Основи картографічної візуалізації та дизайну
Спеціальність: Науки про Землю
Код дисципліни: 6.103.02.E.062
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Картографія та геопросторове моделювання
Лектор: доцент Ярема Наталія Петрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
• здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу на основі логічних аргументів та перевірених фактів;
• використання інформаційних технологій та інноваційних підходів;
• здатність до пошуку, опрацювання, аналізу інформації з різних джерел та проведення досліджень на відповідному рівні;
• опановування базовими знаннями, включаючи сучасні наукові та технічні досягнення та використання їх в практичних ситуаціях;
фахових :
1. Здатність вибору методів, засобів та обладнання;
2. Здатність збору, опрацювання, моделювання та аналізу геопросторових даних у польових та камеральних умовах;
3. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання;
4. Детальні знання принципів роботи та функціонального призначення сучасних геодезичних приладів;
5. Здатність використовувати та впроваджувати сучасні технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх ефективності та точності;
6. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання;
7. Уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: РН 1 (ЗН 2 здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області наук про Землю)
РН 2 (ЗН 3 здатність продемонструвати базові знання в науках про Землю за відповідними спеціалізаціями)
РН 3 (ЗН 5 здатність продемонструвати базові знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі наук про Землю)
РН 4 (ЗН 6 застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації устаткування та обладнання для вирішення технічних задач наук про Землю)
РН 5 (ЗН 7 систематичне розуміння базових аспектів та концепцій спеціальності )
РН 6 (УМ 1 Здатність застосовувати знання та розуміння для розв’язання якісних та кількісних задач, оцінювання, інтерпретації та синтезу інформації даних)
РН 7 (УМ 2 здатність використовувати різноманітні інформаційні технології та програмне забезпечення в галузі наук про Землю)
РН 8 (УМ 3 здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики)
РН 9 (УМ 4 застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення технічних задач спеціальності, використовуючи відомі методи )
РН 10 (УМ 5 застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації)
РН 11 (УМ 8 поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів)
РН 12 (КОМ 1 Навички взаємодії з іншими людьми, уміння роботи в групах)
РН 13 (АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення)
РН 14 (АіВ3 відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Картографія
Інформатика та програмування геозадач
Супутні навчальні дисципліни
Вебкартографія
Інфраструктура геопросторових даних
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи картографічної візуалізації та дизайну» – це набуття практичних навичок проектування, складання, редагування карт, а також застосування комп’ютерних технологій для вирішення задач у картографії. В процесі вивчення дисципліни «Основи картографічної візуалізації та дизайну» важливим є засвоєння основ, методів та засобів опрацювання інформації, яка є необхідною для розв’язання важливих задач картографії та здатність практично використовувати комп’ютерну техніку в наукових дослідженнях та у професійних практичних потребах.
Опис: “Основи оформлення карт та дизайну картографічних творів”
Сутність оформлення карт. Роль дизайну в створенні картографічних творів. Взаємозв’язок оформлення карт та комп’ютерного дизайну з суміжними картографічними дисциплінами.
“Побудова картографічних знаків”
Картографічні знаки та їх роль на карті. Основні властивості картографічних знаків. Методи побудови точкових, лінійних, площових картографічних умовних знаків в спеціалізованому програмному забезпеченні.
“Картографічні шрифти та підписи на картах”
Основні види шрифтів та їх властивості. Шрифтове навантаженні карт. Комп’ютерне створення та розташування підписів.
“Проектування систем умовних знаків та картографічних позначень”
Науково-методичні основи проектування картографічних позначень в залежності від масштабу, призначення та умов використання карти. Проектування систем умовних знаків з врахуванням технології видання карт.
“Проектування загального оформлення картографічних творів”
Основні фактори та елементи загального оформлення карт та картографічних творів. Взаємозв’язок загального оформлення з призначенням картографічних творів. Прийоми загального оформлення, що забезпечують єдність та цілісність картографічних творів.
Методи та критерії оцінювання: Захист лабораторних робіт (40%);
Підсумковий контроль 60% (залік в письмово-усній формі).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль
Лабораторна робота №1 - 8
Лабораторна робота №2 - 8
Лабораторна робота №3 - 8
Лабораторна робота №4 - 8
Лабораторна робота №5 - 8
Разом за ПК 4
Заліковий контроль 60
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Божок А.П. Картографія: підручник / А.П. Божок, А.М. Молочко, В.І. Остроух. - К.: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет”, 2008. – 271 с.
2. Лященко Д.О. Картографія з основами топографії: Навчальний посібник / Д.О. Лященко. – К.: Наукова думка, 2008. – 184 с.
3. Шевченко Р.Ю. Картографія: Електронний підручник / Шевченко Роман Юрійович. — К.: ЦНМВ «Кий», 2015. — 230 с.
Допоміжна
1. Атлас вчителя під ред. Молочко В.В., Бонк Ж.Є., Дрогушевська І.Л. та ін. – К.: ДНВП «Картографія», 2010. – 328 с.
2. Національний атлас України. – К.: ДНВП «Картографія», 2007. – 440 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).