Дизайн інтер'єрів житла
Спеціальність: Інтер'єр та просторовий дизайн
Код дисципліни: 6.B2.05.E.048
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Ст. викладач Щербаков Ігор Леонідович
Док. філос. Федак Анна Ярославівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ФКС1.2 Здатність виконувати багатоваріантні проектні пропозиції дизайнерських вирішень інтер’єру та обладнання.
Результати навчання: ПРН3. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням), основи наукових досліджень.
ПРН4. Визначати мету, завдання та етапи проектування.
ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію.
ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах.
ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурно-мистецької спадщини, розвивати етнокультуру засобами дизайну. Розробляти концепції та проектні пропозиції відновлення пошкоджених воєнними діями інтер’єрів, об’єктів їх предметного наповнення, та елементів просторового дизайну.
ПРН15. Розуміти українські етнокультурні традиції у стильових вирішеннях об’єктів дизайну, враховувати регіональні особливості етнодизайну у мистецьких практиках.
ПРН20. Розуміти специфіку розвитку ринку праці пов’язаного з дизайнерською діяльністю і вміти адаптуватись до неї використовуючи набуті знання та досвіди.
ПРН21. Вміти виконувати проекти, котрі враховують потреби всіх груп користувачів та сприяють рівності можливостей різних вікових груп, а також людей з особливими потребами
ПРН22. Розробляти проєкти, розраховані на різні просторові досвіди, в тому числі ті, котрі випливають з інтеграції у середовище технологій імерсивної присутності.
ПРН23. Вміти використовувати різні типи комунікаційних та презентаційних технік, для успішного позиціонування на ринку праці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Універсальний дизайн
Художні засоби гармонізації середовища
Технології і матеріали у дизайні інтер’єрів
Наступні навчальні дисципліни:
Інженерна інфраструктура в інтер’єрі та просторовому дизайні
Дизайн інтер’єрів громадських будівель
Предметний дизайн та обладнання інтер’єрів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Дизайн інтер’єрів житла» структурно розкриває основні положення щодо типології просторів житлових будівель за функціональними ознаками, ознайомлює з кількісними і якісними параметрами середовища життєдіяльності, створення якого є змістом архітектурного і дизайнерського проектування.
Опис: Навчальна дисципліна «Дизайн інтер’єрів житла» є вибірковою дисципліною професійної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти бакалавр, спеціальності «Дизайн». Вивчення дисципліни допоможе студентам зрозуміти зв’язок між характером процесів життєдіяльності і організацією їх матеріального оточення; нерозривність «внутрішнього» і «зовнішнього», форми і змісту в проектуванні середовища; ознайомитись з принципами просторової і планувальної організації інтер’єрів будівель різного призначення. Знання надбані в процесі вивчення дисципліни повинні в значній мірі доповнити комплекс знань які студенти отримують під час курсового проектування. Дана дисципліна дозволить глибше зрозуміти майбутній фах дизайнера, а також підготує свідомість студента до творчості.
Структура курсу:
Тема 1. Функціонально - просторові засади організації інтер’єру.
Тема 2. Принципи формування житлового середовища.
Тема 3. Конструктивні елементи. Декоративні та оздоблювальні матеріали.
Тема 4. Омеблювання житлового середовища
Тема 5. Типи кухонь, організація простору. Зонування кухні. Кухонне обладнання
Тема 6. Сантехнічне обладнання
Тема 7. Внутрішньоквартирні сходи: Принципи розрахунку, конструктивні особливості.
Тема 8. Функціонально-технологічні фактори в організації середовища приміщень. Основи світлотехнічного і акустичного розрахунків
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: за виконання практичних завдань 40 балів
Екзаменаційний контроль: 60 балів
Діагностика знань студентів з навчальної дисципліни «Дизайн інтер’єрів житла» здійснюється шляхом оцінювання виконаної роботи на практичних заняттях та самостійно, шляхом проходження контрольних питань у ВНС Львівської політехніки, письмового та усного опитування під час іспиту. Екзамен є обов’язковою підсумковою формою контролю, яка дає змогу оцінити засвоєння студентом навчального теоретичного матеріалу на лекційних заняттях.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка виставляється за результатами виконання практичних робіт, контрольних тестових завдань у ВНС, підсумкового екзаменаційного тесту та усного опитування під час екзамену. Протягом семестру студент може набрати 40 балів за виконання трьох завдань. Сума оцінок, отриманих студентом за вказані види виконаної навчальної роботи, становить підсумкову семестрову оцінку.
