Вебкартографія, частина 2

Спеціальність: Науки про Землю
Код дисципліни: 6.103.02.E.060
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент, к.ф.-м. н. Юрків Мар’яна Ігорівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна викладається з метою навчити студентів-картографів основних методів та етапів створення вебкарт, візуалізації просторової інформації з використанням сучасних вебтехнологій. Очікується, що після проходження цього курсу студенти зможуть створювати та налаштовувати картографічні вебдодатки помірної складності із застосуванням технологій, які розглядаються в курсі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: ЗК7. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК8. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ФК3. Здатність здійснювати збір, реєстрацію і аналіз даних за допомогою відповідних методів і технологічних засобів у польових і абораторних умовах. ФКС2.4. Вибір методів, засобів та обладнання для виконання картографічних робіт; ФКС2.5. Використання сучасного геоінформаційного програмного забезпечення та обладнання; ФКС2.7. Автоматизоване створення і використання карт на основі геоінформаційних систем; ФКС2.10. Знання методів зберігання і розповсюдження геопросторових даних та основ веб-картографування;
Результати навчання: ПР01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області наук про Землю. ПР04. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в області наук про Землю. ПР07. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних процесів формування і розвитку геосфер. ПР10. Аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах. ПР12.Знати і застосовувати теорії, парадигми, концепції та принципи в науках про Землю відповідно до спеціалізації. ПР13. Уміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу, робити презентації та повідомлення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Комп’ютерні технології в картографії • Основи вебпрограмування • Вебкартографія, ч.1
Короткий зміст навчальної програми: Однією з найсучасніших сфер картографії є відображення та розповсюдження геопросторової інформації через мережу Інтернет. Цей курс розглядає вплив мережі Інтернет на картографію, ГІС та напрями, в яких розвивається Інтернет-картографія. Теми курсу охоплюють різноманітні технологічні засоби відображення геопросторової інформації в мережі Інтернет; створення GIS-подібних вебдодатків, анімації геопросторових даних, векарт. Усі ці методики викладаються в контексті методик вебпрограмування, включаючи ArcGIS API та ArcGIS online для створення картографічних вебдодатків на стороні клієнта.
Опис: Структура вебкарти. Базові карти, плиткові карти. Тематичні шари. Інтерактивні елементи. Інтерфейси прикладного програмування (API-application program interface). Формати даних у вебкартографії. Вебсервіс ArcGIS Online. Термінологія. Побудова та форматування бази даних. Додавання базової карти. Додавання точкових та полігональних даних. Додавання спливаючих вікон. Публікування карти. Вступ до ArcGIS Java Script.API. Додавання шарів. Протокол REST. Візуалізація з ArcGIS API: об'єкти Symbol , Renderer та Popup. Спливаючі вікна. Розроблення графічного інтерфейсу. Віджети. Публікування картографічного вебдодатка.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка виконання лабораторних робіт у відповідному програмному середовищі, машинний контроль; перевірка письмових звітів лабораторних робіт, захист лабораторних робіт, виконання та захист контрольної роботи; усне, комбіноване і фронтальне опитування; машинний тестовий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях (виконання лабораторних робіт), усне опитування (захист звітів з лабораторних робіт) (40%). Підсумковий тестовий контроль (60%: письмова форма чи машинний контроль)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Самойленко В.М. Географічні інформаційні системи та технології: підручник / В.М. Самойленко. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 448 с. 2. Web GIS: Principles and Applications. Pinde Fu, Jiulin Sun Esri Press ©2010 ISBN:158948245X 9781589482456 3. Sack, C. (2017). Web Mapping. The Geographic Information Science & Technology Body of Knowledge (4th Quarter 2017 Edition), John P. Wilson (ed.). DOI: 10.22224/gistbok/2017.4.11. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gistbok.ucgis.org/bok-topics/web-mapping. 4. Довідник з HTML,СSS, Java Script - https://www.w3schools.com 5. Leaflet JavaScript API - https://leafletjs.com/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).