Практикум з соціальної роботи, частина 1
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 6.231.00.O.033
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Старший викладач Герасим Г.З.; к.біол.н., доцент Козак М.Я.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність оцінювати соціальні проблеми, потреби, особливості та ресурси клієнтів
• Здатність взаємодіяти з клієнтами, представниками різних професійних груп та громад.
• Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів соціальної роботи
Результати навчання: • .
• Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань.
• Виявляти сильні сторони та залучати особистісні ресурси клієнтів, ресурси соціальної групи і громади для розв’язання їх проблем, виходу із складних життєвих обставин.
• Виявляти етичні дилеми та суперечності у професійній діяльності та застосовувати засоби супервізії для їх розв’язання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Пререквізит: Консультування в соціальній роботі
• Кореквізит: Соціальна робота з різними групами клієнтів
Короткий зміст навчальної програми: Нормативна база, якою керується і використовує у роботі організація соціального закладу. Сутність і зміст практичної соціальної роботи з обраною категорією споживачів соціальних послуг. Використання методів дорадництва в практичній соціальній роботі. Індивідуальне консультуванняв практичній соціальній роботі. Супервізія в практичній соціальній роботі. Ведення професійних записів в практичній соціальній роботі.
Навчальна дисципліна «Практикум з соціальної роботи, частина 1» буде подаватися за допомогою різних методів безпосередньо в закладах, що надають соціальні послуги. Оскільки студенти повинні будуть ознайомитись з їхньою структурою, завданнями та функціями підрозділів, функціональними обов’язками фахівців, взаємодія між підрозділами і документообіг , велика частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової практичної роботи. Викладач надаватиме студентам індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача для опрацювання соціальних технологій .
Опис: .Аналіз нормативної бази, якою керується і використовує у роботі організація. Аналіз, які ще організації (державні та недержавні), що надають аналогічні послуги чи працюють з такою ж групою клієнтів Знайти наукові статті, які висвітлюють проблеми основної групи клієнтів організації та проаналізувати їх Проаналізувати та порівняти діяльність двох основних державних надавачів соціальних послуг: центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді та Службу у справах дітей.
Методи та критерії оцінювання: •1. Оцінювання здобувачів освіти з дисципліни «Практикум з соціальної роботи, частина 1» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання.
2. Оцінювання проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання бакалавра зі спеціальності «Соціальна робота», з використанням методів комплексної діагностики: семестровий контроль (СК) знань здобувачів освіти здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), та виконання контрольного заходу (КЗ).
3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення результатів навчання є його тематика, завдання до практичних та індивідуальних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій.
4. Оцінювання рівня досягнення результатів навчання здійснюється після виконання здобувачами освіти робочої програми у повному обсязі.
Поточний контроль: (50%): усне опитування;
• Підсумковий контроль: (50%): залік ( захист індивідуальної практичної роботи).
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість джерел інформації та змісту роботи;
2. Рівень самостійності та глибина осмисленості;
3. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями(3 бали);
4. Вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал(3 бали);
5. Змістовність, конкретність, достатня повнота викладення питання, завершеність викладення кожної думки, усунення повторів;
6. Якісна презентація звіту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Гайдук, Н. М., Клос, Л. Є., Ставкова, С. Г., & Бєляєва, С. Я. (2007). Соціальна робота: Практична підготовка студентів на освітньо-кваліфікаційному рівні «бакалавр»: навч. посібник. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка.
• Клименюк, Н. (2010). Волонтерська практика як одна із форм підготовки майбутніх соціальних працівників до соціально-педагогічної роботи в громаді. Виховуємо громадянина, (1-2), 50-51.
• Савченко, К. О. (2015). Актуальні аспекти підготовки фахівців з соціальної роботи в ВНЗ.
• Багрій, В. Н. (2015). Значення теорії соціальної роботи у професійній підготовці майбутніх соціальних працівників. Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Соціально-педагогічна, (25),
• Бондаренко, Г. Г. (2019). Розвиток професійної компетентності майбутніх соціальних працівників у позааудиторній волонтерській діяльності.
• Семигіна, (2019) Т. В. РОЗВИТОК У СУЧАСНІЙ СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ ПІДХОДІВ, ОРІЄНТОВАНИХ НА СИЛЬНІ СТОРОНИ КЛІЄНТІВ.
• Semigina, T. (2019). Developmentthestrengths-basedapproachesinmodernsocialwork. COLLECTIVE MONOGRAPHS, 96-105.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).