Мікропроцесорна техніка (курсовий проєкт)
Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.01.E.047
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Професор, д.т.н. Лесовой Леонід Васильович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентность: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі;
загальні компетентності:
1) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2) Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
3) Здатність спілкуватися іноземною мовою.
4) Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
5) Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
6) Прагнення до збереження навколишнього середовища.
7) Здатність працювати в команді.
8) Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
фахові компетентності:
1) Здатність застосовувати знання фізики, електротехніки, електроніки і мікропроцесорної техніки, в обсязі, необхідному для розуміння процесів в системах автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологіях.
2) Здатність обґрунтовувати вибір технічної структури та вміти розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем керування на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів.
4) Здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Розуміння основних принципів та концепцій побудови мікропроцесорних систем;
2. Знання математичного апарату побудови цифрових пристроїв внутрішньо системного інтерфейсу мікропроцесорних систем;
3. Вміння підключати аналогово-цифрові перетворювачі до мікропроцесорних систем.
4. Вміння підключати цифро-аналогові перетворювачі до мікропроцесорних систем.
5. Вміння складати програми на мові С PRO FOR РІC для розрахунку фізичної величини виміряної непрямим методом.
6. Вміння розраховувати об’єм памяті та розрядність запам’ятовуючого пристрою до мікроконтролера.
7. Підключати послідовний канал введення-виведення даних до ЕОМ вищого рівня.
8. Синтезувати мікропроцесорну систему.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Комп’ютерні технології та програмування, частина 1 та частина 2;
• Електричні вимірювання;
• Електроніка і схемотехніка;
• Програмні засоби зображення елементів системи автоматизації.
Кореквізити:
• Технічні засоби автоматизації;
• Мікропроцесорні та програмні засоби автоматизації.
Короткий зміст навчальної програми: Розробка алгоритму роботи, схеми і будови інтелектуального давача, побудованого на базі мікропроцесорного пристрою PIC 18F452. Проектування і програмування контролера клавіатури та семисегментного індикатора. Вибір, опис роботи та характеристик аналогово-цифрового перетворювача, первинних вимірювальних перетворювачів, каналу введення та виведення інформації, який застосовує інтерфейс зв’язку RS485.
Опис: КУРСОВИЙ ПРОЕКТ СКЛАДАЄТЬСЯ З ТАКИХ РОЗДІЛІВ
ВСТУП 3
1 ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ
2 СТРУКТУРНА СХЕМА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО СЕНСОРА, ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ СІМЕЙСТВА PIC18
3 МІКРОКОНТРОЛЕР PIC18F452 ТА ПРИЗНАЧЕННЯ ЙОГО НІЖОК
4 ПОБУДОВА КЛАВІАТУРИ ЗАДАНОГО РОЗМІРУДЛЯ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОКОНТРОЛЕРА СІМЕЙСТВА PIC18F452
5 ПОБУДОВА КОНТРОЛЕРА LCD МОНІТОРА
6 ПОБУДОВА АНАЛОГОВО-ЦИФРОВОГО ПЕРЕТВОРЮВАЧА МІКРОКОНТРОЛЕРА PIC18F452
7 БЛОКИ ПЕРВИННИХ ПЕРЕТВОРЮВАЧІВ
7.1 Первинний перетворювач для вимірювання температури природного газу
7.2 Первинний перетворювач для вимірювання молярної частки діоксину вуглецю
7.3 Підключення первинних перетворювачів для вимірювання температури та молярної частки діоксину вуглецю до мікроконтролера PIC18F452.
8 ПРОГРАМА ДЛЯ РОБОТИ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ, ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОКОНТРОЛЕРА PIC18F452
9 РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ ДЛЯ РОБОТИ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ
Література
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (контрольний захід - диференційований залік): усна форма (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Відповіді 50 % правильної відповіді оцінюється оцінкою у 50 балів.
Відповіді від 50 % до 75 % правильної відповіді оцінюється оцінкою від 71 бала до 84 балів..
Відповіді від 76 % до 100 % правильної відповіді оцінюється оцінкою від 84 бала до 100 балів..
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Цифрова техніка: Навчальний посібник /Б.Є. Рицар. – Київ: УМК ВО, 1991. – 372с.
2. Стрепко І.Т., Тимченко О.В., Дурняк Б.В. Проектування систем на однокристальних мікро–ЕОМ. – К.: Фенікс, 1998. –266с.
3. Л.В.Лесовой, І.В.Костик, Я.В.Грень Електроніка та мікропроцесорна техніка. Частина 2. Лабораторний практикум. – Львів. Видавництво Львівської політехніки, 2014р. – 267с.
4. Проектування інтелектуального давача на базі мікроконтролера 89С51: методичні вказівки до виконання курсового проекту. Укладачі Л.В.Лесовой, І.В.Костик. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 24с.
5. Лесовой Л.В. Мікропроцесорна техніка. Лабораторний практикум; навч. посібник / Лесовой Л.В., Костик І.В., Роман В.І. – Львів: СПОЛОМ, 2022. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Мікропроцесорна техніка (курсовий проєкт)
Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.02.E.061
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Професор, д.т.н. Лесовой Леонід Васильович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентность: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі;
загальні компетентності:
1) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2) Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
3) Здатність спілкуватися іноземною мовою.
4) Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
5) Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
6) Прагнення до збереження навколишнього середовища.
7) Здатність працювати в команді.
8) Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
фахові компетентності:
1) Здатність застосовувати знання фізики, електротехніки, електроніки і мікропроцесорної техніки, в обсязі, необхідному для розуміння процесів в системах автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологіях.
2) Здатність обґрунтовувати вибір технічної структури та вміти розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем керування на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів.
4) Здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Розуміння основних принципів та концепцій побудови мікропроцесорних систем;
2. Знання математичного апарату побудови цифрових пристроїв внутрішньо системного інтерфейсу мікропроцесорних систем;
3. Вміння підключати аналогово-цифрові перетворювачі до мікропроцесорних систем.
4. Вміння підключати цифро-аналогові перетворювачі до мікропроцесорних систем.
5. Вміння складати програми на мові С PRO FOR РІC для розрахунку фізичної величини виміряної непрямим методом.
6. Вміння розраховувати об’єм памяті та розрядність запам’ятовуючого пристрою до мікроконтролера.
7. Підключати послідовний канал введення-виведення даних до ЕОМ вищого рівня.
8. Синтезувати мікропроцесорну систему.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Комп’ютерні технології та програмування, частина 1 та частина 2;
• Електричні вимірювання;
• Електроніка і схемотехніка;
• Програмні засоби зображення елементів системи автоматизації.
Кореквізити:
• Технічні засоби автоматизації;
• Мікропроцесорні та програмні засоби автоматизації.
Короткий зміст навчальної програми: Розробка алгоритму роботи, схеми і будови інтелектуального давача, побудованого на базі мікропроцесорного пристрою PIC 18F452. Проектування і програмування контролера клавіатури та семисегментного індикатора. Вибір, опис роботи та характеристик аналогово-цифрового перетворювача, первинних вимірювальних перетворювачів, каналу введення та виведення інформації, який застосовує інтерфейс зв’язку RS485.
Опис: КУРСОВИЙ ПРОЕКТ СКЛАДАЄТЬСЯ З ТАКИХ РОЗДІЛІВ
ВСТУП 3
1 ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ
2 СТРУКТУРНА СХЕМА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО СЕНСОРА, ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ СІМЕЙСТВА PIC18
3 МІКРОКОНТРОЛЕР PIC18F452 ТА ПРИЗНАЧЕННЯ ЙОГО НІЖОК
4 ПОБУДОВА КЛАВІАТУРИ ЗАДАНОГО РОЗМІРУДЛЯ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОКОНТРОЛЕРА СІМЕЙСТВА PIC18F452
5 ПОБУДОВА КОНТРОЛЕРА LCD МОНІТОРА
6 ПОБУДОВА АНАЛОГОВО-ЦИФРОВОГО ПЕРЕТВОРЮВАЧА МІКРОКОНТРОЛЕРА PIC18F452
7 БЛОКИ ПЕРВИННИХ ПЕРЕТВОРЮВАЧІВ
7.1 Первинний перетворювач для вимірювання температури природного газу
7.2 Первинний перетворювач для вимірювання молярної частки діоксину вуглецю
7.3 Підключення первинних перетворювачів для вимірювання температури та молярної частки діоксину вуглецю до мікроконтролера PIC18F452.
8 ПРОГРАМА ДЛЯ РОБОТИ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ, ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОКОНТРОЛЕРА PIC18F452
9 РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ ДЛЯ РОБОТИ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ
Література
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (контрольний захід – диференційований залік): усна форма (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Відповіді 50 % правильної відповіді оцінюється оцінкою у 50 балів.
Відповіді від 50 % до 75 % правильної відповіді оцінюється оцінкою від 71 бала до 84 балів..
Відповіді від 76 % до 100 % правильної відповіді оцінюється оцінкою від 84 бала до 100 балів..
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Цифрова техніка: Навчальний посібник /Б.Є. Рицар. – Київ: УМК ВО, 1991. – 372с.
2. Стрепко І.Т., Тимченко О.В., Дурняк Б.В. Проектування систем на однокристальних мікро–ЕОМ. – К.: Фенікс, 1998. –266с.
3. Л.В.Лесовой, І.В.Костик, Я.В.Грень Електроніка та мікропроцесорна техніка. Частина 2. Лабораторний практикум. – Львів. Видавництво Львівської політехніки, 2014р. – 267с.
4. Проектування інтелектуального давача на базі мікроконтролера 89С51: методичні вказівки до виконання курсового проекту. Укладачі Л.В.Лесовой, І.В.Костик. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 24с.
5. Лесовой Л.В. Мікропроцесорна техніка. Лабораторний практикум; навч. посібник / Лесовой Л.В., Костик І.В., Роман В.І. – Львів: СПОЛОМ, 2022. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Мікропроцесорна техніка (курсовий проєкт)
Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.03.E.076
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Професор, д.т.н. Лесовой Леонід Васильович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентность: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі;
загальні компетентності:
1) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2) Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
3) Здатність спілкуватися іноземною мовою.
4) Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
5) Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.
6) Прагнення до збереження навколишнього середовища.
7) Здатність працювати в команді.
8) Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
фахові компетентності:
1) Здатність застосовувати знання фізики, електротехніки, електроніки і мікропроцесорної техніки, в обсязі, необхідному для розуміння процесів в системах автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологіях.
2) Здатність обґрунтовувати вибір технічної структури та вміти розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем керування на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів.
4) Здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Розуміння основних принципів та концепцій побудови мікропроцесорних систем;
2. Знання математичного апарату побудови цифрових пристроїв внутрішньо системного інтерфейсу мікропроцесорних систем;
3. Вміння підключати аналогово-цифрові перетворювачі до мікропроцесорних систем.
4. Вміння підключати цифро-аналогові перетворювачі до мікропроцесорних систем.
5. Вміння складати програми на мові С PRO FOR РІC для розрахунку фізичної величини виміряної непрямим методом.
6. Вміння розраховувати об’єм памяті та розрядність запам’ятовуючого пристрою до мікроконтролера.
7. Підключати послідовний канал введення-виведення даних до ЕОМ вищого рівня.
8. Синтезувати мікропроцесорну систему.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
• Комп’ютерні технології та програмування, частина 1 та частина 2;
• Електричні вимірювання;
• Електроніка і схемотехніка;
• Програмні засоби зображення елементів системи автоматизації.
Кореквізити:
• Технічні засоби автоматизації;
• Мікропроцесорні та програмні засоби автоматизації.
Короткий зміст навчальної програми: Розробка алгоритму роботи, схеми і будови інтелектуального давача, побудованого на базі мікропроцесорного пристрою PIC 18F452. Проектування і програмування контролера клавіатури та семисегментного індикатора. Вибір, опис роботи та характеристик аналогово-цифрового перетворювача, первинних вимірювальних перетворювачів, каналу введення та виведення інформації, який застосовує інтерфейс зв’язку RS485.
Опис: КУРСОВИЙ ПРОЕКТ СКЛАДАЄТЬСЯ З ТАКИХ РОЗДІЛІВ
ВСТУП 3
1 ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ
2 СТРУКТУРНА СХЕМА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО СЕНСОРА, ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ СІМЕЙСТВА PIC18
3 МІКРОКОНТРОЛЕР PIC18F452 ТА ПРИЗНАЧЕННЯ ЙОГО НІЖОК
4 ПОБУДОВА КЛАВІАТУРИ ЗАДАНОГО РОЗМІРУДЛЯ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОКОНТРОЛЕРА СІМЕЙСТВА PIC18F452
5 ПОБУДОВА КОНТРОЛЕРА LCD МОНІТОРА
6 ПОБУДОВА АНАЛОГОВО-ЦИФРОВОГО ПЕРЕТВОРЮВАЧА МІКРОКОНТРОЛЕРА PIC18F452
7 БЛОКИ ПЕРВИННИХ ПЕРЕТВОРЮВАЧІВ
7.1 Первинний перетворювач для вимірювання температури природного газу
7.2 Первинний перетворювач для вимірювання молярної частки діоксину вуглецю
7.3 Підключення первинних перетворювачів для вимірювання температури та молярної частки діоксину вуглецю до мікроконтролера PIC18F452.
8 ПРОГРАМА ДЛЯ РОБОТИ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ, ПОБУДОВАНОГО НА БАЗІ МІКРОКОНТРОЛЕРА PIC18F452
9 РЕЗУЛЬТАТИ ПРОГРАМИ ДЛЯ РОБОТИ МІКРОПРОЦЕСОРНОГО ПРИСТРОЮ
Література
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (контрольний захід - диференційований залік): усна форма (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Відповіді 50 % правильної відповіді оцінюється оцінкою у 50 балів.
Відповіді від 50 % до 75 % правильної відповіді оцінюється оцінкою від 71 бала до 84 балів..
Відповіді від 76 % до 100 % правильної відповіді оцінюється оцінкою від 84 бала до 100 балів..
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Цифрова техніка: Навчальний посібник /Б.Є. Рицар. – Київ: УМК ВО, 1991. – 372с.
2. Стрепко І.Т., Тимченко О.В., Дурняк Б.В. Проектування систем на однокристальних мікро–ЕОМ. – К.: Фенікс, 1998. –266с.
3. Л.В.Лесовой, І.В.Костик, Я.В.Грень Електроніка та мікропроцесорна техніка. Частина 2. Лабораторний практикум. – Львів. Видавництво Львівської політехніки, 2014р. – 267с.
4. Проектування інтелектуального давача на базі мікроконтролера 89С51: методичні вказівки до виконання курсового проекту. Укладачі Л.В.Лесовой, І.В.Костик. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 24с.
5. Лесовой Л.В. Мікропроцесорна техніка. Лабораторний практикум; навч. посібник / Лесовой Л.В., Костик І.В., Роман В.І. – Львів: СПОЛОМ, 2022. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).