Робоче проєктування

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.084
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: ст. викл.,доктор філософії Кашуба О. М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння навичками виконання основних креслень робочого проектування, та формування системного мислення при конструюванні.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен сформувати та розвинути такі компетентності: Інтегральна компетентність ІК - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. Загальні компетентності: ЗК01.Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02.Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК03.Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, функціональні, об’ємно-планувальні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих, технікоекономічних вимог і розрахунків. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва.
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енерго-ефективності, інклюзивності ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контрверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: КП «Житловий будинок середньої поверховості» Основи та методи архітектурного проектування Архітектурні конструкції Технологія архітектурного проектування Основи комп’ютерного моделювання архітектурних об’єктів Типологія житлових будівель та споруд
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни полягає у знайомстві з суттю та призначенням робочого проектування, зі складом, нормативними документами та принципами, на основі яких формується робоча архітектурно-будівельна документації. Цей проект виконується на основі раніше виконаного проекту студента «Будинок середньої поверховості», який розглядається як стадія проектні пропозиції. Ця робота повинна ознайомити студента з реальною роботою архітектора у проектних фірмах, навчити комплексно конструктивно мислити при проектуванні і вміти виконувати основні креслення розділу ГП та АР.
Опис: Вступне заняття. Теоретичні основи робочого проектування: його призначення, внутрішня логіка. Ознайомлення з завданням, системою оцінювання, вимогами до складу та оформлення курсового проекту. Аналіз вихідних матеріалів студента( проекту житла середньої поверховості), внесення необхідних коректив в базовий проект. .Конструювання споруди (підбір конструктивних вирішень). Ознайомлення з основними принципами нанесення розмірів в плані (система прив’язки осей). Особливості виконання кладочного плану. Виконання кладочного плану типового поверху. Виконання маркувального плану типового поверху. Принципи нумерації приміщень та маркування прорізів. Підрахунок площ, техніко-економічні показники.. Виконання специфікацій заповнення віконних та дверних прорізів. Виконання відомості підлог Особливості виконання перетину. Розрахунок та нанесення відміток. Деталі підлог та покриття. Прив’язка до лінії землі План покрівлі. Типи водовідведення. Деталі елементів покрівель. Перегляд з поточним оцінюванням розділу АР Особливості виконання фасадів. Розрахунок та нанесення відміток з узгодженням по перетині Особливості виконання та оформлення паспорта упорядження фасаду. Деталі опорядження , підбір кольорів по колірникам Перегляд з поточним оцінюванням креслень фасаду.Основні методи прив’язки споруд та об’єктів на місцевості. Виконання креслень розпланування Методи та принципи виконання плану організації рельєфу. Робота над генпланами Виконання плану благоустрою території, відомість тротуарів,доріжок, майданчиків. Відомість малих архітектурних форм та відомість елементів озеленення. Техніко-економічні показники по генплану. Виконання фрагменту плану першого поверху з благоустроєм території. (вхідний вузол) Ув’язка всіх висотних відміток Перегляд з поточним оцінюванням розділу ГП Робота над текстовим супроводом до проекту. Вимоги до оформлення . Підсумкове заняття Склад курсового проекту 1 Титульний лист 2 Загальні дані 3 ГП-1 Креслення розпланування. Техніко-економічні показники. 1:500 4 ГП-2 План організації рельєфу 1:500 5 ГП-3 План благоустрою території з відомостями тротуарів, доріжок та майданчиків, відомостями малих архітектурних форм, відомостями елементів озеленення 1:500 6 АР-1 Кладочний план типового поверху 1:100 7 АР-2 Маркувальний план типового поверху з експлікацією приміщень 1:100 8 АР-3 Фрагмент плану входу з елементами благоустрою 1:50(1:100) 9 Відомість заповнення віконних та дверних прорізів. Специфікація підлог. 10 АР-4 План покрівлі 1:100 11 АР-5 Перетин 1-1 ( по сходовій клітці) 1:100 12 АР-6 Фасад 1-10( головний фасад) 1:100 13 АР-7 Паспорт упорядження фасаду 1:100
