Автоматизація процесів життєзабезпечення

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.02.E.062
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Старший викладач Николин Григорій Андрійович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Автоматизація систем життєзабезпечення" є підготувати студентів до самостійного вирішення теоретичних і практичних задач автоматизації об’єктів життєзабезпечення міст та сіл, приватних, громадських та промислових споруд.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. проводити аналіз технологічних процесів як об’єктів керування та визначати координати керування об’єктами, визначати і оцінювати параметри, що найбільш суттєво впливають на хід технологічного процесу; 2. знати призначення, принципи побудови і функціонування систем автоматизації технологічних процесів систем життєзабезпечення; 3. знати типові контури регулювання параметрів повітроготувальників, систем та мереж опалення, газозабезпечення, водопостачання та водовідведення (витрати, тиску, рівня, температури, показників якості); 4. знати типові схеми автоматизації механічних, гідромеханічних, теплових, масообмінних та інших технологічних процесів що протікають у вище перекислених пристроях; 5. аналізувати існуючі схеми автоматизації технологічних процесів в апаратах та пристроях систем життєзабезпечення виробництв з метою визначення їх недоліків та синтезувати нові схеми автоматизації враховуючи конкретні умови роботи та накладені обмеження, які забезпечують функціональні, технічні, метрологічні вимоги до системи автоматизації; 6. обґрунтовувати параметри вимірювання, сигналізації, дистанційного керування, захисту, блокування та регулювання; 7. вибирати сучасні технічні засоби автоматизації для реалізації схем автоматизації з врахуванням характеру технологічного процесу, місць розміщення пунктів управління та контролю, необхідної точності і швидкодії, пожежо- і вибухобезпечністі, агресивності, токсичності середовища, а також інших фізико-хімічні властивостей речовин; 8. знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для рішення завдань з автоматизації технологічних процесів та виробництв (зокрема, технічна література, довідкові матеріали, чинні стандарти, інструкції та інші документи в галузі автоматизації).
Результати навчання: - знати призначення, принципи побудови і функціонування систем автоматизації життєзабезпечення адміністративно-виробничих, офісних та житлових будівель; - знати типові контури регулювання параметрів систем життєзабезпечення (витрати, тиску, рівня, температури, показників якості); - знати властивості технологічних процесів систем життєзабезпечення як об’єктів керування, способи та принципи керування ними; - знати типові схеми автоматизації теплогенеруючих установок, систем водопостачання, газопостачання, теплопостачання, гарячого водопостачання, вентиляції та кондиціонування повітря, пожежної сигналізації та пожежогасіння. - уміти проводити аналіз технологічних процесів життєзабезпечення як об’єктів автоматичного керування та визначати координати керування об’єктами; - уміти виконувати аналіз існуючих схем автоматизації об'єктів керування та визначати недоліки цих схем; - уміти синтезувати схеми автоматизації технологічних об'єктів керування життєзабезпечення, які враховують конкретні умови роботи та накладені обмеження на їх роботу
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: теорія автоматичного керування та основи системного аналізу; основи робототехніки; технологічні вимірювання та прилади; засоби автоматизації систем життєзабезпечення; - кореквізити теорія нелінійних і цифрових систем керування; ідентифікація об'єктів автоматизації; мікропроцесорні програмні засоби автоматизації; проектування систем автоматизації.
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація систем автоматизації життєзабезпечення. Типові контури регулювання параметрів систем життєзабезпечення. Автоматизація систем водопостачання і водовідведення. Автоматизація насосних станцій. Автоматичне управління насосами в системах водопостачання і водовідведення. Автоматизація технологічних процесів в системах водопостачання (автоматизація процесу коагуляції природних вод; автоматизація підлужування води при коагуляції; автоматизація процесів відстоювання і фільтрації води; автоматизація процесів знезараження води - ультрафіолетовими променями і озоном, гіпохлоритом натрію; автоматизація процесів фторування води; автоматизація процесів реагентного пом'якшення води). Автоматизація технологічних процесів в системах водовідведення (автоматизація процесів механічної, фізико-хімічної та біологічної очистки стічних вод; автоматизація процесу зброджування осадів стічних вод; автоматизація процесу механічного зневоднення осадів) Автоматизація систем газопостачання (автоматизація газорозподільних станцій і газорегуляторних пунктів; диспетчерське управління системами газопостачання). Автоматизація теплогенеруючих установок (принципи автоматизації парових котлів; автоматичне регулювання процесів горіння і живлення котлів водою; автоматичне регулювання тиску пари; автоматичне регулювання тягодуттєвого режиму котлоагрегатів; принципи автоматизації водогрійних котлів; автоматичний захист котельних установок; автоматизація допоміжного обладнання котелень). Автоматизація систем теплопостачання (автоматизація насосних установок і підживлювальних пристроїв; автоматичне регулювання температури і тиску води в теплових мережах; схеми захисту теплових мереж; автоматизація процесів обліку споживання теплової енергії). Автоматизація систем опалення будівель (індивідуальне регулювання температури повітря в приміщеннях; автоматизація пристроїв підживлення систем опалення, режимів циркуляції в насосних системах водяного опалення; автоматизація вузлів гарячого водопостачання автоматизація систем повітряного опалення та установок повітряно-теплових завіс). Автоматизація систем вентиляції, кондиціонування повітря і холодопостачання (принципи автоматичного регулювання установок кондиціонування повітря і вентиляції; автоматизація припливних камер; автоматизація витяжних вентиляційних систем; автоматизація систем кондиціювання повітря; автоматичне блокування роботи електродвигунів вентиляторів, насосів і повітряних клапанів; схеми автоматичного захисту калориферів; принципи автоматизації холодильних машин). Принципи побудови автоматичних систем протипожежного захисту (принципи побудови та робота систем оповіщення про пожежу; проектування систем автоматичного пожежогасіння - водяного, пінного, газового, порошкового та аерозольного).
