Предметний дизайн та обладнання інтер'єрів
Спеціальність: Інтер'єр та просторовий дизайн
Код дисципліни: 6.B2.05.E.051
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Громнюк Адріана Ігорівна, к. арх., старший викладач каф. ДОА
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі дизайну, або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій і методів дизайну та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ФКС1.1. Здатність провадити передпроєктні дослідження та здійснювати аналіз аналогів проєктного вирішення.
ФКС1.2 Здатність виконувати багатоваріантні проектні пропозиції дизайнерських вирішень інтер’єру та обладнання.
ФКС1.3. Здатність виконувати робочі креслення та супровідну технічну документацію для дизайну інтер’єрів та елементів обладнання.
ФКС1.4. Здатність виконувати візуалізацію проектованих об’єктів предметно-просторового середовища та макетів проектного рішення.
ФКС1.5. Здатність методично правильно виконати текстову части ну проекту та презентувати своє дизайнерське вирішення.
Результати навчання: ПРН1. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях.
ПРН3. Збирати та аналізувати інформацію для обґрунтування дизайнерського проекту, застосовувати теорію і методику дизайну, фахову термінологію (за професійним спрямуванням), основи наукових досліджень.
ПРН4. Визначати мету, завдання та етапи проектування.
ПРН7. Аналізувати, стилізувати, інтерпретувати та трансформувати об’єкти для розроблення художньо-проектних вирішень.
ПРН8. Оцінювати об’єкт проектування, технологічні процеси в контексті проектного завдання, формувати художньо-проектну концепцію.
ПРН10. Визначати функціональну та естетичну специфіку формотворчих засобів дизайну в комунікативному просторі.
ПРН13. Знати надбання національної та всесвітньої культурно-мистецької спадщини, розвивати етнокультуру засобами дизайну. Розробляти концепції та проектні пропозиції відновлення пошкоджених воєнними діями інтер’єрів, об’єктів їх предметного наповнення, та елементів просторового дизайну .
ПРН15. Розуміти українські етнокультурні традиції у стильових вирішеннях об’єктів дизайну, враховувати регіональні особливості етнодизайну у мистецьких практиках.
ПРН16. Враховувати властивості матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у професійній діяльності.
ПРН18. Відображати морфологічні, стильові та кольоро-фактурні властивості об’єктів дизайну.
ПРН19. Розробляти та представляти результати роботи у професійному середовищі, розуміти етапи досягнення успіху в професійні кар’єрі, враховувати сучасні тенденції ринку праці, проводити дослідження ринку, обирати відповідну бізнес-модель розробляти бізнес-план професійної діяльності у сфері дизайну.
ПРН20. Розуміти специфіку розвитку ринку праці пов’язаного з дизайнерською діяльністю і вміти адаптуватись до неї використовуючи набуті знання та досвіди.
ПРН21. Вміти виконувати проекти, котрі враховують потреби всіх груп користувачів та сприяють рівності можливостей різних вікових груп, а також людей з особливими потребами
ПРН22. Розробляти проєкти, розраховані на різні просторові досвіди, в тому числі ті, котрі випливають з інтеграції у середовище технологій імерсивної присутності.
ПРН23. Вміти використовувати різні типи комунікаційних та презентаційних технік, для успішного позиціонування на ринку праці.
РНПС1.1. Розуміти важливість і значення проведення передпроектних досліджень, здійснення аналізу аналогів проектних вирішення та вміти використовувати здобуті результати в проектуванні.
РНПС1.2. Вміти користуватись нормативно-довідковою літературою при проектуванні інтер’єрів та обладнання.
РНПС1.3 Орієнтуватися в розмаїтті сучасних програмних та апаратних засобів, використовувати знання і навички роботи з фаховим комп’ютерним забезпеченням.
РНПС1.4. Застосовувати комплексний художньо-проектний підхід для створення цілісного образу інтер’єру та елементів обладнання інтер’єру.
РНПС1.5. Вирішувати функціональні завдання з урахуванням властивостей матеріалів та конструктивних побудов, застосовувати новітні технології у створенні сучасного дизайн-продукту у контексті концепції сталого розвитку.
РНПС1.7. Використовувати основні теоретичні та методологічні поняття і принципи у дизайні предметно-просторового середовища, зокрема принципи універсального дизайну та екологічного підходів.