Методи та критерії оцінювання: 1. Проведення опитування на заняттях 2. Перевірка знань та виконаних робіт на заняттях 3. Перевірка індивідуальних домашніх креслень за графіком та згідно робочої програми. 4. Проведення заліку згідно розкладу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота над КП протягом семестру: • виконання креслень розділу ГП в заданий термін -10 балів • виконання креслень розділу АР в заданий термін - 10 балів • виконання креслень фасаду та опорядження фасаду в заданий термін - 10 балів Виконаний курсовий проект ( відповідність завданню, грамотність, вчасність) - 70 балів Всього за дисципліну - 100балів Критерії оцінки: - повний перелік та правильність креслень ; - відповідність ДСТУ та ДБН; - якість графічного оформлення.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень – К., Мінбудархітектури України 2000 2. ДБН В.2.2-15-2005 Житлові будинки. Основні положення – К., Мінбудархітектури України 2005 3. ДБН В.2.2-17-2006 Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення – К., Мінбудархітектури України 2006 4. ДСТУ Б А.2.4-4:2009 Основні вимоги до проектної документації. Загальні положення. – К., Мінрегіонбуд України 2009 5. ДСТУ Б А.2.4-5:2009 Основні вимоги до проектної документації. Загальні положення. – К., Мінрегіонбуд України 2009 6. ДСТУ Б А.2.4-6:2009 Правила виконання робочої документації генеральних планів – К., Мінрегіонбуд України 2009 7. ДСТУ Б А.2.4-7:2009 Правила виконання архітектурно-будівельних робочих креслень – К., Мінрегіонбуд України 2009 8. ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту – К., Мінрегіонбуд України 2009 9. Штанько А.М., Правила виконання робочої документації генеральних планів підприємств, споруд і житлово-цивільних об’єктів: методичні вказівки. – Л., Львівська політехніка 2013 10. Шерешевский И.А.. Жилые здания. Чертежи конструктивных систем и элементов для индустриального строительства: пособие для учебного проектирования
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Робоче проєктування

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.01.E.085
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна

Робоче проєктування

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.02.E.110
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: к. арх, доц. Тупісь С. П., к. арх, доц. Онуфрів Я. О.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дати студентові уявлення про основи й загальні принципи архітектурного проектування на стадії робочого проекту, формування системного мислення в архітекторів при вирішенні практичних завдань під час курсового проектування архітектурного проектування на стадії робочого проекту, найрізноманітніших за місткістю і складністю.
Завдання: 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення. 2. Вміння логічно вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах. 3. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності. 4. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації. 5. Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту; 6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів; 7. Компетентність у роботі з держстандартами в галузі робочого проектування
Результати навчання: 1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування 2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються перед проектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування. 3. Знання та розуміння прийомів та методів архітектурних обмірів та проектування, відповідно до вимог чинних стандартів і технічних умов; 4. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування,
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи геодезії Архітектурні конструкції будівель і споруд Архітектурне проектування громадськогї будівлі (курсовий проект) Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій територій
Короткий зміст навчальної програми: У процесі архітектурного проектування на стадії робочого проекту студент знайомиться з основами вимогами до архітектурного проектування на стадії робочого проекту двох основних роділів проекту. "архітектурної частини" та Генерального плану".Сучасними умовами, вимогами та особливостями проектування на стадії робочого проекту. Результатом вивчення є архітектурний проект на стадії робочого проекту Обсяг курсового проекту 2 альбоми формату А3; Один альбом архітектурна частина проекту, другий альбром розділ генеральний план. Техніка подачі – цифрова графіка.
