Вступ до супервізії у соціальній роботі

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.01.E.046
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к.пед.н., доцент Ставкова С.Г.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити відповідальність і звітність, допомагати у менеджменті конкретного випадку, сприяти навчанню і вирішенню проблем, а також допомогти у розвитку персоналу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей, а саме: Інтегральна компетентність (ІНТ) - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у соціальній сфері або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів соціальної роботи і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахові компетентності професійного спрямування – ФКС 1.1. Здатність визначати потребу у супервізії та обирати оптимальні шляхи її реалізації.
Результати навчання: Оволодіння навчальною дисципліною передбачає, що студент отримає наступні програмні результати: ПР 1.1. Визначати потребу у супервізії та обирати оптимальні шляхи її реалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •«Міжособистісне спілкування» •«Теорії соціальної роботи» •«Методи соціальної роботи»
Короткий зміст навчальної програми: Визначення, цілі та складність супервізії. Роль та цілі професійної супервізії у соціальній роботі: теоретичні аспекти. Використання професійної супервізії найкращим чином. Моделі і функції професійної супервізії у соціальній роботі. Професійна супервізія як удосконалення персоналу. Адміністративний компонент у професійному супроводі. Професійна супервізія як технологія подолання професійного вигорання.
Опис: Модуль 1. Історія супервізії. Особливості становлення супервізії в соціальній роботі Модуль 2. Адміністративна супервізія Модуль 3. Навчальна супервізія Модуль 4. Підтримуюча супервізія Модуль 5. Групова супервізія
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль у формі тестування, виконання практичних і індивідуальних завдань. (40%). •Підсумковий контроль(екзамен) -60%
Критерії оцінювання результатів навчання: Атестація студентів з дисципліни «Вступ до супервізії в соціальній роботі» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей. 1. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ). 2. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є його тематика, завдання до практичних та самостійних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 3. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання студентами робочої програми у повному обсязі.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
Рекомендована література: Браун А., Боурн А. Супервізор у соціальній роботі: супервізія догляду в громаді, денних та стаціонарних установах / А.Браун, А Боурн: Пер. з англ. Т.Семигіної. – К.: Унів. вид-во «Пульсари», 2003. - 240 с. Ставкова, С. Г. (2007). Супервізія – метод професійного становлення соціальних працівників: історичний аспект. Соціальна робота в Україні: теорія і практика. 2. – 35–41. Ставкова, С. Г. (2016а). До питання вивчення супервізії як соціальної технології. Педагогіка і психологія професійної освіти, 3. 178–191. Ставкова, С. (2017a). Адміністративна супервізія в організації соціальної служби: досвід Канади. У В. І. Сипченка (Ред.), Гуманізація навчально-виховного процесу, 3 (83), 95–106. Stavkova, S. (2017). Some Aspects of Continuing Professional Education of Social Workers in Canada.Молодь і ринок.10 (153), 19–23. Ставкова, С. Г. (2017). Становлення супервізії як сфери професійної діяльності у соціальній роботі: зарубіжний досвід. Вісник Луганського національного університету ім. Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 7 (312), 243–253. Ставкова, С. (2009). Супервізія як метод професійного становлення спеціалістів: історичний аспект. Соціологія в ситуації соціальних невизначеностей: Тези доповідей учасників І Конгресу Соціологічної асоціації України. Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна. Ставкова, С. Г. (2016). До питання професійної підготовки соціальних працівників-супервізорів у системі неперервної освіти: досвід Канади. Управлінсько-педагогічні аспекти професійної діяльності викладача вищої школи. Черкаси: Чабаненко Ю. А. Ставкова С.Г. Теорія і практика неперервної професійної підготовки соціальних працівників до супервізійної діяльності в Канаді: монографія / Архипова С. П., Гайдук Н. М., &Ставкова С. Г. – Черкаси : ЧНУ, - 2019. – 373с. Архипова С.П., Ставкова С.Г. (2020) Неперервна професійна підготовка майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей до супервізійної діяльності : монографія / С.П. Архипова, О.П. Лещинський. – ЧНУ, 2020. 335 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).