Опис: Вступ. Основні поняття дисципліни. Розділ 1. Класифікація систем автоматизації. Розділ 2. Особливості побудови систем автоматичного керування періодичними технологічними процесами. Розділ 3. Типові контури регулювання. Розділ 4. Багатоконтурні системи регулювання. Розділ 5. Синтез систем автоматизації. Розділ 6. Автоматизація механічних процесів. Розділ 7. Автоматизація процесів нагрівання та охолодження. Розділ 8. Автоматизація систем газопостачання. Розділ 9. Автоматизація печей. Розділ 10. Автоматизація процесу отримання низькотемпературного тепла. Розділ 11 Автоматизація вентиляційних систем. Розділ 12.Автоматизація систем кондиціювання повітря. Розділ 13. Автоматизація теплових мереж і теплових пунктів. Розділ 14. Автоматизація технологічних процесів систем водопостачання та водовідведення. Розділ 15. Автоматизація водопровідних споруд. Розділ 16. Автоматизація каналізаційних споруд.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком лабораторних занять; • оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю (опитування на початку та під час захисту лабораторних робіт) та іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування; Підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен); письмово-усна форма (60 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Трегуб В.Г. Автоматизація об’єктів періодичної дії: підручник. – К.: Видавництво Ліра-К, 2017. ? 136 с. 2. Автоматизація виробничих процесів: Підручник. / І.В Ельперін, О.М. Пупена, В.М. Сідлецький, С.М. Швед. — К. Видавництво Ліра-К, 2015 — 300 с. 3. Автоматизація типових технологічних процесів: технологічні об’єкти керування та схеми автоматизації: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Автоматизація і комп’ютерно-інтегровані технології". – К.: НТУУ "КПІ", 2008. – 236 с. 4. Стенцель Й.І., Поркуян О.В. Автоматизація технологічних процесів хімічних виробництв. Підручник. – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту, 2010. – 302 с. 5. Стенцель Й.І. Автоматика та автоматизація хіміко-технологічних процесів. Підручник. – Луганськ: вид-во Східноукр.нац.ун-ту, 2004. – 376 с. 6. Ларичева Л.П Л25 Контроль та автоматичне регулювання хіміко-технологічних процесів: навч. посібник/Л.П. Ларичева, М.Д. Волошин, О.П. Луценко – Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2015. – 320 с. 7. Шульга М. О. Теплогазопостачання та вентиляція: навч. посібник / М. О. Шульга, О. О. Алексахін, Д. О. Шушляков; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 191 с. ISBN 978-966-695-328-8 8. Автоматизація технологічних процесів і системи автоматичного керування: Навчальний посібник /Барало О.В., Самойленко П.Г., Гранат С.Є., Ковальов В.О. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 557 с. 9. Клименко О. П., Каюн І. Г., Шейкус А. Р. К49 Контроль і управління технологічними процесами: навчальний посібник / О. П. Клименко, І. Г. Каюн, А. Р. Шейкус – Дніпро: ДВНЗ УДХТУ, 2019. – 179 с. ISBN 978-617-7478-43-9 10.Пирков В. В.Сучасні теплові пункти. Автоматика и регулювання.– К.: ІІ ДП «Такі справи», 2007.– 252 с.: ил. 11. Проектування, монтаж, технічне обслуговування установок пожежної сигналізації / О. І. Воробйов; ЛІПБ МНС України. – Львів, 2003. - 138 с. 12. Системи пожежогасіння : навч. посіб. / О. І. Воробйов; Львів. держ. ун-т безпеки життєдіяльності МНС України. – Львів, 2008. - 156 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Автоматизація процесів життєзабезпечення (курсовий проєкт)

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.02.E.065
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Старший викладач Николин Григорій
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Автоматизація систем життєзабезпечення" є підготувати студентів до самостійного вирішення теоретичних і практичних задач автоматизації об’єктів життєзабезпечення міст та сіл, приватних, громадських та промислових споруд.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. проводити аналіз технологічних процесів як об’єктів керування та визначати координати керування об’єктами, визначати і оцінювати параметри, що найбільш суттєво впливають на хід технологічного процесу; 2. знати призначення, принципи побудови і функціонування систем автоматизації технологічних процесів систем життєзабезпечення; 3. знати типові контури регулювання параметрів годувальників повітря, систем та мереж опалення, забезпечення газом, водопостачання та водовідведення (витрати, тиску, рівня, температури, показників якості); 4. знати типові схеми автоматизації механічних, гідромеханічних, теплових, масообмінних та інших технологічних процесів що протікають у вище перекислених пристроях; 5. аналізувати існуючі схеми автоматизації технологічних процесів в апаратах та пристроях систем життєзабезпечення виробництв з метою визначення їх