Програмування додатків систем автоматизації
Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.02.E.063
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Роман Віталій Іванович, доцент, кандидат технічних наук
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології в галузі автоматизації та мати навички розробляти алгоритми та комп’ютерні програми з використанням мов високого рівня га технологій об’єктно-орієнтованого програмування.
2. Вміти застосовувати існуючі інструментальні комп’ютерні програми та додатки систем автоматизації.
3. Мати навички програмування комп’ютерних додатків систем автоматизації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Комп’ютерні технології та програмування, частина 1.
2. Комп’ютерні технології та програмування, частина 2.
Короткий зміст навчальної програми: Детальний огляд побудови архітектури автоматизованої системи. Вивчення інтерфейсів інтеграції систем із користувацькими додатками. Особливу увагу приділено вивченню програмного забезпечення засобів автоматизації і його інтеграціям із фізичними пристроями. Розглянуто OPC-сервери, як комукаційні мости між контроллерами і SCADA-пакетами. Детально описано роботу із SCADA-пакетами та створення HMI (Human-Machinery Interface) на їх основі. Продемонстровано інтеграцію SCADA із високорівневими технологіями розробки користувацьких додатків (наприклад, побудова RESTful API базуючись на даних системи).
Методи та критерії оцінювання: - звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30 %)
- підсумковий контроль (іспит) в письмово-усній формі (70 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Zurawski .R. Integration technologies for industrial automated systems. CRC Press, 2007. – 595 p.
2. Groover M.P. Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing (2nd edition). Prentice Hall, 2000. – 856 p.
3. Пупена О.М. Промислові мережі та інтеграційні технології в автоматизованих системах. Ліра-К, 2011. – 552 с.
4. Erickson K. Programmable Logic Controllers: An Emphasis on Design and Application (3rd edition). Dogwood Vally Press, LLC, 2005. – 1520 p.
5. Jacko J., Stephanidis C. (eds.) Human-Computer Interaction. Theory and Practice. Part 1. Lawrence Erlbaum, 2003. — 1345 p.
6. Jacko J., Stephanidis C. (eds.) Human-Computer Interaction. Theory and Practice. Part 2. Lawrence Erlbaum, 2003. – 1473 p.
Програмування додатків систем автоматизації (курсовий проєкт)
Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 6.174.02.E.066
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: Роман Віталій Іванович, доцент, кандидат технічних наук
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Вміти застосовувати сучасні інформаційні технології в галузі автоматизації та мати навички розробляти алгоритми та комп’ютерні програми з використанням мов високого рівня га технологій об’єктно-орієнтованого програмування.
2. Вміти застосовувати існуючі інструментальні комп’ютерні програми та додатки систем автоматизації.
3. Мати навички програмування комп’ютерних додатків систем автоматизації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Комп’ютерні технології та програмування, частина 1.
2. Комп’ютерні технології та програмування, частина 2.
Короткий зміст навчальної програми: Детальний огляд побудови архітектури автоматизованої системи. Вивчення інтерфейсів інтеграції систем із користувацькими додатками. Особливу увагу приділено вивченню програмного забезпечення засобів автоматизації і його інтеграціям із фізичними пристроями. Розглянуто OPC-сервери, як комукаційні мости між контроллерами і SCADA-пакетами. Детально описано роботу із SCADA-пакетами та створення HMI (Human-Machinery Interface) на їх основі. Продемонстровано інтеграцію SCADA із високорівневими технологіями розробки користувацьких додатків (наприклад, побудова RESTful API базуючись на даних системи).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (контрольний захід – залік): усна форма, 100 %
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Zurawski .R. Integration technologies for industrial automated systems. CRC Press, 2007. – 595 p.
2. Groover M.P. Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing (2nd edition). Prentice Hall, 2000. – 856 p.
3. Пупена О.М. Промислові мережі та інтеграційні технології в автоматизованих системах. Ліра-К, 2011. – 552 с.
4. Erickson K. Programmable Logic Controllers: An Emphasis on Design and Application (3rd edition). Dogwood Vally Press, LLC, 2005. – 1520 p.
5. Jacko J., Stephanidis C. (eds.) Human-Computer Interaction. Theory and Practice. Part 1. Lawrence Erlbaum, 2003. — 1345 p.
6. Jacko J., Stephanidis C. (eds.) Human-Computer Interaction. Theory and Practice. Part 2. Lawrence Erlbaum, 2003. – 1473 p.