Нові тренди в дипломатії

Спеціальність: Міжнародні відносини
Код дисципліни: 7.291.01.E.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Політологія та міжнародні відносини
Лектор: Сухорольська Ірина Юріївна, канд. політ. наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів політології та науки про міжнародні відносини і характеризується комплексністю та невизначеністю умов, зокрема вирішення теоретичних і практичних завдань у сфері дипломатії в умовах трансформації системи міжнародних відносин та новітніх викликів; оволодіння студентами систематизованими, цілісними знаннями про профільні інституції як суб’єкти дипломатії; формування науково-обгрунтованих уявлень про історичний розвиток, роль, місце сфери дипломатії у системі міжнародних відносин та її вплив на світові політичні процеси; набуття студентами знань про цілі, принципи, завдання, основні напрями діяльності профільних інститутів громадської дипломатії; механізмів та інструментів їх функціонування та роль у підсиленні зовнішньої політики держави; засвоєння знань щодо організаційно-функціональної структури провідних моделей дипломатії у системі міжнародних відносин; створення цілісного уявлення про роль дипломатії України у сучасній практиці міжнародних відносин.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК6. Здатність працювати у міжнародному контексті ЗК10. Навички міжособистісної взаємодії, цінування та поваги різноманітності та багатокультурності. Фахові компетентності: ФК1. Здатність виявляти та аналізувати природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, типи та види міжнародних акторів, сучасні тенденції розвитку світової політики. ФК4. Здатність аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні та суспільні відносини, політичні та суспільні системи. ФК5. Здатність аналізувати та прогнозувати міжнародні відносини у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному. ФК8. Здатність організовувати та проводити міжнародні зустрічі та переговори, розробляти, аналізувати і оцінювати дипломатичні та міжнародні документи. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.1. Здатність застосовувати теоретичні знання, що стосуються переговорів та посередницької діяльності, для досягнення практичних цілей. ФКС1.3. Розуміння трендів та особливостей ведення дипломатичної діяльності в сучасному світі, включаючи методи та засоби нетрадиційної дипломатії.
Результати навчання: РН1. Знати та розуміти природу, джерела та напрями еволюції міжнародних відносин, міжнародної політики, зовнішньої політики держав, стану теоретичних досліджень міжнародних відносин та світової політики. РН5. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав. РН6. Визначати, оцінювати та прогнозувати політичні, дипломатичні, безпекові, суспільні й інші ризики у сфері міжнародних відносин та глобального розвитку. РН13. Брати участь у професійній дискусії у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій, поважати опонентів і їхню точки зору, доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з фахових проблем. РН15. Знати та розуміти вузькоспеціалізовані (політичні, правові, безпекові, соціальні, комунікаційні тощо) аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин та місця в ній України. РН1.1. Вміти організовувати та проводити міжнародні заходи, зустрічі, переговори на основі застосування сучасних концепцій та підходів. РН1.2. Знати та розуміти інформаційні, комунікаційні та соціальні аспекти розвитку сучасної системи міжнародних відносин. АіВ1. Здатність адаптуватися до нових умов та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Актуальні проблеми зовнішньої політики України та міжнародних відносин. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Стратегічний форсайт у міжнародних відносинах; Теорія та практика переговорів у міжнародних комунікаціях; Адвокація та лобізм у Європейському Союзі.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на здобуття знань щодо нових трендів у дипломатії, основних концепцій та ідей, на яких вона ґрунтується, її сутнісних характеристик, цілей, завдань та інструментарію, а також умінь виявляти та реалізовувати потенціал різних її засобів, організовувати і долучатися до роботи спеціалізованих підрозділів органів державної влади чи міжнародних організацій у цій сфері.
Опис: Особливості і роль дипломатії в ХХІ ст. М'яка і жорстка сила в сучасній дипломатії. Дипломатія в умовах сучасних збройних конфліктів. Дипломатія за участю неурядових акторів. Еволюція технологічного средовища дипломатії. Кібердипломатія. Дипломатія для репутаційної безпеки. Трансформація та нові явища в культурній дипломатії. Роль дипломатії у вирішенні глобальних проблем людства.
Методи та критерії оцінювання: Усні (індивідуальні і фронтальні) та письмові (письмові відповіді на питання, вирішення завдань тощо) опитування згідно плану практичних занять, спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю, оцінювання активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, написання та захист есеїв, презентацій, обговорення проблемних завдань, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40%): усне опитування, презентації, участь у дискусіях, групові заняття, студентські проєкти, письмові завдання. Підсумковий контроль (60%): екзамен (тестові завдання, теоретичні питання).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Сухорольська І., Турчин Я. Громадська дипломатія та демократичний імідж держави. Львів: Видавництво Тараса Сороки, 2019. 272 с. Cull N. J. Public Diplomacy: Foundations for Global Engagement in the Digital Age (Contemporary Political Communication). Polity, 2019. 272 p. Hutchings R.,Suri J. The Making of an Effective Diplomat: A Global View. The Foreign Service Journal, 2017. URL: https://www.afsa.org/making-effective-diplomat-global-view Kerr P., Wiseman G.Diplomacy in a Globalizing World: Theories and Practices. New York City, NY: Oxford University Press, 2017. 464 p. Manor I. The Digitalization of Public Diplomacy. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan, 2019. 372 p. https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-030-04405-3 Melchor L. (2020). What is a Science Diplomat? The Hague Journal of Diplomacy, 15(3), 409-423. doi:10.1163/1871191X-BJA10026 Neumann I. B. To Be a Diplomat, International Studies Perspectives, 6(1), 72-93. doi:10.1111/j.1528-3577.2005.00194.x 2005 Pamment J. New Public Diplomacy in the 21st Century: A Comparative Study of Policy and Practice. Routledge, 2014. 184 p. Public Diplomacy and the Politics of Uncertainty (Palgrave Macmillan Series in Global Public Diplomacy) / Eds. Pawel Surowiec and Ilan Manor. Palgrave Macmillan, 2021. 388 p. Routledge Handbook of Public Diplomacy. Second Edition / Eds. Nancy Snow and Philip M. Taylor. Routledge, 2020. 528 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).