Web-технології в робототехніці

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.01.E.053
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Лесовой Леонід Васильович, професор, доктор технічних наук
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів знань основних архітектурних принципів побудови WEB сторінок в системах автоматизації із застосуванням структури HTML – коду, тегів і їх атрибутів для автоматизації технологічних процесів, визначення та виправлення помилок у програмі написаній у HTML – коді та створення WEB-сторінки у конструкторі GOOGLE SITE.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентность: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі; загальні компетентності: 1) Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2) Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3) Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. фахові компетентності: 1) Здатність використовувати для вирішення професійних завдань новітні технології у галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, зокрема, проектування багаторівневих систем керування, збору даних та їх архівування для формування бази даних параметрів процесу та їх візуалізації за допомогою засобів людино-машинного інтерфейсу. 2) Здатність обґрунтовувати вибір технічної структури та вміти розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем керування на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів. 3) Здатність проектувати системи автоматизації з врахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів та міжнародних стандартів. 4) Здатність вільно користуватися сучасними комп’ютерними та інформаційними технологіями для вирішення професійних завдань, програмувати та використовувати прикладні та спеціалізовані комп’ютерно-інтегровані середовища для вирішення задач автоматизації. 5) Здатність застосовувати знання про принципи функціонування основного технологічного обладнання промислових виробництв та процеси, що відбуваються в технологічних апаратах для аналізу об’єкту керування. 6) Здатність синтезувати системи керування технологічними об’єктами та процесами на основі результатів дослідження властивостей об’єктів, із врахуванням характеристик сучасних технічних засобів автоматизації. 7) Здатність розробляти системи автоматичного вимірювання та контролю технологічних параметрів та метрологічного забезпечення таких систем; 8) Здатність розробляти системи автоматизації технологічних процесів, вбудовані системи автоматики на базі мікроконтролерів та промислових мікропроцесорних контролерів, мережевих технологій та комп'ютерно-інтегрованих комплексів із врахуванням принципів кібербезпеки таких систем та застосовуючи автоматизовані системи проектування.
Результати навчання: - ЗН6: Знати сучасні технології програмування мікропроцесорних засобів автоматизації та розроблення програмних додатків систем автоматизації - ЗН7. Знати основи сучасних технологій та протоколів обміну даними в системах автоматизації, інформаційних технологій для інтегрування систем автоматизації в локальні та глобальні інформаційні мережі на основі принципів інформаційної безпеки таких систем. - УМ1. Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології та мати навички розробляти алгоритми та комп’ютерні програми з використанням мов високого рівня та технологій об'єктно-орієнтованого програмування, створювати бази даних та використовувати інтернет-ресурси. - УМ6. Вміти обґрунтовувати вибір структури та розробляти прикладне програмне забезпечення для мікропроцесорних систем управління на базі локальних засобів автоматизації, промислових логічних контролерів та програмованих логічних матриць і сигнальних процесорів. - УМ9. Вміти використовувати різноманітне спеціалізоване програмне забезпечення для розв'язування типових інженерних задач у галузі автоматизації, зокрема, математичного моделювання, автоматизованого проектування, керування базами даних, методів комп’ютерної графіки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технологічні вимірювання та прилади • Технічні засоби автоматизації • Моделювання об'єктів керування
Короткий зміст навчальної програми: Основи роботи в мережі INTERNET. Мережеві технології. Основні поняття web технологій та створення документів на їх основі. Структура HTML документа. Елементи HTML. Функціональні блокові системи. Гіпертекстові посилання. Web-графіка та анімація. Форматування тексту. Списки. Елементи створення таблиць. Frames та створення декількох сторінок і вікон у HTML. Застосування скриптів для проектування систем керування автоматизованими технологічними процесами за допомогою web технологій з динамічними зображеннями.
Опис: 1. Введення в HTML. Інструментарій. Теги. Значення атрибутів тегів. Парні теги. Правила застосування тегів. Атрибути тегів. Структура HTML-коду. Типи тегів. Теги нижнього рівня. Теги верхнього рівня. Теги заголовка документа. Блокові елементи. Універсальні елементи. 2. Допоміжні елементи. Колір. Розмір. Web адреса. Текст. 3. Якорі. Зображення. Формати файлів. Додавання малюнка. Альтернативний текст. Зміна розмірів малюнка. Списки. Теги для списків. 4. Таблиці. Теги для таблиць. 5. Фрейми. Теги для фреймів. Створення фреймів. Посилання у фреймах. Межі між фреймами. Зміна розмірів фреймів. Смуги прокрутки. Плаваючі фрейми. 6. Перевірка документів. 7. Прив’язування домену, хостингу та підключення аналітики до сайту. Створення web-сторінки у конструкторі WEB–сторінок GOOGLE SITE.
Методи та критерії оцінювання: - виконання та усний захист лабораторних робіт (23%) - виконання тестів до виконання лабораторних робіт (42%) - письмова складова залікової роботи у вигляді контрольної роботи (25 %) - усна складова залікової роботи (10 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Поточний контроль (ПК) – максимальна оцінка – 65 балів. Лабораторні заняття – максимальна оцінка – 23 балів: 1) 0,5 бали – за роботу під час проведення лабораторного заняття; 2) 2,5 бали – за надісланий на перевірку звіт про виконання лабораторної роботи; 3) 2 бали – за відвідування лабораторних робіт. За відповідь на тестові запитання – 42 бали. 4) 6 балів – за проходження тесту до лабораторної роботи; Контрольні робота (КЗ) – 35 балів: Критерії оцінювання контрольної роботи. 1) Якщо пронумероване завдання контрольної роботи вирішене менше ніж за 30 %, то воно оцінюється за 0 балів. 2) Якщо пронумероване завдання вирішене в контрольній роботі більше ніж за 30 %, то воно оцінюється за оцінкою 7 балів за кожну правильну відповідь. Максимальна семестрова оцінка ПК + КЗ – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. https://www.w3schools.com/html/default.asp 2. https://html-css.co.ua/dovidnuk-html-tags/ 3. https://html-css.co.ua/self-html/ 4. https://www.tutorialstonight.com/html-web-page-examples-with-source-code 5. https://w3schoolsua.github.io/tags/index.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).