недоліків та синтезувати нові схеми автоматизації враховуючи конкретні умови роботи та накладені обмеження, які забезпечують функціональні, технічні, метрологічні вимоги до системи автоматизації; 6. обґрунтовувати параметри вимірювання, сигналізації, дистанційного керування, захисту, блокування та регулювання; 7. вибирати сучасні технічні засоби автоматизації для реалізації схем автоматизації з врахуванням характеру технологічного процесу, місць розміщення пунктів управління та контролю, необхідної точності і швидкодії, пожежо- і вибухобезпечністі, агресивності, токсичності середовища, а також інших фізико-хімічні властивостей речовин; 8. знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для рішення завдань з автоматизації технологічних процесів та виробництв (зокрема, технічна література, довідкові матеріали, чинні стандарти, інструкції та інші документи в галузі автоматизації).
Результати навчання: - набуття умінь і навиків для вирішування завдань, пов’язаних з автоматизацією систем життєзабезпечення адміністративно-виробничих, офіс¬них та житлових будівель; - набуття навиків аналізу окремих технологічних апаратів і технологічних процесів життєзабезпечення будівель в цілому як об’єктів автоматизації; - практичне засвоєння методів та принципів синтезу систем автоматизації життєзабезпечення будівель; - вироблення навичок синтезу і проектування функціональної схеми автоматизації життєзабезпечення будівель; - уміння вибирати технічні засоби автоматизації для побудови синтезованих систем автоматизації з врахуванням технологічних особливостей процесу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: теорія автоматичного керування та основи системного аналізу; основи робототехніки; технологічні вимірювання та прилади; засоби автоматизації систем життєзабезпечення; - кореквізити теорія нелінійних і цифрових систем керування; ідентифікація об'єктів автоматизації; мікропроцесорні програмні засоби автоматизації; проектування систем автоматизації.
Короткий зміст навчальної програми: Класифікація систем автоматизації життєзабезпечення. Типові контури регулювання параметрів систем життєзабезпечення. Автоматизація систем водопостачання і водовідведення. Автоматизація насосних станцій. Автоматичне управління насосами в системах водопостачання і водовідведення. Автоматизація технологічних процесів в системах водопостачання (автоматизація процесу коагуляції природних вод; автоматизація підлужування води при коагуляції; автоматизація процесів відстоювання і фільтрації води; автоматизація процесів знезараження води - ультрафіолетовими променями і озоном, гіпохлоритом натрію; автоматизація процесів фторування води; автоматизація процесів реагентного пом'якшення води). Автоматизація технологічних процесів в системах водовідведення (автоматизація процесів механічної, фізико-хімічної та біологічної очистки стічних вод; автоматизація процесу зброджування осадів стічних вод; автоматизація процесу механічного зневоднення осадів) Автоматизація систем газопостачання (автоматизація газорозподільних станцій і газорегуляторних пунктів; диспетчерське управління системами газопостачання). Автоматизація теплогенеруючих установок (принципи автоматизації парових котлів; автоматичне регулювання процесів горіння і живлення котлів водою; автоматичне регулювання тиску пари; автоматичне регулювання тягодуттєвого режиму котлоагрегатів; принципи автоматизації водогрійних котлів; автоматичний захист котельних установок; автоматизація допоміжного обладнання котелень). Автоматизація систем теплопостачання (автоматизація насосних установок і підживлювальних пристроїв; автоматичне регулювання температури і тиску води в теплових мережах; схеми захисту теплових мереж; автоматизація процесів обліку споживання теплової енергії). Автоматизація систем опалення будівель (індивідуальне регулювання температури повітря в приміщеннях; автоматизація пристроїв підживлення систем опалення, режимів циркуляції в насосних системах водяного опалення; автоматизація вузлів гарячого водопостачання автоматизація систем повітряного опалення та установок повітряно-теплових завіс). Автоматизація систем вентиляції, кондиціонування повітря і холодопостачання (принципи автоматичного регулювання установок кондиціонування повітря і вентиляції; автоматизація припливних камер; автоматизація витяжних вентиляційних систем; автоматизація систем кондиціювання повітря; автоматичне блокування роботи електродвигунів вентиляторів, насосів і повітряних клапанів; схеми автоматичного захисту калориферів; принципи автоматизації холодильних машин). Принципи побудови автоматичних систем протипожежного захисту (принципи побудови та робота систем оповіщення про пожежу; проектування систем автоматичного пожежогасіння - водяного, пінного, газового, порошкового та аерозольного).
