Інженерна і комп'ютерна графіка
Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: ст. викладач ЗВО Шевчук Анжела Олександрівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що
характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у
галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів
галузі.
загальні компетентності:
- КЗ1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- КЗ10. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою
поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності:
- КС8. Здатність проектувати системи автоматизації з врахуванням вимог відповідних
нормативно-правових документів та міжнародних стандартів.
- КС9. Здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними
технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати
прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач
автоматизації.
Результати навчання: Застосування теоретичних основ побудови графічних моделей (зображень) та методик
проеціювання для побудови графічних зображень та елементів просторових форм:
точок, прямих, площин, окремих ліній та поверхонь.
Спроможність розв’язувати задачі на взаємну приналежність і перетин геометричних
тіл та поверхонь, на визначення натуральної величини окремих геометричних фігур та
віддалей між елементами простору.
Виконувати побудову зображень (видів, розрізів, січень, аксонометричних проекцій
тощо) на кресленнях та ескізах деталей, розробляти креслення загальних видів
збірних вузлів та механізмів, а також здійснювати деталювання складальних креслень
чи креслень загального виду із дотриманням вимог діючих в Україні стандартів.
Грамотно наносити розміри на робочих кресленнях і ескізах деталей.
Оволодіння правилами виконання та оформлення конструкторської документації:
креслень, схем, супроводжуючих їх текстових документів.
Вміти грамотно застосовувати набуті теоретичні знання та практичні навики при
виконанні та читанні машинобудівних креслень
ПР6. Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології та мати навички розробляти алгоритми та комп’ютерні
програми з використанням мов високого рівня та технологій об'єктно-орієнтованого програмування, створювати бази даних та використовувати інтернет-ресурси.
ПР10. Вміти проектувати багаторівневі системи керування і збору даних для формування бази параметрів процесу та їх
візуалізації за допомогою засобів людино машинного інтерфейсу, використовуючи
новітні комп'ютерно-інтегровані технології
ПР12. Вміти виконувати роботи з проектування систем автоматизації, знати
зміст і правила оформлення проектних матеріалів, склад проектної документації та
послідовність виконання проектних робіт з врахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів та
міжнародних стандартів.
ПР13. Вміти використовувати різноманітне спеціалізоване програмне забезпечення для
розв'язування типових інженерних задач у галузі автоматизації, зокрема, математичного моделювання,
автоматизованого проектування, керування базами даних, методів комп’ютерної графіки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології та програмування, ч.1
Проєктування систем автоматизації
Курсове та дипломне проєктування
Короткий зміст навчальної програми: «Інженерна та комп’ютерна графіка» – одна з навчальних дисциплін, які не тільки
складають основу інженерної підготовки студентів, а що найвагоміше, сприяють розвитку їх
просторової уяви та самостійної технічної творчості. Кінцева мета вивчення дисципліни
полягає в оволодінні студентами знаннями та навичками, що необхідні для викладення
технічних думок за допомогою креслень, а також для розуміння конструкції і принципу дії
зображених на кресленні технічних виробів та оволодіння засобами роботи в AutoCad
Опис: Тема 1. Предмет і метод нарисної геометрії.
Тема 2. Відображення елементів простору (прямих та площин).
Тема 3. Відображення відношень між елементами простору.
Тема 4. Позиційні задачі.
Тема 5. Відображення поверхонь.
Тема 6. Види. Розрізи. Перерізи.
Тема 7. З’єднання різьбові.
Тема. 8. Деталювання креслення загального виду
Тема 9. Основи Auto CAD. Твердотільне моделювання
Методи та критерії оцінювання: Досягнення результатів навчання оцінюються згідно наступних методів: поточний
контроль – виконання та захист практичних графічних робіт; усне (ідивідуальне) та
фронтальне (загальне) опитування; тести; оцінка активності, внесених пропозицій,
оригінальних рішень, уточнень і визначень, тощо. Екзаменаційний контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточні графічні роботи оцінюються за такими критеріями: правильність розв’язку,
оформлення роботи згідно державних стандартів, усна компонента (захист роботи).
Правильність розв’язку – 60% від максимальної кількості балів за дану роботу. Оформлення
– 30%, захист роботи – 10%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Нарисна геометрія та основи архітектурної графіки: Навчальний посібник/ С.І. Пустюльга,
В.Р. Самостян – Луцьк: Вежа, 2020. – 318 с.
2. Нарисна геометрія : навч. посіб. з контрол. тестами / Ю. Я. Попудняк, А. Д. Малий, А. В.
Краснюк, А. С. Щербак ; Дніпров. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпро :
ТОТЕМ, 2019. – 176 с
3.Нарисна геометрія та інженерна графіка [Текст] : метод. рук. до вивч. дисц. / Л.О. Цвіркун;
Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. ТуганБарановського, каф. загальноінженерних
дисциплін та обладнання. – Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2019. – 106 с.
4.Практикум з нарисої геометрії до курсу «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна
графіка». Частина І: Навчально-методичний посібник/І.С.Афтаназів, П.П.Волошкевич,
О.О.Бойко, А.Л. Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська
політехніка», 2017. -193 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).