Громадська думка і поведінка людини в соціальному оточенні

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.011
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: д.політ.н., проф. Климанська Л. Д.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у знайомстві з основними закономірностями функціонування громадської думки і поведінкою людини в соціальному оточенні.
Завдання: Інтегральна компетентність - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у соціальній сфері або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів соціальної роботи і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК- 1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності: ФК 2. здатність прогнозувати перебіг різних соціальних процесів; ФК 4. Здатність до аналізу соціально-психологічних явищ, процесів становлення, розвитку та соціалізації особистості, розвитку соціальної групи і громади.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: • Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами. • Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід. • Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях. • Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах. • Визначати зміст співпраці з організаціями-партнерами з соціальної роботи для виконання завдань професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Загальна соціологія; • Історичні та етичні проблеми соціальної роботи;
Короткий зміст навчальної програми: Курс «ГРОМАДСЬКА ДУМКА І ПОВЕДІНКА ЛЮДИНИ В СОЦІАЛЬНОМУ ОТОЧЕННІ». Метою курсу є ознайомлення студентів з результатами досліджень у даній сфері, а також всієї сукупності теоретичних уявлень, зорієнтованих на їх інтерпретацію. Завдання дисципліни: сформувати у студентів комплексні уявлення про громадську думку; проаналізувати становлення та сучасний стан провідних теоретичних концепцій, в рамках яких відбувається осмислення соціальної ролі громадської думки; ознайомити із закономірностями і механізмами формування громадської думки; отримати досвід аналізу громадської думки у контексті соціально-політичних процесів та прийняття управлінських рішень; сформувати навички впливу на громадську думку з точки зору гуманістичної перспективи за допомогою коректних методів; отримання знань з проблем теорії комунікації, особливостей комунікаційної системи українського суспільства, комунікацій з громадськістю, вивчення методів здійснення досліджень та збирання інформації службами зв’язків з громадськістю, знайомство з методикою та практикою роботи з основними групами громадськості та використанням різних інструментів комунікації, оволодіння навичками практичної роботи в галузі паблик рілейшнз, зокрема, проведення досліджень громадської думки, вивчення документальних джерел, проведення брифінгів, прес-конференцій, виступів у пресі та проведення кампаній у засобах масової інформації, використання спеціальних форм паблик рілейшнз (прийомів, презентацій, виставок тощо).
Опис: Природа громадської думки. Громадська думка в структурі суспільної свідомості. Індивід і громадська думка. Поведінка людини в соціальному оточенні. Соціальний простір, його основні складові і параметри. Людина в соціальному просторі. Поняття «людина». «індивід», «особистість». Соціальний статус і роль особистості. Види соціальних статусі і ролей. Поняття і види рольових конфліктів. Соціалізація особистості. Первинна і вторинна соціалізація. Етапи соціалізації. Агенти соціалізації і особливості їх впливу на особистість. Зв’язки з громадськістю ( PR) як галузь наукового знання і сфера професійної діяльності. Формула PR. Витоки та історія розвитку PR. Громадськість в системі PR як об’єкт та суб’єкт комунікації. Громадська думка: дослідження та формування. Комунікація як процес передачі інформації. Види комунікативного впливу в системі PR — діяльності. Комунікативні проблеми та PR — діяльність в організації.
Методи та критерії оцінювання: Атестація здобувачів освіти з дисципліни «Громадська думка і поведінка людини в соціальному оточенні» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей. 1. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є його тематика, завдання до практичних та самостійних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Критерії оцінювання результатів навчання: • усне опитування, участь в дискусіях, презентація проекту дослідження (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • 1. Сержук А. В. Паблік рілейшнз як засіб соціальної комунікації / А. В. Сержук // Інноваційна економіка. – 2013. – № 5. – С. 216-219. 2. Ткач Л.М. Зв’язки з громадськістю як феномен управління інформаційними процесами/ Ткач Л. М., Прокоф’єва К. А., Ходаковська А.Ю.// Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури, 2016, № 6 (219). – С.62-68; 3. Зацерківна М.О. Зв’язки з громадськістю: основні поняття та етапи становлення у сфері вищої освііти/ О.М.Зацерківна// «Young Scientist» • № 9 (49) • September, 2017 – С.146-150; 4. В.Г.Королько, О.В. Некрасова Зв'язки з громадськістю. Наукові основи, методика, практика. Підручник, 3-тє вид. доп. і перероб. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська акаде-мія», 2009.— 831 с.; 5. Климанська Л.Д. Зв’язки з громадськістю: технології прагматичної комунікації:навчальний посібник/ Л.Д.Климанська. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 164 с. 6. Шевченко О.В., Яковець А.В. PR: теорія і практика. Підручник – К.: Бізнесполіграф, 2011. – 464с. 7. Fraser P. SeitelThe Practice of Public Relations - Prentice Hall, 2013. - 456p. 8. Thomas Bivins Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format - McGraw-Hill Humanities, 2013. - 416p. 9. Smith, Ronald D. Strategic Planning for Public Relations - Routledge, 2012. - 457p. 10. Dennis L. Wilcox, Glen T. Cameron, Bryan H. Reber, Jae-Hwa Shin THINK Public Relations (2nd Edition) - Pearson, 2012. - 416p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).