Право Європейського Союзу
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 7.291.01.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Сухорольський Петро Михайлович, кандидат юридичних наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Фахові компетентності: ФК1. Здатність виявляти та аналізувати природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, типи та види міжнародних акторів, сучасні тенденції розвитку світової політики. ФК5. Здатність аналізувати та прогнозувати міжнародні відносини у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному. ФК9. Здатність виявляти та аналізувати особливості розвитку країн та регіонів, сучасних глобальних, регіональних та локальних процесів, та місця в них України. ФК11. Здатність продемонструвати знання та розуміння сучасних європейських інтеграційних процесів та місця в них України.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН16. Знати та розуміти вузькоспеціалізовані (політичні, правові, безпекові, соціальні, комунікаційні тощо) аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин та місця в ній України;. КОМ2. Здатність у комунікаціях обстоювати патріотичну державницьку позицію щодо місця України в системі міжнародних відносин; КОМ3. Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. АіВ1. Здатність адаптуватись до нових умов та приймати відповідні рішення; АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання упродовж всього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотримання вимог професійної етики. Методи навчання і викладання: Лекції, практичні заняття – пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного викладу, евристичний метод; Самостійна робота – репродуктивний метод, евристичний метод, дослідницький метод.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити:
Регіональна політика та інтеграція, Методологія досліджень міжнародних відносин
Короткий зміст навчальної програми: Право Європейського Союзу – навчальна дисципліна, яка вивчається студентами спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» з метою ознайомлення з процесом формування і еволюції права Європейського Союзу, розкриття його змісту і особливостей, структури і принципів узгодження з національним та міжнародним правом, особливостей побудови та функціонування інституційної системи ЄС, а також набуття студентами вмінь, пов’язаних із використанням отриманих знань у практичній діяльності. У межах дисципліни основну увагу зосереджено на вивченні таких питань і тем: поняття і джерела права ЄС, дія права ЄС, правовий статус особи у ЄС, правові основи спільного ринку, торгівельне і митне право, правове регулювання спільної зовнішньої і безпекової політики, правове забезпечення простору свободи, безпеки і правосуддя.
Опис: Створення Європейського Союзу та еволюція права ЄС. Інституційна система Європейського Союзу. Поняття і джерела права ЄС. Дія права ЄС. Правовий статус людини і громадянина в ЄС. Правове регулювання зовнішньої діяльності. Співробітництво ЄС з третіми країнами. Правові основи спільного ринку. Торговельне право Європейського Союзу. Правове забезпечення простору свободи, безпеки і правосуддя.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання:
Поточний контроль – усне опитування, оцінювання виступів, доповідей, результатів досліджень та аналітичної роботи.
Екзамен – тести, задачі, описові питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів за одне практичне заняття – 3.
Критерії оцінювання:
Досконале знання матеріалу, опрацювання обов’язкових та додаткових джерел, висока активність, точні та повні відповіді – 3 бали. Достатнє знання матеріалу, ретельне опрацювання обов’язкових джерел (у тому числі судової практики), загалом правильні відповіді на запитання – 2 бали.
Поверхове знання матеріалу, опрацювання не усіх обов’язкових джерел, недостатня активність – 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Право Європейського Союзу: підручн. / за ред О.К. Вишнякова. – Одеса: Фенікс, 2013. – 883 с. Право Європейського Союзу: підручник / За ред. В.І.Муравйова. – К. : Юрінком Інтер, 2011. – 704 с. Право Європейського Союзу: Навчальний посібник / За заг. ред. Р.А. Петрова. — 3-тє видання, змінене і доповнене. — К.: Істина, 2010. — 376 с. Європейський Союз: політика, економіка, право: Навч. посібник / За ред. Н.В.Антонюк. – Львів, 2005. – 532 с. Право Европейского Союза: в 2 т. Том 1. Общая часть. / Под ред. С. Ю. Кашкина. – М.: Юрайт, 2013. - 647 с. Штрайнц Р. Європейське право / перекл. з нім. К. Котюк. – Львів: Астролябія, 2009. – 480 с. Консолідовані версії Договору про Європейський Союз та Договору про функціонування Європейського Союзу // Офіційний вісник Європейського Союзу. UA. – 30.3.2010. – С 83/1. Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=248387631
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).