Вебкартографія, частина 1
Спеціальність: Науки про Землю
Код дисципліни: 6.103.02.E.057
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент, к.ф.-м. н. Юрків Мар’яна Ігорівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК8. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ФК3. Здатність здійснювати збір, реєстрацію і аналіз даних за допомогою відповідних методів і технологічних засобів у польових і абораторних
умовах.
ФКС2.4. Вибір методів, засобів та обладнання для виконання картографічних робіт;
ФКС2.5. Використання сучасного геоінформаційного програмного
забезпечення та обладнання;
ФКС2.7. Автоматизоване створення і використання карт на основі геоінформаційних систем;
ФКС2.10. Знання методів зберігання і розповсюдження геопросторових даних та основ веб-картографування;
Результати навчання: ПР01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук
про Землю.
ПР04. Використовувати інформаційні технології, картографічні та
геоінформаційні моделі в області наук про Землю.
ПР07. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології,
екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні
природних процесів формування і розвитку геосфер.
ПР10. Аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до
спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах.
ПР12.Знати і застосовувати теорії, парадигми, концепції та принципи в
науках про Землю відповідно до спеціалізації.
ПР13. Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії
та широкого загалу, робити презентації та повідомлення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Комп’ютерні технології в картографії
• Основи вебпрограмування
• Вебкартографія, ч.2
Короткий зміст навчальної програми: Однією з найсучасніших сфер картографії є відображення та розповсюдження геопросторової інформації через мережу Інтернет. Цей курс розглядає вплив мережі Інтернет на картографію, ГІС та напрями, в яких розвивається Інтернет-картографія. Теми курсу охоплюють різноманітні технологічні засоби відображення геопросторової інформації в мережі Інтернет; створення GIS-подібних вебдодатків, анімації геопросторових даних, векарт. Усі ці методики викладаються в контексті методик вебпрограмування, включаючи HTML, CSS і JavaScript та бібліотеки Leaflet JavaScript API для створення картографічних вебдодатків на стороні клієнта.
Опис: Вступ до вебкартографування
Огляд основних вебтехнологій. Протоколи передачі даних та вебсторінки.
Основи мови програмування Java Script.
Основи бібліотеки Leaflet JavaScript API.
Огляд бібліотеки та базові функції.
Робота з базовою картою та геометрією.
Робота з растровим зображенням.
Формат geojson та робота з ним в leaflet.
Власний дизайн маркерів. Робота з полігонами.
Керування групами шарів та перемикання між шарами.
Додавання масштабу та легенди.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт, виконання та захист контрольної роботи; усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%).
Виконання контрольної роботи(10%).
Підсумковий тестовий контроль (50%, два тести: письмова форма чи машинний контроль)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с.
2. Web GIS: Principles and Applications. Pinde Fu, Jiulin Sun Esri Press ©2010 ISBN:158948245X 9781589482456
3. Sack, C. (2017). Web Mapping. The Geographic Information Science & Technology Body of Knowledge (4th Quarter 2017 Edition), John P. Wilson (ed.). DOI: 10.22224/gistbok/2017.4.11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gistbok.ucgis.org/bok-topics/web-mapping.
4. Довідник з HTML,СSS, Java Script - https://www.w3schools.com
5. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).