Автоматизація об'єктів періодичної дії
Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.03.E.083
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: професор, д.т.н. Фединець Василь Олексійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
- ІНТ здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі;
ЗК1 здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
фахових:
- ФК6 здатність використовувати для вирішення професійних завдань новітні технології у галузі автоматизації та комп’ютерно- інтегрованих технологій, зокрема, проектування багаторівневих систем керування, збору даних та їх архівування для формування бази даних параметрів процесу та їх візуалізації за допомогою засобів людино-машинного інтерфейсу.
- ФК9 здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації;
- ФКС1.1. здатність застосовувати знання про принципи функціонування основного технологічного обладнання промислових виробництв та процеси, що відбуваються в технологічних апаратах для аналізу об’єкту керування;
- ФКС1.2. здатність синтезувати системи керування технологічними об’єктами та процесами на основі результатів дослідження властивостей об’єктів, із врахуванням характеристик сучасних технічних засобів автоматизації;
- ФКС1.4. здатність розробляти системи автоматизації технологічних процесів, вбудовані системи автоматики на базі мікроконтролерів та промислових мікропроцесорних контролерів, мережевих технологій та комп'ютерно-інтегрованих комплексів із врахуванням принципів кібербезпеки таких систем та застосовуючи автоматизовані системи проектування.
-
Результати навчання: РН1: УМС1.1. Вміти розробляти системи керування технологічними об’єктами та процесами на основі результатів дослідження властивостей об’єктів, із врахуванням характеристик сучаснихтех-нічних засобів автоматизації.
РН2: УМС1.2. Вміти розробляти системи автоматичного вимірювання
та контролю технологічних параметрів і метрологічного
забезпечення таких систем;
РН3: УМС1.4. Вміти розробляти системи автоматизації технологічних
процесів, вбудовані системи автоматики на базі мікроконтролерів
та промислових мікропроцесорних контролерів, мережевих
технологій та комп'ютерно-інтегрованих комплексів із
врахуванням принципів кібербезпеки таких систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Теорія інформації
Теорія автоматичного керування
Технологічні вимірювання та прилади
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Технологічні об’єкти і процеси виробництва
Глобальні бази даних систем автоматизації
Засоби людино-машинного інтерфейсу
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання теоретичних основ та практичних навиків у галузі автоматизації періодичних технологічних процесів та особливості їх автоматизації.
Опис: Основні положення автоматизації періодичних технологічних процесів. Особливості побудови систем автоматичного керування періодичними технологічними процесами. Автоматизація періодичних процесів розділення рідких неоднорідних сумішей. Автоматизація процесів періодичного сушіння твердих матеріалів. Автоматизація періодичних процесів зважування і дозування. Автоматизація періодичних процесів приготування багатокомпонентних сумішей. Автоматизація процесів пуску, зупинки і аварійного захисту технологічних процесів. Автоматизація реакторів періодичної дії. Автоматизація потенційно небезпечних технологічних процесів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль –виконання та захист лабораторних робіт, усне та фронтальне опитування).
Диференціальний залік – письмова робота, тестовий контроль).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 30 балів.
Усна компонента -20 балів.
Тести у ВНС – 50 балів.
Всього - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Пістун Є.П., Стасюк І.Д. Основи автоматики та автоматизації. – Львів.: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2014.- 336 с.
2. Автоматизація виробничих процесів/Я.І. Проць , В.Б. Савків , О.К. Шкодзінський О.К., Лящук О.Л .- Тернопіль, ТНТУ ім. І. Пулюя, 2011.-34. Лапшенков Г. И., Полоцкий Л. М.
3. Ладанюк А.П., Трегуб В.Г., Ельперін І.В. Автоматизація технологічних процесів і виробництв харчової промисловості.- К.: Аграрна освіта, 2001.- 224 с.
4. Стенцель Й.І., Поркуян О.В. Автоматизація технологічних процесів хімічних виробництв.- Луганськ, Вид-во Східноукр. Нац.. ун-ту, 2010.- 302 с.
5. Фединець В.О. Конспект лекцій з дисципліни «Автоматизація об’єктів періодичної дії». Львів, НУ «Львівська політехніка», 2021.- 145 с.
6. Інструкції до лабораторних робіт.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).