Опис: Вступна лекція. Видача завдання. Вивчення нормативної літератури Розроблення розділу "Генеральний план". Загальні дані, розбивочний план, Верьткальне планування, баланс земляних мас, план благоустрою та озеленення. Розроблення розділу "Архітектурна частина. Загальні дані, плани поверхів, плани мурувань, перетинт, вузи, деталі, розгортки вентканалів, фасвди, кольорове опорядження фасадів. Опрацювання проекту.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує ряд графічних креслень, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над робочим проектом та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожне креслення оцінюється у 5 балів та враховується при остаточній оцінці робочого проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Kypcoвий пpoeкт 30 Практичні заняття 70 Залік 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Громадські будівлі і споруди ДБН В. 2-9-2009 2. Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва// Державні будівельні норми України: Проектування ДБН А. 2. 2-3-2004. 3. Житлові будинки. Основні положення // Державні будівельні норми України: Будинки і споруди ДБН В. 2. 2-15-2005. 4. Пожежна безпека об’єктів будівництва. Основні положення // Державні будівельні норми України: Захист від пожежі ДБН В. 1. 1-7-2002. 5. Планування та забудова територій ДБН Б.2.2-12:2019 6. Правила виконання робочої документації генеральних планів ДСТУ Б А.2.4-6:2009 7. Основні вимоги до проектної та робочої документації ДСТУ Б А.2.4-4:2009
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Робоче проєктування

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.03.E.128
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: ст. викл. Роман Кубай
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - системно подати теоретичні та нормативні положення щодо проектування інтер'єрів житлових та громадських об'єктів. Ознайомити студентів із загальними принципами формування предметно-просторового середовища інтер'єрів житлових та громадських споруд. Ознайомити із класифікацією, номенклатурою, нормативними даними приміщень та обладнань. Розкрити композиційні, функціональні, техніко-економічні, технологічні та художньо-естетичні вимоги до проєктування інтер'єрів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Основи архітектурного проєктування; 2. Дизайн архітектурного середовища; 3. Історія сучасної архітектури; Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Архітектура багатоквартирного житла; 2. Реконструкція та реставрація архітектурних об'єктів;
Короткий зміст навчальної програми: Проєктування інтер’єрів як вид діяльності зумовлює відповідну спеціальну підготовку, знання історії та основних принципів формування архітектури, функцій та обладнання, конструкцій, розуміння форми, пластики, світла, кольору, текстури та фактури в інтер’єрі. Образ інтер’єру сприймається людиною як єдине ціле. Разом з тим для професійного оволодіння особливостями проєктування інтер’єру потрібно знати процес утворення цілого з окремо утворених елементів і організуючих його засобів. В дисципліні викладено загальні теоретичні положення конструювання та обладнання інтер’єрів житлових та громадських споруд.
Опис: 1. Вступне заняття: Видача тем курсової роботи, установча бесіда. 2-4. Клаузура, самостійна робота, аналіз клаузури. 5-10. Робота над ескізом курсового проєкту, консультації викладача. 10-11. Затвердження ескізів курсового проєкту 12-15. Виконання курсової роботи, графічне оформлення.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, оцінка активності на заняттях; Підсумковий контроль: перевірка та оцінювання індивідуальних завдань, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальні завдання на задані теми: відповідність завданню; грамотність композиції; якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конструювання та обладнання інтер'єрів. Конспект лекцій для студентів базового напряму "Архітектура" спеціальності "Дизайн архітектурного середовища" / В.І.Проскуряков, Р.М.Кубай, О.В.Проскуряков. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 88 с. 2. Стародубцева Л. Архітектура постмодернізму. Історія. Теорія. Практика. Посібн. для студ. архіт. спец. вищ. навч. закладів. -К.: Спалах, 1998. —с.: 228 іл. 3. Bauen in Europa. Osterreichische Architekten im Europa des 20. Jahrhunderts. - 2002. -44s. 4. Gossel P., Leuthauser G. Architrktur des 20. Jahrhunderts. - Taschen, 1994. - 432s. 5. Steele J. Architecture Today. -Phaidon Press Limited, 1997. -512. 6. Jenks Ch. Architecture today. - New York, 1988. - 358. 7. International Dictionary of architects and Architekture - Detroit, London, Washington: St. James, 1992. -v. 1: architeks. -1116 s. 8. International Dictionary of architekts and Architekture -Detroit, London, Washington: St. James, 1993. - v. 2: Architekture. -1042 s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Робоче проєктування

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.04.E.146
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: к.арх., старш. викл. Бокало Ігор к.т.н., доц., Демків Мирон к.арх., доц. Лукомський Юрій к.арх., асистент. Ратушинський Назар
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів з особливостями та вимогами щодо розроблення проектної документації на стадії робочого проекту. специфікою виконання креслень для документації та їх послідовністтю.
