Нові тренди в дипломатії
Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 7.291.01.E.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Сухорольська Ірина Юріївна,
канд. політ. наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК6. Здатність працювати у міжнародному контексті
ЗК10. Навички міжособистісної взаємодії, цінування та поваги різноманітності та багатокультурності.
Фахові компетентності:
ФК1. Здатність виявляти та аналізувати природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, типи та види міжнародних акторів, сучасні тенденції розвитку світової політики.
ФК4. Здатність аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні та суспільні відносини, політичні та суспільні системи.
ФК5. Здатність аналізувати та прогнозувати міжнародні відносини у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному.
ФК8. Здатність організовувати та проводити міжнародні зустрічі та переговори, розробляти, аналізувати і оцінювати дипломатичні та міжнародні документи.
Фахові компетентності професійного спрямування:
ФКС1.1. Здатність застосовувати теоретичні знання, що стосуються переговорів та посередницької діяльності, для досягнення практичних цілей.
ФКС1.3. Розуміння трендів та особливостей ведення дипломатичної діяльності в сучасному світі, включаючи методи та засоби нетрадиційної дипломатії.
Результати навчання: РН1. Знати та розуміти природу, джерела та напрями еволюції міжнародних відносин, міжнародної політики, зовнішньої політики держав, стану теоретичних досліджень міжнародних відносин та світової політики.
РН5. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав.
РН6. Визначати, оцінювати та прогнозувати політичні, дипломатичні, безпекові, суспільні й інші ризики у сфері міжнародних відносин та глобального розвитку.
РН13. Брати участь у професійній дискусії у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій, поважати опонентів і їхню точки зору, доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з фахових проблем.
РН15. Знати та розуміти вузькоспеціалізовані (політичні, правові, безпекові, соціальні, комунікаційні тощо) аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин та місця в ній України.
РН1.1. Вміти організовувати та проводити міжнародні заходи, зустрічі, переговори на основі застосування сучасних концепцій та підходів.
РН1.2. Знати та розуміти інформаційні, комунікаційні та соціальні аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин.
АіВ1. Здатність адаптуватися до нових умов та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Актуальні проблеми зовнішньої політики України та міжнародних відносин.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Стратегічний форсайт у міжнародних відносинах; Теорія та практика переговорів у міжнародних комунікаціях; Адвокація та лобізм у Європейському Союзі.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на здобуття знань щодо нових трендів у дипломатії, основних концепцій та ідей, на яких вона ґрунтується, її сутнісних характеристик, цілей, завдань та інструментарію, а також умінь виявляти та реалізовувати потенціал різних її засобів, організовувати і долучатися до роботи спеціалізованих підрозділів органів державної влади чи міжнародних організацій у цій сфері.
Опис: Особливості і роль дипломатії в ХХІ ст.
М'яка і жорстка сила в сучасній дипломатії.
Дипломатія в умовах сучасних збройних конфліктів.
Дипломатія за участю неурядових акторів.
Еволюція технологічного средовища дипломатії.
Кібердипломатія.
Дипломатія для репутаційної безпеки.
Трансформація та нові явища в культурній дипломатії.
Роль дипломатії у вирішенні глобальних проблем людства.
Методи та критерії оцінювання: Усні (індивідуальні і фронтальні) та письмові (письмові відповіді на питання, вирішення завдань тощо) опитування згідно плану практичних занять, спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю, оцінювання активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, написання та захист есеїв, презентацій, обговорення проблемних завдань, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, презентації, участь у дискусіях, групові заняття, студентські проєкти, письмові завдання.
Підсумковий контроль (60%): екзамен (тестові завдання, теоретичні питання).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Сухорольська І., Турчин Я. Громадська дипломатія та демократичний імідж держави. Львів: Видавництво Тараса Сороки, 2019. 272 с.
Cull N. J. Public Diplomacy: Foundations for Global Engagement in the Digital Age (Contemporary Political Communication). Polity, 2019. 272 p.
Hutchings R.,Suri J. The Making of an Effective Diplomat: A Global View. The Foreign Service
Journal, 2017. URL: https://www.afsa.org/making-effective-diplomat-global-view
Kerr P., Wiseman G.Diplomacy in a Globalizing World: Theories and Practices. New York City, NY: Oxford University Press, 2017. 464 p.
Manor I. The Digitalization of Public Diplomacy. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan, 2019. 372 p. https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-04405-3
Melchor L. (2020). What is a Science Diplomat? The Hague Journal of Diplomacy, 15(3), 409-423. doi:10.1163/1871191X-BJA10026
Neumann I. B. To Be a Diplomat, International Studies Perspectives, 6(1), 72-93. doi:10.1111/j.1528-3577.2005.00194.x 2005
Pamment J. New Public Diplomacy in the 21st Century: A Comparative Study of Policy and Practice. Routledge, 2014. 184 p.
Public Diplomacy and the Politics of Uncertainty (Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy) / Eds. Pawel Surowiec and Ilan Manor. Palgrave Macmillan, 2021. 388 p.
Routledge Handbook of Public Diplomacy. Second Edition / Eds. Nancy Snow and Philip M. Taylor. Routledge, 2020. 528 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).