РНПС1.8. Застосовувати набуті знання і розуміння предметної галузі та сфери професійної діяльності у практичних ситуаціях при виконанні робочих креслень і супровідної технічної документації а також під час презентації готових проектів.
КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською);
КОМ2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
АіВ1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
ВіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих нових фахових знань.
АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
АіВ4. Здатність популяризувати надбання національної та всесвітньої культурної спадщини, а також сприяти проявам патріотизму, національного самоусвідомлення та етнокультурної само-ідентифікації.
АіВ5. Здатність формувати екологічну свідомість і культуру особистості, застосовувати екологічні принципи в житті та професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Сталий дизайн; 2. Історія мистецтва, архітектури і дизайну України.
Супутні навчальні дисципліни:
1. Дизайн інтер'єрів громадських будівель; 2. Дизайн інтер'єрів громадських будівель (КП).
Наступні навчальні дисципліни:
1. Тематичний інтер'єр; 2. Стилістика в інтер'єрі; 3. Концептуальний дизайн (КП).
Короткий зміст навчальної програми: Курс складається з 8 лекційних занять (15 год.) та двох практичних завдань (30 год.), самостійних позааудиторних 75 годин для опрацювання концепцій, літературних джерел, пошуку ескізних пропозицій, підготовки презентацій проектів.
Навчальна дисципліна спрямована на освоєння студентами основних підходів та етапів проектування предметів інтер’єру та розумінню цих процесів. Дисципліна зосереджена на розвитку творчого мислення студентів та застосуванню сучасних рішень і тенденцій дизайну, зокрема врахування сталого розвитку та екологічних аспектів для створення змістовних, креативних продуктів дизайну. Вона ознайомить студенів з типологіями меблів, історією та теорією дизайну меблів, дизайнерами та виробниками, зокрема вітчизняними.
Практична частина курсу допоможе розвинути у студентів навички роботи з формою, матеріалами та розуміння ергономіки і функціональності об’єктів інтер’єру.
Опис: Курс дисципліни охоплює лекційні та практичні заняття.
Лекційні заняття:
1. Предметний дизайн: основні поняття, історія виникнення та його роль в сучасному світі.
2. Дизайн-процес та методологія проектування: від концепту до виробу.
3. Матеріали та технології. Сталий розвиток, екодизайн: біоматеріали та переробка.
4. Ергономіка та антропометрія.
5. Види і класифікації меблів.
6. Основні підходи до дизайну: функціоналізм, формалізм, сенсорний дизайн. Тенденції у сучасному предметному дизайні.
7. Освітлення в дизайні інтер’єру: типи, функціональні, стильові особливості.
8. Предметні дизайнери та виробники меблів, освітлення в Україні та в світі.
Теоретичні навички, опановані методи та інструменти будуть підкріплені та апробовані на практичних заняттях. Практична частина курсу передбачає розробку двох проектів з урахуванням ергономіки, стилю, функціональності та всіх етапів дизайн-процесу:
1. Проектування меблевого об’єкта та його презентація: розроблення авторського дизайну стільця/столу.
2. Моделювання світильника в матеріалі: створити макет в масштабі 1:10/ 1:1.
Методи та критерії оцінювання: Поточне оцінювання виконання практичних робіт відбувається впродовж семестру. Перевіряються проміжні результати, створені студентом напрацювання: ескізи, моделі, макети – процес виконання завдання від ідеї до візуалізації і прототипу. Важливою є активність студента під час консультацій, здатність аргументувати свої рішення, приймати зауваження та коригувати роботу.
Презентації проектів студентами відбуваються послідовно, у зазначені викладачем терміни, під час семестру, відповідно здійснюється їх оцінювання. При цьому викладач аналізує усі складники проекту: концепцію, вибір матеріалів, ергономіку, сталий вибір, презентаційні навички.
Підсумковий контроль засвоєння лекційного матеріалу здійснюється у виглядів тестових завдань у ВНС НУЛП в кінці семестру.
Критерії оцінювання результатів навчання: Студент впродовж семестру може отримати 100 балів.
Результат деференційованого заліку складає:
1. Підсумок теоретичної складової лекційного курсу – перевірка знань у вигляді тестових завдань (30 балів).
2. Виконання 1-ого практичного завдання: розроблення авторського дизайну меблевого об’єкта та його презентація (20 балів).
