Соціальна педагогіка

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.007
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: д. пед. н., професор Тюріна Т.Г.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: полягає в оволодінні студентами знаннями та вміннями, необхідними для створення сприятливих умов щодо повноцінної соціалізації особистості, її соціального розвитку, а також подолання негативного впливу середовища
Завдання: Знати історію розвитку соціальної педагогіки в Україні та за кордоном; знати основні поняття, принципи та закономірності соціальної педагогіки; розуміти особливості соціалізації особистості в різних соціальних інститутах.
Результати навчання: Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •Пререквізит: Соціальна педагогіка •Кореквізит: Міжособистісне спілкування, соціальна політика
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення курсу «Соціальна педагогіка» студенти оволодівають понятійно-термінологічним апаратом соціально-педагогічної діяльності, принципами роботи соціального педагога, засвоюють основні закономірності процесу соціалізації, ресоціалізації, соціального виховання та адаптації; знайомляться з особливостями соціалізації особистості в різних суспільних інститутах (сім’я, школа, заклад закритого типу тощо) та впливом на цей процес релігійних цінностей, моральних норм, народних традицій, мистецтва, засобів масової інформації тощо.
Опис: Теоретико-методологічні основи соціальної педагогіки, історичні аспекти становлення соціальної педагогіки в Європі та Північній Америці, система закладів соціально-педагогічної роботи в Україні, правові та етичні основи соціально- педагогічної роботи, окремі питання соціальної педагогіки: андрагогіка і герогіка, превентивна педагогіка з елементами пенітенціарної педагогіки, віктимологія з основами опікунської педагогіки.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: (40%): усне опитування, виступи на семінарах. • Підсумковий контроль: (60%): екзамен (тестові завдання)
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь (якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки) - 3 б.; презентація (відповідність тематиці практичного заняття; естетичне оформлення презентації; чітка, лаконічна доповідь; здатність відповісти на уточнюючі запитання; посилання на джерела) - 5 б. індивідуальне контрольне завдання (структура; якість джерел інформації та їхня відповідність змісту роботи; рівень самостійності та глибина осмисленості; рівень обізнаності з теоретичним матеріалом, термінологією та поняттями; вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал; естетичне оформлення презентації; чітка, лаконічна доповідь; здатність відповісти на уточнюючі запитання) 10 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кабусь Н. Д., Тюріна Т. Г., Микитюк О. М., Шевченко Ж. М., Яцишин У. В. Фахова підготовка соціальних працівників в Україні та за кордоном: сучасні виклики: монографія. Львів: Видавництво ПП «Новий Світ-2000», 2023 - 257 с. 1. 2. Соціальна педагогіка. Навчальний посібник / За ред. А.Й.Капської. – К.: УДЦССМ, 2000. – 254 с. 3.Технології соціально-педагогічної роботи. Навчальний посібник./ За заг ред. проф. А.Й.Капської. – К.: УДЦССМ, 2000. – 372 с. 4.Трубавіна І.М. Соціально-педагогічна робота з неблагополучною сім»єю. –К. : УДЦССМ, 2002. – 129 с. 5.Л.Тюптя,І.Іванова. Соціальна робота: методика викладання соціальної роботи. Навч.-метод. посібник. К.,»Університет Україна», 2011. 6. Тюріна Т. Духовна педагогіка: витоки, сутність та перспективи розвитку: монографія. – Львів: СПОЛОМ, 2005. 276 с. 7. Тюріна Т. Духовне становлення особистості з погляду синергетики: монографія.– Львів: СПОЛОМ, 2012. 216 с. 8.Тюріна Т. Г. Виховання духовності студентської молоді у ноосферному вимірі: монографія. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 284 с. 9.. Т. Тюріна. Виховання духовності студентської молоді у процесі викладання дисциплін соціально-гуманітарного циклу. Scientific and pedagogic internship «Training programmes for social sciences experts in Ukraine and EU countries: focus on the future»: Internship proceedings, 3-14 June, 2019. Venice,Italy. 80 pagesю. P. 60-67. 10. Тюріна Т. Г. Роль соціально-гуманітарних дисциплін у процесі духовно-морального і патріотичного виховання студентів першого курсу спеціальності соціальна робота (кафедра соціології та соціальної роботи НУ «Львівська Політехніка»). //Духовність особистості: методологія, теорія і практика : збірник наукових праць Вип. 3 (107). Київ: вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023. 234 с. С. 183-203 11. Тюріна Т. Г., Климанська Л. Д.. Вплив фахових цінностей та духовно-моральних якостей соціального працівника на особистість клієнта (інформаційно-енергетичний підхід). Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць.); Ч.1. Вип. 2 (89). – Сєвєродонецьк: Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2019. 264 с. С. 205-218. 12. Шевців З. М. Основи соціально-педагогічної діяльності: навч. посібник. К., Вид-во центр учбової літератури, 2017, 246с .
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).