Соціальні проєкти у соціальній роботі

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.01.E.051
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.н. держ.упр. Обіход Михайло Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Розробляти, адаптувати і впроваджувати інноваційні технології соціальної роботи.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студента наступних компетентностей: Фахові компетентності: ФК13. Здатність до розробки та реалізації соціальних проектів і програм. ФК18. Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері
Результати навчання: Критично аналізувати й оцінювати чинну соціальну політику країни, соціально-політичні процеси на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях. - Конструювати процес та результат соціальної роботи в межах поставлених завдань, використовувати кількісні та якісні показники, коригувати план роботи відповідно до результатів оцінки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Методи збору соціальної інформації 2.Теорії соціальної роботи 3.Методологія та методи соціальних досліджень 4.Актуальні проблеми соціальної роботи, частина 1 (соціальна робота з дітьми та сім’ями) 5.Соціальна взаємодія та технології інформаційного впливу.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчального курсу «Особливості розробки та реалізації соціальних проектів» полягало у формуванні знань щодо інноваційних підходів до надання соціальних послуг. Вміння реалізувати соціальне прогнозування та проектування. Загальні принципи розробки соціального проекту. Реалізація соціального проекту. Аналіз соціального проекту .
Опис: Інноваційні підходи до надання соціальних послуг. Соціальне прогнозування та проектування. Загальні принципи розробки соціального проекту. Реалізація соціального проекту. Аналіз соціального проекту
Методи та критерії оцінювання: Лекції, практичні заняття, самостійна робота робота на практичних заняттях (усне опитування, участь у дискусіях та інтерактивних вправах), індивідуальна контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмова форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Доповідь - 4 – якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; – правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; – культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); – рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки. Доповнення - 1 – науково обґрунтоване твердження, яке розкриває суть явищ, процесів, закономірностей. Виконання інтерактивних вправ чи аналіз випадку - 4 – послідовність вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – підходи до вирішення ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – якість розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі; – розкриття причинно-наслідкових зв’язків між явищами і процесами під час розв’язання ситуації, запропонованої у вправі чи кейсі. Групова презентація соціального проєкту для громади - 20 – участь та роль кожного студента у спільній презентації; – якість виконання завдання (структура проєкту; коректність запланованих дій; реалістичність втілення); – рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією, поняттями та засобами ДШУ та РШУ)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: .1.Безпалько О. В.Соціальне проектування: навч. посіб. / О. В. Безпалько.– К., 2010. –14 с. 2.Карий О.І., Панас Я.В. Місцеві ініціативи та залучення громадськості до здійснення місцевого самоврядування / Асоціація міст України – К., ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2015. 176 с. 3. Ольчак М., Ростек К. Вдосконалення соціальних послуг в об’єднаних територіальних громадах: посібник. Київ, 2019. 57с. 4. Посібник із визначення потреб населення об’єднаної територіальної громади у соціальних послугах. Практичні рекомендації. Київ, 2019 3.ШаповаловаТ.В. Планування та інновації в соціальному розвитку: навч. посібник / Т. В.Шаповалова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 158 с. 4.ШаповаловаТ.В. Соціальне підприємництво і фандрейзинг: навч. посібник/ МФСА -К:2016.-186
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).