Теорія дизайну
Спеціальність: Інтер'єр та просторовий дизайн
Код дисципліни: 6.B2.05.O.033
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: доктор архітектури, доцент Павлів Андрій Петрович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Фахові компетентності:
ФКС1.1. Здатність провадити передпроєктні дослідження та здійснювати аналіз аналогів проєктного вирішення.
ФКС1.2. Здатність виконувати багатоваріантні проектні пропозиції дизайнерських вирішень інтер’єру та обладнання..
ФКС1.4. Здатність виконувати візуалізацію проектованих об’єктів предметно-просторового середовища та макетів проектного рішення.
ФКС1.5. Здатність методично правильно виконати текстову частину проекту та презентувати своє дизайнерське вирішення.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях.
ПРН3. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням), основи наукових досліджень.
ПРН4. Визначати мету, завдання та етапи проектування.
ПРН6.Усвідомлювати відповідальність за якість виконуваних робіт, забезпечувати виконання завдання на високому професійному рівні.
ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень.
ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію.
ПРН9. Створювати об’єкти дизайну засобами проектно-графічного моделювання.
ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі.
ПРН11. Розробляти композиційне вирішення об’єктів дизайну у відповідних техніках і матеріалах.
ПРН12. Дотримуватися стандартів проектування та технологій виготовлення об’єктів дизайну у професійній діяльності. Здійснювати проектну діяльність у контексті сучасних підходів універсального та екологічного дизайну, а також доктрини сталого розвитку
ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурно-мистецької спадщини, розвивати етнокультуру засобами дизайну. Розробляти концепції та проектні пропозиції відновлення пошкоджених воєнними діями інтер’єрів, об’єктів їх предметного наповнення, та елементів просторового дизайну .
ПРН14. Використовувати у професійній діяльності прояви української ментальності, історичної пам’яті, національної самоідентифікації та творчого самовираження; застосовувати історичний творчий досвід, а також успішні українські та зарубіжні художні практики.
ПРН15. Розуміти українські етнокультурні традиції у стильових вирішеннях об’єктів дизайну, враховувати регіональні особливості етнодизайну у мистецьких практиках.
ПРН16. Враховувати властивості матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у професійній діяльності.
ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об’єктів дизайну.
ПРН19. Розробляти та представляти результати роботи у професійному середовищі, розуміти етапи досягнення успіху в професійні кар’єрі, враховувати сучасні тенденції ринку праці, проводити дослідження ринку, обирати відповідну бізнес-модель розробляти бізнес-план професійної діяльності у сфері дизайну.
ПРН21. Вміти виконувати проекти, котрі враховують потреби всіх груп користувачів та сприяють рівності можливостей різних вікових груп, а також людей з особливими потребами
ПРН22. Розробляти проєкти, розраховані на різні просторові досвіди, в тому числі ті, котрі випливають з інтеграції у середовище технологій імерсивної присутності.
ПРН23. Вміти використовувати різні типи комунікаційних та презентаційних технік, для успішного позиціонування на ринку праці.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні та супутні навчальні дисципліни:
Основи дизайну предметно-просторового середовища
Художні засоби гармонізації середовища
Архітектурно-конструктивні основи дизайну інтер'єрів
Типологічні та нормативні основи дизайну середовища
Наступні навчальні дисципліни:
Психологія та соціологія дизайну
Сучасні концепції та підходи дизайну в історичному середовищі
Сучасні тенденції проєктування інтер'єрів та їх предметного наповнення
Сучасні тенденції розвитку просторового дизайну
Теорія та методика діяльності дизайнера
Короткий зміст навчальної програми: Вихідним пунктом теорії дизайну слугує розуміння її як проєктої діяльності, що приймає участь в перетворенні предметного світу у відповідності з гуманними ідеалами суспільства і прогресивними цілями розвитку матеріальної та духовної культури. Сучасний дизайнер не може працювати без глубокого знання, економіки, виробництва, технологоії.
Опис: Мета лекційних занять – надати студентам знання про теорію дизайну і закономірності застосування різноманітних засобів і інструментів в контексті проєктної культури.
Короткий зміст курсу: теорія дизайну - як основа проєктної культури: поняття мети і задач теорії дизайну, канонічний тип діяльності, проєктний тип діяльності, структура проєктної діяльності, дизайн-діяльність, Категорії проєктної діяльності, образ в мистецтві і в дизайні, художнє моделювання, композиційне формотворення, річ в системі життєдіяльності, морфологія речі в дизайні, поняття технологічної форми, процес конструювання в дизайні, способи методичного опису процесу, мета проєкту, аспекти дизайн-процесу, об'єкт і суб'єкт - річ і дизайнер, етапи дизайн-процесу, художньо-образне проєктування, відображення основного змісту речі в проєктному образі, засоби конструювання в дизайні, проєктні класифікації, композиційне формотворення, функції композиції, засоби композиційного формотворення, прийоми композиційного формотворення, проєктно-графічне моделювання, макетування, функції макетування, пошукові макети, демонстраційні макети, засоби графічного дизайну в створенні виробу, об'єкт і його кольорографічна мова
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами діагностики знань: поточний контроль роботи на практичних заняттях, оцінювання кожного графічного завдання, екзамен за результатами тестового контролю у ВНС Львівської політехніки.
Критерії оцінювання результатів навчання: Протягом семестру студент може набрати 40 балів за виконання графічних завдань та 60 балів на екзаменаційному контролі за проходження тестових запитань у ВНС Львівської політехніки. Сума оцінок, отриманих студентом за вказані види виконаної навчальної роботи, становить підсумкову семестрову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: "Дизайн інтер'єру, меблів та обладнання", 2018, Сьомка С.В., Антонович Є.А.
"The History of Design", 2014, Charlotte Fill, Peter Fill
"Design for the Real World", 2008, Victor Papanek
"Designing Everyday Things", 2018, Don Norman
"Universal Design Principles", 2003,William Lidwell, Kritina Holden, Jill Butler
"Visual Thinking", 2013, Dan Roehm
"A Word to the Designer", 2014, Sarah Bader
"Rice Storm", 1991, Michael Michalko
"Steal Like an Artist", Austin Kleon
"Profession - Illustrator", Natalie Ratkowski
"About Font", 1993,Eric Spiekermann
"Color Theory", 1961, Johannes Itten
"Emotional Web Design", Aaron Walter
"Design Thinking in Business", 2008,Tim Brown
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).