Ведення професійних документів в системі соціальних служб

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: доцент Козак Марта Ярославівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є формування у студентів розуміння теоретичних засад документознавства; уявлення про видові особливості документів, чинники їх становлення, розвитку та функціонування основних видів документів ; вміння аналізувати особливості ведення фахової документації у державних та громадських організаціях соціального спрямування, формування практичних навиків ведення ділової документації у соціальній роботі
Завдання: ЗК 9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ФК9Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів, в тому числі на етапі раннього втручання
Результати навчання: Уміння вести фахову документацію
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: українська мова соціальна та демографічна статистика
Короткий зміст навчальної програми: Курс "Ведення професійних документів у закладах соціального спрямування" націлений на формування у студентів розуміння теоретичних засад документознавства; уявлення про видові особливості документів, чинники їх становлення, розвитку та функціонування основних видів документів ; вміння аналізувати особливості ведення фахової документації у державних та громадських організаціях соціального спрямування, формування практичних навиків ведення ділової документації у соціальній роботі ; Проаналізувати нормативно-правові засади ведення фахової документації у закладах соціальної роботи
Опис: Структура, сучасні концепції документознавства. Загальне і спеціальне документознавство. Історії розвитку класифікації, типології документів. Класифікація систем документації, Інфраструктурні системи документації. Управлінський документ. Номенклатура справ: поняття, формування, особливості ведення. Формуляр сучасного управлінського документа. Комп’ютеризація діловодних процесів в установах соціальної сфери. Ведення фахової документації в організаціях соціального спрямування: соціального захисту населення,пенсійного фонду. Особливості ведення документації у Центрах соціальних служб для сім’ї дітей та молоді, організація діловодства у службі у справах дітей, Діловодство в громадській організації (на прикладі громадської організації на місцевому рівні.
Методи та критерії оцінювання: відповіді на практичних заняттях ( письмові та усні) - 50 балів підсумкова екзаменаційна робота - 50 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: робота на практичних заняттях (усне опитування, доповіді, аналіз випадків, інтерактивні вправи, дискусії, оформлення документів), індивідуальна контрольна робота; підсумковий контроль (контрольний захід - екзамен).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Бездрабко В.В. Документознавство в Україні: інституціоналізація та сучасний розвиток : [монографія] / В.В. Бездрабко ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. – К. : Четверта хвиля, 2009. – 720 с. .Кулешов С.Г. Загальне документознавство : навч. посіб. / С.Г. Кулешов, Укрдержархів; УНДІАСД. – К. : Вид. дім «Києво-Могилян. акад.», 2012. – 123 с ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» Кислюк К.В. Спеціальне документознавство. Модульний курс. - К., 2011. – 192 с. Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджені наказом Мінюсту від 18.06.2015 № 1000/5
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).