. Баймуратова ; М-во освіти і науки України. Представництво Орг. Європ. Права в Україні .-2-ге вид., доповн.-Київ: Правова єдність,2009 -720 c 2. Земельне право: підручник/за ред. М. В. Шульги ; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Юрид. акад. України ім. Я. Мудрого" .-Харків: Право, 2013.-520 с 3. 3. Адміністративне право: метод. вказівки для студ. спец. 6.030401 "Правознавство"/М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; [уклад.: М. В. Ковалів,],Ч 1, Ч 2.- Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2013.-56 с 4. Містобудівне проектування/ за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Частина I: Місто як об'єкт проектування: навч. По- сібник.- 2016. - 328 с.; 5. Містобудівне проектування/ за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. Львів: Видавництво Львівської політехніки, Частина 2 : Проектування структурних елементів міста. 2017. - 266 с.. 5. Водний Кодекс України 6. Цивільний Кодекс України. 7. Кримінальний Кодекс України. 8. Кодекс України про адміністративні правопорушення 9. Закон України про місцеві Ради народних депутатів місцеве самоврядування. 10. Закон України про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за пра- вопорушення у сфері містобудування 11. Закон України Про архітектурну діяльність 12. Закон України Про основи містобудування України. 13. Закон України Про охорону культурної спадщини. 14. Закон України Про охорону атмосферного повітря. 15. Закон України Про охорону природного середовища. 16. Закон України Про статус гірських населених пунктів. 17. Закон України Про авторське право та суміжні права. 19. Закон України Про підприємництво 21. Закон України Про прокуратуру. 1991 22.Правопорушення у сфері містобудування. 1994 23. Закон України Про інвестиційну діяльність 24. Закон України про внесення змін та доповнень до Кодексу України про адміністративні пра вопорушення та Кримінального Кодексу України. 1994 25. Закон України Про власність. 26. захист населення від надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру. 27. Закон України Про Генеральну схему планування території України. Рекомендована література Базова 1. Земельний Кодекс України 2. Закон України Про регулювання містобудівної діяльності 3. Закон України Про державне прогнозування та розроблення програм соціального та економії 4. Закон України Про плату за землю 5. Закон України Про відповідальність підприємств.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).