Опис: Приблизний перелік тем курсового проекту: 1. Автоматизація ГРС (ГРП). 2. Автоматизація об’єкту зберігання та розподілу зрідженого газу. 3. Автоматизація трубчатої печі. 4. Автоматизація котельної установки 5. Автоматизація паливо спалюючих пристроїв мікрокотлів. 6. Автоматизація витяжних систем. 7. Автоматизація приточних вентиляційних систем. 8. Автоматизація повітряної завіси. 9. Автоматизація кондиціонера. 10. Автоматизація комфортних водо-повітряних кондиціонерів з неавтономними доводчиками. 11. Автоматизація холодильної установки. 12.Пристрої утилізації викидного тепла. 13. Автоматизація теплової мережі. 14. Автоматизація насосної підстанції. 15. Автоматизація мережного підігрівача. 16. Автоматизація вузла гарячого водопостачання. 17. Автоматизація водяні систем опалення. 18.Автоматизація насосних станцій водопостачання 19.Автоматизація процесів фільтрації води 20.Автоматизація процесів очищення стічних вод каналізаційних споруд 21.Автоматизація процесів кисневого режиму в аеротенках для очищення стічних вод. 22.Автоматизація технологічних процесів очищення стічних фенольних вод.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (контрольний захід - залік); усна форма (100 %).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання курсового проекту – 70 балів. Захист курсового проекту -30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Трегуб В.Г. Автоматизація об’єктів періодичної дії: підручник. – К.: Видавництво Ліра-К, 2017. ? 136 с. 2. Автоматизація виробничих процесів: Підручник. / І.В Ельперін, О.М. Пупена, В.М. Сідлецький, С.М. Швед. — К. Видавництво Ліра-К, 2015 — 300 с. 3. Автоматизація типових технологічних процесів: технологічні об’єкти керування та схеми автоматизації: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Автоматизація і комп’ютерно-інтегровані технології". – К.: НТУУ "КПІ", 2008. – 236 с. 4. Стенцель Й.І., Поркуян О.В. Автоматизація технологічних процесів хімічних виробництв. Підручник. – Луганськ: Вид-во Східноукр. нац. ун-ту, 2010. – 302 с. 5. Стенцель Й.І. Автоматика та автоматизація хіміко-технологічних процесів. Підручник. – Луганськ: вид-во Східноукр.нац.ун-ту, 2004. – 376 с. 6. Ларичева Л.П Л25 Контроль та автоматичне регулювання хіміко-технологічних процесів: навч. посібник/Л.П. Ларичева, М.Д. Волошин, О.П. Луценко – Дніпродзержинськ: ДДТУ, 2015. – 320 с. 7. Шульга М. О. Теплогазопостачання та вентиляція: навч. посібник / М. О. Шульга, О. О. Алексахін, Д. О. Шушляков; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Х. : ХНУМГ, 2014. – 191 с. ISBN 978-966-695-328-8 8. Автоматизація технологічних процесів і системи автоматичного керування: Навчальний посібник /Барало О.В., Самойленко П.Г., Гранат С.Є., Ковальов В.О. – К.: Аграрна освіта, 2010. – 557 с. 9. Клименко О. П., Каюн І. Г., Шейкус А. Р. К49 Контроль і управління технологічними процесами: навчальний посібник / О. П. Клименко, І. Г. Каюн, А. Р. Шейкус – Дніпро: ДВНЗ УДХТУ, 2019. – 179 с. ISBN 978-617-7478-43-9 10.Пирков В. В.Сучасні теплові пункти. Автоматика и регулювання.– К.: ІІ ДП «Такі справи», 2007.– 252 с.: ил.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).