3. Виконання 2-ого практичного завдання: створення прототипу світильника, його презентація, поетапність роботи: висвітлення ескізів, макетів, прототипів (50 балів).
Загальна оцінка формується сумуванням балів за 1+2+3 складову.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова література:
1. Бармашина Л. М. Універсальний дизайн як складова соціальної екології. Збірник наукових праць «Сучасні проблеми архітектури та містобудування». 2015. № 40. С. 341 – 348.
2. Войтович І. Г. Основи технології виробів з деревини : підручник. Львів : Країна ангелят, 2010. 305 с.
3. Гайда С. В. Матеріали для виготовлення виробів з деревини : навч. посіб. Львів : ВМС, 2000. 160 с.
4. Григор'єва Т. А. Історія дизайну меблів. Харків: ХДАДМ, 2016.
5. Даниленко В. Я. Дизайн. Підручник. Харків: ХДАДМ, 2003. 320 с.
6. ДСТУ 2081-92. Деталі меблів. Терміни та визначення. Київ : Держстандарт України, 1992. 28 с.
7. ДСТУ 7251:2011. Дизайн і ергономіка. Вимоги дизайну та ергономіки. Номенклатура та порядок вибору. [Чинний від 2012-01-01]. К. : Держспоживстандарт України, 2011. III, 11 с.
8. ДСТУ 7234:2011. Дизайн і ергономіка. Обладнання виробниче. Загальні вимоги дизайну та ергономіки. [Чинний від 2011-08-01]. К. : Держспоживстандарт України, 2011. III, 6 с.
9. ДСТУ 2080-92. Продукція меблевого виробництва. Терміни та визначення. Київ : Держстандарт України, 1992. 42 с.
10. ДСТУ 2070-92. Фурнітура меблева. Терміни та визначення. Київ : Держстандарт України, 1992. 36 с.
11. Дячун З. Й. Конструювання меблів. Ч. 1. Корпуснi вироби : навч. посіб. Київ : Вид. дім «Киево-Могилян. Акад.», 2011. 378 с.
12. Дячун 3. Й. Конструювання меблів. Ч. 2. Гратчасті та м’які вироби : навч. посіб. Київ : Вид. дім «Києво-Могилян. Акад.», 2012. 482 с.
13. Дячун З. Й. Основи взаємозамінності. Конструювання меблів : навч. посіб. Львів : Афіша, 2002. 132 с.
14. Лєсак, С. А. Теорія та методика предметного дизайну. Львів: НУ «ЛП», 2018.
15. Мигаль С. П., Дида І. А., Казанцева Т. Є. Біоніка в дизайні просторово-предметного середовища : навчальний посібник. 2-ге вид., перероблене. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2022. 225 с.
16. Мигаль С. П. Проектування меблів. Львів : Світ, 1999. 216 с.
17. Нагірна, А. В. Дизайн архітектурного середовища: традиції та сучасність. Харків: ХДАДМ, 2015.
18. Новосельчук Н. Є. Дизайн інтер’єру: навчальний посібник для студентів спеціальності 191 «Архітектура та містобудування». Полтава : Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2020. 165 с.: іл.
19. Проектування меблів : методичні рекомендації до практичних занять для здобувачів освітнього ступеня «Бакалавр» спеціальності 022 «Дизайн» / розроб. І. Г. Новосад. Київ : НАКККіМ, 2020. 20 с.
20. Скуратівський В. А. Українські традиційні меблі та інтер’єр: етнокультурний контекст. Київ: Наукова думка, 2012.
21. Сьомка С. В., Антонович Є. А. Дизайн інтер’єру, меблів та обладнання : підручник. Київ : НАКККіМ, 2018. 360 с.
22. Фріда Рамстедт. Посібник з меблювання: Практичний порадник з вибору комфортних меблів. Київ: ArtHuss, 2023. 320 с.
23. Хмельницька І. В. Дизайн освітлення: історичні трансформації. Львів: НУ «ЛП», 2019.
24. Blakemore, R. G. History of Interior Design and Furniture. Wiley, 2006.
25. Charlotte Fiell, Peter Fiell 1000 Chairs. Taschen, 2005. 624 p.
26. Електронний навчально-методичний комплекс «Елементи та матеріали інтер'єру» / О.П.Пекарчук – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8114
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).