Завдання: Формування та розвиток у студентів компетентностей: Загальних: • Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення. • Здатність знаходити організаційно-управлінські рішення і бути готовим нести за них відповідальність, мати навички професійної комунікації, взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах . Фахових: • Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; • Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін; • Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документацію об’єктів архітектури та містобудування; • Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів; • Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати і узагальнювати інформацію економічного та соціального характеру в процесі проектування об’єктів соціального спрямування – шкіл, садків, центрів реабілітації, центрів дитячого розвитку та ін. – та міських громадських просторів. • Знання санітарно-гігієнічних норм, пожежної безпеки, основ формування безпечного та доступного для неповносправних середовища життєдіяльності; Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: • Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються перед проектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування. • Знання вимог щодо виконання робочої проектної документації в галузі архітектури та містобудування на рівні, що дозволяє працевлаштування за фахом.
Результати навчання: Здатність розв’язувати складні проектні задачі та практичні проблеми в сфері архітектурно-містобудівного і дизайнерського проектування, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, або у процесі навчання, що передбачає застосування методів оптимізації містобудівних, середовищних, архітектурно-розпланувальних і композиційних рішень, екологічності, соціальної ефективності, економічності, безпеки будівель та споруд; застосування інформаційних технологій, наукомістких комп’ютерних технологій, систем автоматизованого проектування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Преквізити: Архітектурне проектування, Архітектурна графіка Кореквізит: Спецпредмет, Архітектурне проектування реставрація та реконструкція архітектурного об'єкту.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Технологія проектного процесу в архітектурній діяльності» ґрунтується на наступних розділах – розробка проектної документації ділянки проектування (генеральний план), креслень планів, розрізів та фасадів об’єкту проектування, розробка перспективних зображень вручну або цифровими засобами, загальне оформлення проектної документації. Вивчення дисципліни відбувається підчас аудиторних занять, на який розглядаються основні положення державної нормативної документації в сфері проектування.
Опис: Дисципліна ґрунтується на вивченні нармативних документів та їх вимог, щодо розроблення проектної документації, в оптимальному використанню сучасних конструктивних вирішень та технологій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на практичних заняттях, перевірка групових та індивідуальних завдань. Підсумковий контроль: контрольна робота (тестова форма, онлайн), здача курсового проєкту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Проектна графіка: методичні вказівки для студентів базового напрямку5.12001 «Архітектура», спеціальності 7.120101 «Архітектура будівель та споруд» / укладач: Л.Я.Чень. – Львів. Видавництво Львівської політехніки, 2013.- 40 с. ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво ДБН А.2.2-3:2012 Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва ДБН А.2.2-6-2008 Склад, зміст, порядок розроблення, погодження і затвердження науково-проектної документації для реставрації об'єктів нерухомої культурної спадщини ДБН Б.1.1-14:2012 Склад та зміст детального плану території ДБН Б.2.2-5:2011 Благоустрій територій Нойферт Е. Будівельне проектування : [довідник] / Ернст Нойферт. – [40-ве вид, перероб. і допов.]. – Київ : Фенікс, 2017. – 619 с. : іл., табл.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).