При оцінюванні завдань враховуються:
- відповідність креслень вихідному завданню;
- повнота, логічність та послідовність виконаних креслень, які відображають проектну пропозицію;
- відповідність будівельним нормам і правилам, державним стандартам та іншим нормативним документам, які необхідні в процесі архітектурного і дизайнерського проектування для правильного виконання поставленого завдання;
- представлення в необхідному обсязі виконаних креслень та розрахунків.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рамстедт Ф. Мистецтво затишку. Практичний посібник зі стилю та дизайну інтер’єру. Київ: Видавництво "ArtHuss", 2021 - 240 с.
Рамстедт Ф. Мистецтво затишку. Посібник з меблювання. Практичний порадник з вибору комфортних меблів. Київ: Видавництво "ArtHuss", 2023 - 320 с.
Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 204 с.
Тімохін В.О., Шебек Н.М., Малі Т.В. Основи дизайну архітектурного середовища: Підручник. К.: Основа, 2010. –395 с.
Гнесь І. П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. Монографія. Л.: Вид-во Львів. політехніки, 2013. 652 с.
Neufert E., Neufert P. Architects' data. Wiley-Blackwell, 2002. - 648 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Дизайн інтер'єрів житла (курсовий проєкт)
Спеціальність: Інтер'єр та просторовий дизайн
Код дисципліни: 6.B2.05.E.049
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: к.арх., доц. Петровська
д.філос., ст. викл. Федак А.Я.
ст. Викладач Щербаков І.Л.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та
практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання,
що передбачає застосування певних теорій і методів дизайн
ФКС1.1. Здатність провадити передпроєктні дослідження та
здійснювати аналіз аналогів проєктного вирішення.
ФКС1.2 Здатність виконувати багатоваріантні проектні пропозиції
дизайнерських вирішень інтер'єру та обладнання.
ФКС1.3. Здатність виконувати робочі креслення та супровідну
технічну документацію для дизайну інтер'єрів та елементів
обладнання.
ФКС1.4. Здатність виконувати візуалізацію проектованих
об'єктів предметно-просторового середовища та макетів
проектного рішення.
ФКС1.5. Здатність методично правильно виконати текстову
частину проекту та презентувати своє дизайнерське вирішення.
Результати навчання: ПРНІ. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної
області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях.
ПРН2. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами
усно і письмово з професійних питань, формувати різні типи документів професійного спрямування згідно з вимогами
культури усного і писемного мовлення.
ПРНЗ. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування
дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням),
основи наукових досліджень.
ПРН4. Визначати мету, завдання та етапи проектування.
ПРН5. Розуміти і сумлінно виконувати свою частину роботи в
команді; визначати пріоритети професійної діяльності.
ПРН6. Усвідомлювати відповідальність за якість виконуваних
робіт, забезпечувати виконання завдання на високому
професійному рівні.
ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та
трансформувати об'єкти для розроблення художньо-проектних
вирішень.
ПРН8. Оцінювати об'єкт проектування, технологічні процеси в
контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну
концепцію.
ПРН9. Створювати об'єкти дизайну засобами проектно графічного моделювання.
ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку
формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі.
ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об'єктів дизайну у
відповідних техніках і матеріалах.
ПРН12. Дотримуватися стандартів проектування та технологій
виготовлення об'єктів дизайну у професійній діяльності.
Здійснювати проектну діяльність у контексті сучасних підходів
універсального та екологічного дизайну, а також доктрини
сталого розвитку.
ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви
української ментальності, історичної пам'яті, національної
самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати
історичний творчий досвід, а також успішні українські та
зарубіжні художні практики.
ПРН16. Враховувати властивості матеріалів та конструктивних
побудов, застосовувати новітні технології у професійній діяльності.
ПРН17. Застосовувати сучасне загальне та спеціалізоване
програмне забезпечення у професійній діяльності
спеціалізаціями).
ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об'єктів дизайну.
ПРН19. Розробляти та представляти результати роботи
професійному середовищі, розуміти етапи досягнення успіху професійні кар'єрі, враховувати сучасні тенденції ринку праці,
проводити дослідження ринку, обирати відповідну бізнес модель розробляти бізнес-план професійної діяльності у сфері дизайну.
ПРН20. Розуміти специфіку розвитку ринку праці пов'язаного з
дизайнерською діяльністю і вміти адаптуватись до неї
використовуючи набуті знання та досвіди.
ПРН21. Вміти виконувати проекти, котрі враховують потреби
всіх груп користувачів та сприяють рівності можливостей різних вікових груп, а також людей з особливими потребами
ПРН22. Розробляти проєкти, розраховані на різні просторові
досвіди, в тому числі ті, котрі випливають з інтеграції
середовище технологій імерсивної присутності.
ПРН23. Вміти використовувати різні типи комунікаційних
презентаційних технік, для успішного позиціонування на ринку
праці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Цифрові інструменти презентації проектів
Технології і матеріали у дизайні інтер'єрів
Технології і матеріали у дизайні інтер'єрів (КП)
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Дизайн інтер'єрів громадських будівель (КП)
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Дизайн інтер'єрів житла (КП)» розрахований на один семестр навчання і структурно включає в себе виконання курсового проекту. Тематика курсового проекту - дизайн інтер'єру квартири, яка включає технічні креслення та візуалізації проектних рішень.
Опис: Курс «Дизайн інтер'єрів житла (КП)» розрахований на один семестр навчання і структурно включає в себе виконання курсового проекту. Тематика курсового проекту - дизайн інтер'єру квартири, яка включає технічні креслення та візуалізації проектних рішень.
Розділ «Креслення» (обмірний план; план монтажу та демонтажу стін та перегородок; план розташування меблів та обладнання; план стелі та розташування освітлювального обладнання; специфікація освітлювального обладнання (таблиця); план розташування освітлювального обладнання з прив'язкою до вимикачів; специфікація розеток та вимикачів (таблиця); план покриття підлоги, специфікація матеріалів (таблиця); план нумерації розгорток стін; розгортки стін (вітальня / Передпокій (тощо)).
Розділ «Індивідуальні елементи» (Креслення та візуалізація авторських деталей та елементів в інтер’єрі (загальні та детальні розміри, виносні лінії та додаткові пояснення, матеріали виготовлення). Кухня / Металева полиця / Кухонний острів / Стіл з полицями / Підвісний стіл тощо.
Розділ «Специфікації»
Специфікація меблів та обладнання вітальні.
Специфікація сантехнічного обладнання.
Розділ «Візуалізації»
зD- візуалізації інтер'єру квартири
Методи та критерії оцінювання: Залік є обов’язковою підсумковою формою контролю.
Протягом семестру студент може набрати 100 балів за виконання курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студенти опрацьовують реальні плани квартир із житлових комплексів, площею до 100 м.кв, розробляють планування, специфікацію меблів та обладнання, освітлення, а також опрацьовують індивідуальні розробки в інтер'єрі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Даниленко В.Я. Дизайн: Підручник. –Харків: ХДАДМ, 2003. –320с.
2. Бойко Х. С. Типи будинків та архітектурні конструкції. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. –224 с.
3. Пилипчук О.Д. Колористика в інтер’єрі: методичні вказівки до виконання практичних робіт / укладач Пилипчук О.Д. Київ: КНУБА, 2023. 28 с.
4. Кащенко О.В. Основи біодизайну. Методичні вказівки до виконання курсового проектування. К.: КНУБА, 2020. 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).